נטפליקס מדווחת על ירידה במספר המנויים החדשים ברבעון השלישי

שלט נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

נטפליקס ממשיכה להציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח התפעולי שלה, ועל פי דוחותיה לרבעון השלישי של 2020 שפורסמו אמש (ג’, 20.9), פספסה החברה את תחזיותיה לגבי הגידול במספר המנויים, תוך שהיא מתקרבת לרף של 200 מיליון מנויים משלמים, את זה היא מצפה לעבור כבר בסוף השנה הנוכחית. מניית נטפליקס ירדה אתמול בכ-5.7% במסחר המאוחר בנאסד”ק בעקבות פרסום הדוחות הכספיים.

לאחר שני רבעונים מוצלחים במיוחד בגיוס מנויים משלמים חדשים, שהגיעו הודות להסתגרות רבים בעולם בביתם בעקבות התפרצותה של מגיפת הקורונה, כעת מדווחת נטפליקס על גידול קל בלבד במספר המנויים לרבעון, כשבתום הרבעון השלישי רשמה החברה עליה של 2.2 מיליון מנויים בלבד, בהשוואה לצפי החברה שעמד על 2.5 מיליון, ולעומת נתון של כ-10 מיליון שהוצג ברבעון הקודם וקרוב ל-7 מיליון מנויים חדשים שנרשמו ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

את הרבעון הרביעי של השנה מצפה החברה לחתום בעליה של 6 מיליון מנויים משלמים (לעומת 8.8 מיליון ברבעון המקביל של 2019), זה יעזור לה לחצות את רף 200 מיליון המנויים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הכנסותיה של נטפליקס ברבעון השלישי הסתכמו בכ-6.44 מיליארד דולר, עליה של 22.7% משנה לשנה, כשהרווח התפעולי רושם עליה של כ-34% עם נתון של כ-1.31 מיליארד דולר. בחברה מציינים כי ההכנסה הממוצעת ממנוי (ARPU) ירדה בכ-1.6% בעיקר בשל השפעות המטבע, אך בהוציאן ראתה עליה של כ-1%  בנתון זה, דבר אשר עשוי להעיד על העדפת מסלולים יקרים יותר ו\או השפעה של עליות מחירי המסלולים במדינות שונות בעולם שתרחשו בשנה האחרונה.

איפה עומדות הפקות התכנים החדשים?

מגיפת הקורונה עצרה כמעט לחלוטין הפקות רבות של סרטים וסדרות והשפעה זו הגיעה גם לנטפליקס. בחברה ציינו עוד ברבעון הקודם, ומציינים כעת זו פעם נוספת, כי מספר הפקות כבר החלו לחזור לצילומים באיטיות, כאשר ניתנה התייחסות ספציפית למספר הפקות שכבר יצאו לדרך, בהן הפקת עונה 4 של “דברים מוזרים”, סרט האקשן “Red Notice” בכיכובם של גל גדות, דוויין ג’ונסון וראיין ריינולדס ועונה 2 של “המכשף”.

נתוני צפייה בסדרות וסרטים

כפי שהיא נוהגת לעשות מידי רבעון, כך גם לצד דוחותיה לרבעון השלישי של השנה חושפת נטפליקס את נתוני הצפייה של התכנים החדשים שעלו לשירות הסטרימינג במהלך הרבעון האחרון. את הצפיות הובילו הסדרה החדשה של ריאן מרפי, ראצ’דהעונה החדשה של “אקדמיית המטריה” (Umbrella Academy), הסרט הדוקומנטרי “רצח אמריקאי: המשפחה מהבית הסמוך” (American Murder: The Family Next Door) והסרטים “פרוייקט פאוור” (Project Power) בכיכובו של ג’יימי פוקס, “משמר האלמוות” (The Old Guard) עם שרליז ת’רון וסרט ההמשך של “דוכן הנשיקות” (The Kissing Booth 2).

נתוני צפייה ל-28 ימים ראשונים:

  • אקדמיית המטריה, עונה 2 – 43 מיליון צפיות
  • לוציפר, עונה 5 – 38 מיליון צפיות
  • ראצ’ד, עונה 1 – 48 מיליון צפיות
  • רצח אמריקאי (דוקמנטרי) – 52 מיליון צפיות
  • מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית (דוקומנטרי) – 38 מיליון צפיות
  • משמר האלמוות (סרט) – 78 מיליון צפיות
  • דוכן הנשיקות 2 (סרט) – 66 מיליון צפיות
  • פרוייקט פאוור (סרט) – 75 מיליון צפיות
  • אנולה הולמס (סרט) – 76 מיליון צפיות (הערכה, עוד לא עברו 28 ימים בפועל מאז השקתו)
  • קוברה קאי, עונה 1 – 50 מיליון צפיות


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים