קוואלקום חושפת מפרט טכני מלא ל-Snapdragon 888 5G

Snapdragon 888 (תמונה: Qualcomm) Snapdragon 888 (תמונה: Qualcomm)

לאחר פרסום טיזר שחשף חלק מהפרטים אודות ספינת הדגל החדשה שלה לשנה הקרובה, מציגה היום (ד’, 2.12) קוואלקום את המפרט הטכני המלא של מערכת השבבים Snapdrgaon 888 5G, זו תמצא את דרכה למכשירי דגל שונים שיוצגו במהלך שנת 2021, בהם סדרת ה-Galaxy S21 (או Galaxy S30) של סמסונג וה-Mi 11 של שיאומי.

עם מערכת השבבים החדשה שלה, קוואלקום שמה דגש על מספר איזורים עיקריים: רשתות ה-5G שהחלו לתפוס תאוצה בעולם, תחום המשחקים למובייל, גזרת ה-AI והעוזרות הדיגיטליות הקוליות וכמובן גם תחום הצילום, שממשיך להיות תחום פופולרי מצד משתמשי הקצה בטלפונים.

פלטפורמת ה-Snapdragon 888 5G מיוצרת בתהליך בגודל 5nm, והופכת לפלטפורמה נוספת בתהליך הייצור החדש אחרי ה-A14 Bionic של אפל וה-Kirin 9000 של וואווי. המערכת החדשה מגיעה עם מעבד בעל 8 ליבות Kryo 680 מבית קוואלקום, אלו יספקו לדברי החברה שיפור של עד 25% בביצועים על פני הדור הקודם, עם מהירות שעון מירבית שתגיע עד 2.84 גיגה-הרץ. בקוואלקום מציינים כי הליבות החדשות מבוססות על ארכיטקטורת Cortex-X1 החדשה של חברת ARM, המאפשרת למפתחות מעבדים דוגמת קוואלקום להתאים את הליבות על פי צרכי הלקוחות שלהן.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לצד המעבד (CPU), משולב במערכת על שבב החדשה גם המאיץ הגרפי Adreno 660, זה יפיק לטענת החברה שיפור של עד 35% בביצועים הגרפיים אל מול הדור הקודם. בנוסף, משלבת קוואלקום את מערכת ה-Snapdragon Elite Gaming שלה, המציעה שיפור של עד 30% בביצוע VRS (ר”ת Variable Rate Shading), רנדור סלקטיבי לפריימים בתמונה שיאפשר להתמקד בהצגת הפרטים המורכבים יותר, תוך חיסכון ברנדור החלקים הפשוטים יותר בתמונה. יחד עם זאת, מבטיחה קוואלקום שיפור של עד 20% במהירות התגובה בנגיעה במסך במשחקים עם ה-Qualcomm Game Quick Touch.

Snapdragon 888 (תמונה: Qualcomm)
Snapdragon 888 (תמונה: Qualcomm)

רשתות 5G מקבלות התייחסות מיוחדת עם מודם ה-Snapdragon X60 5G המשולב ב-Snapdragon 888 5G החדשה, זה מביא עימו תמיכה ב-5G Sub 6 וב-mmWave על מנת שיוכל להפיק מהירות הורדה תיאורטית של עד 7.5 גיגה-ביט בשנייה והעלאה של עד 3 גיגה-ביט בשנייה, עם אפשרות תמיכה בזוג כרטיסי סים על גבי רשתות 5G. עוד בתחום הקישוריות, ניתן למצוא במערכת על שבב החדשה גם תמיכה ב-WiFi 6 לקבלת מהירות של עד 3.6 גיגה-ביט בשנייה ותמיכה בתדר 6GHz על גבי WiFi 6E, ותמיכה בבלוטות’ 5.2 עם AptX.

בתחום ה-AI מציעה קוואלקום קפיצת מדרגה נוספת עם מנוע ה-Hexagon 780, זה יציע שיפור של עד פי 3 בביצועים לטענת החברה, עם עד 26 טריליון פעולות נקודה צפה בשנייה. מנוע ה-AI החדש יאפשר לשפר ביצוע פעולות חשיבה עמוקה בתחומי הצילום, המשחקים והעוזרות הדיגיטליות הקוליות, ובקוואלקום מבטיחים צריכת חשמל נמוכה יותר בביצוע פעולות כמו הדלקת המסך וזיהוי פקודות קוליות, יחד עם שילוב חכם בין רכיבי התקשורת הסלולרים (5G), ה-WiFi והבלוטות’.

בצד הצילום יאפשר מעבד התמונה Spectra 580 ISP לתפוס מידע משולב מעד 3 מצלמות בקצב של עד 2.7 גיגה-פיקסלים לשנייה, עם יכולת צילום של עד 120 תמונות 12 מגה-פיקסל בשניה, הסרטה של 3 סרטוני וידאו באיכות 4K HDR במקביל והסרטה בהילוך איטי של 906 פריימים בשנייה ברזולוציית 720p.

לצד אלו תוכלו למצוא גם תמיכה ב-USB 3.1 דרך חיבור USB-C, תמיכה ב-NFC, תמיכה במסכי 4K בקצב רענון של עד 60 הרץ ומסכי +QHD בקצב של עד 144 הרץ, וגם תמיכה בתקני HLG, HDR10 Plus, HDR10 ו-Dolby Vision.

מכשירים ראשונים עם ה-Snapdragon 888 5G יעשו דרכם אל השוק במהלך הרבעון הראשון של 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים