דיווח: אמזון שוקלת להתחיל לשלוח מוצרים לישראל מאיחוד האמירויות

חבילות אמזון (מקור אמזון)

אמזון (Amazon), אחת מענקיות הסחר העולמיות שנכנסה ב-2019 לשוק הישראלי, שוקלת להשתמש במחסני החברה באיחוד האמירויות על מנת לשלוח מוצרים לישראל, כך עולה מדיווח חדש של אתר גלובס. השימוש במרכז לוגיסטי “מקומי” במזה”ת לעומת זה שנעשה בו שימוש עד כה למשלוחים לארץ מארה”ב, צפוי להוזיל את מחיר המשלוחים ולהקטין באופן ניכר את זמני המשלוח.

הכניסה של אמזון לישראל בספטמבר 2019 והשקת “אמזון ישראל” מאוחר יותר בנובמבר עם ממשק עברי מלא, סימנה בעבור רבים “רעידת אדמה” בתחום הסחר המקוון בישראל, במיוחד עם מבצע המשלוחים בחינם מארה”ב בו השתמשה החברה על מנת לקבל דריסת רגל בשוק המקומי. עם זאת, התזמון של השקת אמזון ישראל לא היה יכול להיות גרוע יותר, כשהגיע עם תחילת מגיפת הקורונה, שעצרה את המשלוחים לארץ באופן מוחלט, כשהמשלוחים לישראל חזרו רק לאחרונה להיות זמינים במחיר סביר בעבור הצרכן הישראלי.

אמזון לא מתכננת לסגת מהשוק הישראלי, כאשר לפי הדיווח של גלובס החברה בוחנת שימוש במחסני Amazon.ae (לשעבר Souq), הזרוע המקומית שלה באיחוד האמירויות, על מנת לשלוח מוצרים לארץ. השימוש במחסני החברה באיחוד האמירויות הפך להיות פתרון רלוונטי רק בתקופה הנוכחית, וזאת לאחר לאחר החתימה על הסכם השלום בין המדינות, מה שפתח אפשרות ליצירת צינור לוגיסטי משמעותי שצפוי לקצר לא רק את זמני המשלוח, אלא גם את מחיר המשלוח עצמו.

שפה עברית באמזון
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בעוד שמדובר בדיווח ראשוני בלבד, השימוש במחסן אזורי בעבור השוק הישראלי הוא לא רעיון חדש עבור אמזון, כאשר דיווחים קודמים דיברו על טורקיה כעל פתרון לוגיסטי קרוב לישראל במקום מחסני החברה בארה”ב. כעת נותר להמתין ולראות האם אמזון אכן תשתמש במחסני החברה באיחוד האמירויות כחלק מהניסיון המחודש שלה לכבוש את השוק הישראלי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים