גאדג’טי מסקר: realme 7 Pro – חבילה עשירה ומשתלמת

realme 7 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי) realme 7 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

חצי שנה בלבד עברה בין ההכרזה על הרילמי 6 פרו ובין זו של הרילמי 7 פרו, ובזמן זה ביצעה היצרנית הסינית הצעירה מספר שינויים במכשיר, הבולטים בהם כוללים את המעבר לפאנל מסך מסוג OLED שמחליף את פאנל ה-LCD ששולב בדגם הקודם ותמיכה בטעינה מהירה יותר בהספק מירבי של 65 וואט.

חלקים רבים במכשיר החדש זהים לאלו שראינו בדגם ה-6 פרו, וכך גם מחיר ההשקה של דגם ה-realme 7 Pro החדש, אשר עומד על 1,300 ש”ח, אך האם מחיר זה מצדיק את הבחירה דווקא בדגם החדש, ולא בדגם ה-realme 6 Pro שמוצע כעת ב-1,049 ש”ח? בסקירה זו נעמוד על ההבדלים בין השניים וננסה להבין האם תורמים השינויים שביצעה רילמי בין הדורות.

מה בקופסה?

האריזה של הרילמי 7 פרו מגיעה בצבע צהוב בוהק המייצג את צבעי המותג, כשסביבה נוכל למצוא את שם המוצר ואת לוגו החברה. בקופסה עצמה ניתן למצוא:

  • מכשיר realme 7 Pro
  • מטען קיר מהיר, תומך 65W
  • כבל לטעינה והעברת נתונים USB-C ל-USB
  • סיכה לפתיחת מגירת ה-SIM
  • כיסוי גב גמיש שקוף בצבע כהה

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

realme 7 Pro: עיצוב, מסך וביצועים

אף שרק חצי שנה מפרידה בין הרילמי 6 פרו וה-7 פרו, העיצוב שלהם שונה לחלוטין. ברילמי השכילו לעשות כשהחליטו להקטין את ממדי המכשיר תוך שימוש במסך 6.4 אינץ’ (במקום 6.6 אינץ’ בדגם ה-6 פרו). הדגם החדש נוח הרבה יותר לאחיזה, וגם משקלו נמוך יותר באופן מורגש – 182 גרם מול 202 גרם של הדגם הקודם. ובעוד שעדיין לא מדובר במכשיר קל במיוחד, הוא נוח הרבה יותר לעבודה שוטפת בהשוואה לקודמו.

שינוי גדול נוסף בתצוגה, פרט לגודלה, מגיע בפאנל המסך, וכעת מדובר בפאנל מסוג Super AMOLED, להם יתרון בצד הניגודיות הגבוהה, כאשר גם בצפייה במסך מחוץ לבית, שהייתה בעייתית יותר עבורי במהלך הסקירה של ה-realme 6 Pro, כעת נוחה הרבה יותר עם פאנל המסך החדש. אמנם לפאנל החדש קיים גם חיסרון על פני זה שהוצג בדגם הקודם, כשזה מסתפק בקצב רענון סטנדרטי של 60 הרץ, אל מול קצב של 90 הרץ שהופיע על גבי מסך ה-LCD של ה-6 פרו.

ההעדפה שלי היא למסך ה-AMOLED במקרה זה, שכן יתרונותיו, בעיקר בשימוש מחוץ לבית, ברורים. ישנם הבדלים קלים מאוד אותם הרגשתי בקצב הרענון בזמן משחק במכשיר, זה סיפק תזוזה מעט חלקה יותר במהלך המשחק, אך מעבר לזאת לא הרגשתי בהבדלים בין השניים בכל הנוגע לקצב הרענון בשימוש השוטף במכשירים.

realme 7 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
realme 7 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

הביצועים של המכשיר נתמכים על ידי מערכת השבבים Snapdragon 720G, בשילוב עם רכיב זיכרון עבודה (RAM) מובנה בנפח 8 גיגה-בייט, ממש כמו בדגם הקודם, וגם כאן לא מצאתי לאגים במהלך המשחק וגוף המכשיר לא התחמם יתר על המידה הודות למערכת הקירור המובנית ברילמי 7 פרו לאחר משחק ממושך ב-PUBG.

בצד הסוללה מורגש הבדל משמעותי, כשרילמי הצליחה לשלב סוללה מעט גדולה יותר בדגם החדש, עם קיבולת של 4,500mAh מול 4,300mAh בדגם ה-6 פרו, ותמיכה בטעינה מהירה יותר. בפועל, הצלחתי להשיג בין יום וחצי ועד יומיים בשימושים קלים עד בינוניים במכשיר, כשגם בשימושים כבדים יותר הורגש יתרון קל לטובתו של הדגם החדש, אם כי במצבים אלו עדיין נדרשתי לטעון את המכשיר פעם נוספת במהלך היום. הטעינה המהירה בהספק של 65 וואט מאפשרת לטעון את ה-realme 7 Pro לרמת 50% תוך 14 דקות בלבד, כשטעינה מלאה השגתי בממוצע תוך מעט פחות מ-40 דקות (מול שעה ו-20 דקות בדגם הקודם בסדרה).

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

ממשק המשתמש שהציגה החברה בישראל יחד עם ההשקה של הדגמים הראשונים בארץ נשמר. מדובר בממשק הקרוב למדי לממשק הנקי של אנדרואיד מבית גוגל, עם תוספות קלות שהוסיפה רילמי, ועם תמיכה מלאה בשפה העברית. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 10, אך ברילמי כבר החלו לשלוח עדכונים לאנדרואיד 11 לכמה ממכשיריה (לא בישראל), כך שניתן לצפות כי בעתיד יעודכן גם הרילמי 7 פרו לגרסה החדשה.

השימוש בגרסה נקייה של אנדרואיד משמעותו כי אפליקציות בסיסיות כמו הגלריה, המצלמה, הדפדפן ועוד, מוגדרות כברירית מחדל כאלו של גוגל, כך שתוכלו להשתמש בגוגל תמונות, בדפדפן כרום ועוד היישר מהקופסה. לצד זאת, תמצאו תוספות קטנות שהוסיפה רילמי, כמו תצוגה קטנה הנשלפת מצד המסך וכוללת קיצורי דרך מהירים לצילום והקלטה של המסך וקיצורי דרך לאפליקציות בהן תבחרו.

realme 7 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
realme 7 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצלמות ה-realme 7 Pro

רילמי ביצעה מספר שינויים במערכי הצילום של הדגם החדש שלה אל מול הקודם, אך שמרה על המצלמה הראשית כפי שהייתה. מדובר במצלמה עם חיישן 64 מגה-פיקסל (IMX682 של סוני), המצלם דרך מפתח צמצם f/1.8, ובעזרתו הצלחתי להפיק תמונות באור יום עם צבעים הנאמנים למציאות והפרדה טובה עם מצב ה-HDR. צילום בלילה לא מפיק תוצאות מרשימות, אך הפעלת מצב הלילה מוסיפה המון אור לתמונה, מה שמשפר את החזות הכללית.

גם כאן קיים מצב ה-AI, זה מקבל הפעם את השם “AI Dazzle Color” (במקום Chroma Boost בדגם הקודם) ובאופן משעשע למדי, בעת כיבוי של מצב זה מופיע הכיתוב “צבע מסנוור של AI כבוי”. ההגדרה נכונה לטעמי, שכן מצב זה מגביר את הצבעים באופן מלאכותי מידי בעיני, אך זהו עניין של טעם אישי ויש רבים שיעדיפו צבעים חזקים ומודגשים יותר בתמונות שיצלמו.

בתמונות מטה תוכלו לראות את ההבדלים בין שני המצבים – מצב צילום רגיל מול מצב AI:

פרט למצלמה הראשית, נמצא הבדלים רבים בחיישני הצילום הנוספים בין הרילמי 6 פרו והרילמי 7 פרו, כשהאחרון זונח את חיישן הטלפוטו שסיפק זום אופטי עד פי 2. ההבדלים מורגשים, וכשתבצעו זום דיגיטלי בו תומך המכשיר החדש, תוכלו להבחין בתמונות חשוכות יותר ובאיכות נמוכה יותר מול אלו שהתקבלו במצלמת ה-6 פרו התומכת בזום האופטי.

מצלמת הזווית הרחבה גם היא שונתה, כשהיא מציעה חיישן 8 מגה-פיקסל בדגם הרילמי 7 פרו (מול 12 מגה-פיקסל בדגם הקודם), אך כל פיקסל הוא גדול יותר כעת וגם מפתח הצמצם גדול יותר, מה שאמור היה לאפשר חדירה נוספת של אור ולשפר את התלונות שהיו לי לגבי מצלמת הזווית הרחבה בתחומים אלו ברילמי 6 פרו. בפועל, לא הצלחתי להבחין בשינוי ניכר בתוצאות – המצלמה הרחבה היא עדיין החיסרון הגדול מבחינתי במערך הצילום של סדרת המכשירים, כשהיא מציגה תמונה עם הרבה פחות צבעים ביחס למצלמה הראשית, גם אם נכנס לחיישן כעת יותר אור. זוג המצלמות הנוספות משמות לצילומי מאקרו ולשיפור אפקט הטשטוש (בוקה) בתמונות פורטרט, שתיהן מציעות חיישני 2 מגה-פיקסל.

מאקרו (צילום: רונן מנדזיצקי)
מאקרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

מערך הסלפי שונה גם הוא אל מול הדור הקודם, וב-realme 7 Pro ניתן למצוא מצלמה בודדת עם חיישן עתיר פיקסלים של 32 מגה-פיקסל, במקום זוג מצלמות של 16 ו-8 מגה-פיקסל שהופיעו ברילמי 6 פרו. מצלמת הסלפי מספקת תמונות איכותיות למדי, ושילוב מצב ה”בוקה” לטשטוש הרקע סביב המצולם עושה את העבודה, אך ניתן להבחין בפספוסים בקצוות באופן די ברור, מה שמותיר יתרון קל לזוג המצלמות של הרילמי 6 פרו.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-realme 7 Pro

כשמדובר בשוק הביניים, מכשיר ה-realme 7 Pro הוא בין המכשירים הכי משתלמים בשוק היום. עם מסך AMOLED גדול שמספק רמת צפייה מרשימה בבית ובחוץ, מידות ומשקל נוחים למדי לאחיזה ושימוש שוטף, סוללה שמחזיקה מעל יום בקלות ואף עד יומיים ומציעה בנוסף את הטעינה המהירה ביותר שקיימת בטלפונים כיום, ממשק משתמש כמעט נקי לחלוטין ועם תמיכה מצויינת בעברית ומצלמה ראשית שמספקת תמונות מצויינות באור יום, מדובר בחבילה עשירה מאוד ביחס למחיר בו נמכר המכשיר.

השאלה הנוגעת לכדאיות אל מול דגם ה-realme 6 Pro גם היא חשובה במקרה זה, שכן מדובר בשני מכשירים שיצאו באותה שנה והפרש המחירים שלהם עומד ברגע זה על 250 שקלים. עבור הפרש זה תקבלו מסך AMOLED בדגם החדש, אך אם חשוב לכם קצב הרענון הגבוה יותר, את זה תמצאו רק בדגם ה-6 פרו. חיי הסוללה ארוכים בשני הדגמים, אך דגם הרילמי 7 פרו מציע יותר בתחום זה ומוסיף על כך גם טעינה בקצב המהיר פי 2.

המצלמה הראשית בשני המכשירים זהה, וכאן מדובר בהעדפה אישית למצלמה המספקת זום אופטי פי 2, זו קיימת בדגם ה-6 פרו, אך לא ב-7 פרו, ובאופן דומה גם השימוש במצב ה”בוקה” במצלמות הסלפי היה עדיף בדגם ה-6 פרו, אם כי עבור כל יתר הצילומים העדפתי את התוצאות שסיפק ה-7 פרו. עבור החבילה השלמה, ההפרש במחירים מצדיק לדעתי בחירה ב-7 פרו על פני ה-6 פרו, בעיקר בשל חיי הסוללה הארוכים והטעינה המהירה, מסך ה-AMOLED המשלב חיישן טביעות אצבע, זוג רמקולים ומידותיו הקטנות עם המשקל הנמוך יותר.

להשוואת מפרטים בין realme 7 pro ו-realme 6 pro

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
10/10
מצלמה
8/10
9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה וטעינה
  • מסך Super AMOLED
  • חיישן טביעות אצבע במסך
  • ביצועי מצלמה ראשית
  • חיבור אוזניות
  • ממשק משתמש
  • זוג רמקולים
  • מחיר
מה פחות אהבנו
  • ללא זום אופטי
  • צילום בזווית רחבה
  • קצב רענון 60 הרץ בלבד

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי (באג): 1300 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים