אפליקציית טלגרם (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

אפליקציית טלגרם (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

טלגרם תוסיף מודל הכנסות בתשלום במהלך 2021 אך תישאר בחינם למשתמש הרגיל

| יום רביעי, 23 בדצמבר 2020, 12:30 | רשתות חברתיות
תגיות: Telegram, טלגרם

עדכון חדש שמגיע מפאבל דורוב (Pavel Durov), מייסד חברת טלגרם (Telegram), המחזיקה בשירות ההודעות הפופולרי בעל אותו השם, מראה כי בעוד השירות מתקרב ל-500 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, החברה צפויה לעבור למודל הכנסות חדש על מנת לממן את העלות ההולכת וגדלה שלו מדי שנה. דורוב מציין כי החברה בוחנת הוספת פיצ'רים בתשלום עבור משתמשים מתקדמים ועסקיים ופלטפורמת פרסומות יעודית של השירות עצמו.

אפליקציית הטלגרם, המתחרה בוואטסאפ (Whatsapp) של פייסבוק, הצליחה לשמור על מודל חופשי ושימוש ללא עלות מאז החלה את דרכה ב-2013 ועד היום. כפי שמציג דורוב בפוסט בערוץ הטלגרם האישי שלו, עם המשך קצב הגידול של השירות, שיגיע לחצי מיליארד משתמשים בקרוב, החברה צפויה להוסיף מודל הכנסות על מנת לממן את העלות הגבוהה של השרתים אותם, לדבריו, מימן עד כה דורוב עצמו, כאשר הוא מדגיש כי השירות ישאר חינמי לחלוטין עבור המשתמש הרגיל.

דורוב מציין כי לאור העובדה כי אין לו שום כוונה למכור את החברה (בניגוד לוואטסאפ) על מנת להרוויח כסף, הדרך היחידה להמשיך ולהציע אותו למשתמשים היא להוסיף פיצ'רים בתשלום, או להוסיף פרסומות, על מנת לייצר הכנסות לחברה. בעוד דורוב מתחייב כי טלגרם לא מתכננת להיעלם בזמן הקרוב, היא תוסיף מודל הכנסות כבר בתחילת 2021, כאשר היא מתחייבת לעשות זאת באופן שלא יפריע לשימוש השוטף בשירות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לפי הפוסט, כל הפיצ'רים הזמינים כיום בחינם ישארו בחינם גם בהמשך, אך החברה תוסיף מספר תכונות פרימיום בתשלום עבור משתמשים עסקיים ומשתמשים מתקדמים (Power Users). דוגמה לכך עשויה להיות כלי ניהול מתקדמים יותר לקבוצות וערוצים בטלגרם, שנאלצים להיעזר כיום בפיתוח עצמאי או בכלים צד-שלישי בתשלום עבור הניהול השוטף.

בעוד שהחברה לא צפויה לשלב פרסומות בחלונות השיחה או הערוצים הקבוצתיים, מסתמן כי הן עדיין ישולבו בצורה כלשהי בשירות, בדומה לנעשה בפלטפורמות מדיה אחרות דוגמת טוויטר, באמצעות פלטפורמת פרסום עצמאית שהחברה מבטיחה כי לא תהיה פולשנית ומטרידה יותר מדי עבור המשתמשים. האפשרות החדשה תאפשר לטלגרם לייצר הכנסות גם לבעלי הערוצים עצמם ויוצרי תוכן פרימיום בעבור שירותים, דוגמת סטיקרים בתשלום.

כל מה שנותר לעשות בשלב זה הוא לחכות ולראות מתי וכיצד החברה תשלב פרסומות ותכונות בתשלום באפליקציית הטלגרם הפופולרית.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות