אינטל מציגה את הדור הבא של פתרונות אחסון ה-SSD

כונן Optane SSD P5800X (מקור אינטל)

אינטל (intel) הכריזה במהלך אירוע ה-Memory and Storage 2020 של החברה על מגוון פתרונות אחסון חדשים בטכנולוגיית ה-Optane, עם כונן ה-Optane SSD P5800X העסקי ו-Optane Memory H20 with SSD המיועד לשוק הביתי, כאשר בנוסף אליהם הציגה החברה משפחת כונני SSD רגילים המשתמשים בשבבי ה-NAND מהדור החדש עם 144 שכבות, בהם משפחת כונני ה-SSD 670p וצמד כוננים לשוק העסקי.

בניגוד לכונני SSD רגילים המשתמשים בזכרונות NAND, משפחת התקני ה-Optane של אינטל משתמשת בטכנולוגיית ה-3D XPoint הייחודית של החברה, שפותחה בשיתוף פעולה עם מיקרון, ומציעה ביצועים גבוהים מאלו של פתרונות NAND רגילים. בעבור השוק העסקי הציגה החברה את כונן ה-Optane SSD P5800X, המשתמש בדור השני של טכנולוגיית ה-3D XPoint ומחליף למעשה את ה-Optane P4800X כאחסון יעודי ומהיר לשרתים, ומגיע גם ככונן ה-SSD הראשון של אינטל עם חיבור PCIe 4.0.

לשוק הביתי הציגה החברה את ה-Optane H20, התקן אחסון היברידי המשלב בין אחסון 3D XPoint ו-NAND בגוף אחד, כאשר הדגם החדש מחליף את ה-Optane H10 ומגיע בתצורת NMVe M.2 סטנדרטית ומיועד בעיקר לשוק הניידים, כשהוא מגיע עם זיכרון Optane מהיר במיוחד בנפח 32GB ואחסון SSD סטנדרטי מסוג QLC בנפח של עד 1TB בגוף אחד. החברה הציגה גם את הדור השלישי של ה-Optane DC Persistent Memory, טכנולוגיית הזיכרון המהירה לשרתים, המגיע תחת שם הקוד Crow Pass המחליף את הדור הקודם שהוצג ב-2018.

>> הצביעו בסקר סיכום 2020 של גאדג’טי

כונן Optane Memory H20 ו-SSD 670p (מקור אינטל)

בתחום פתרונות אחסון ה-NAND הציגה אינטל את פתרונות משפחת כונני ה-SSD החדשים של החברה, המשתמשים בדור חדש של שבבי ה-NAND המגיעים עם 144 שכבות. עבור השוק הביתי הציגה אינטל את כונן ה-SSD 670p מבוסס טכנולוגיית ה-QLC, אשר מחליף את כונני ה-665p ו-660p ומגיע בתצורת 2.5 אינץ’ או NVMe M.2. בנוסף, הציגה אינטל את צמד כונני ה-D5-P5316 ו-D7-P5510, המשתמשים בטכנולוגיית ה-QLC ו-TLC בהתאמה, כשהם מיועדים לשימוש בתחום השרתים.

כונן D7-P5510 (מקור אינטל)

הדור החדש של פתרונות האחסון מבית אינטל נועד להיות מענה על הצורך ההולך וגובר באחסון מהיר וגדול יותר מדור לדור, גם בשוק הביתי וגם בשוק העסקי, בו מתרכזת החברה עם טכנולוגיית ה-Optane שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים