מנכ”ל NVIDIA מאשר את מפת הדרכים של פלטפורמת ה-Tegra

“מפת הדרכים של מעבדי החברה, ה-Tegra, מתקדמת לפי המתוכנן, למעשה אנחנו כבר עובדים במקביל על כמה מהדורות הבאים” אמר מנכ”ל NVIDIA, ג’ן אסאן הואנג (Jen-Hsun Huang), בועידת AsiaD שהתקיימה בימים האחרונים. החברה מקליפורניה תיהיה הראשונה להשיק מעבד 4 ליבות לתחום הטאבלט והסלולר (כמו שהייתה גם הראשונה במעבדים כפולי הליבה) עם פלטפורמת ה-Tegra 3. המעבד החדש מוטמע בתוך הטאבלט החדש של אסוס שיושק עד סוף 2011 ומכונה כרגע Asus Transformer Prime.

לדברי המנכ”ל, NVIDIA משקיעה מאמצים וכסף רב בתחום פיתוח המעבדים בסידרת Tegra, עד כה השקיעה החברה 2 מילארד דולר רק על הפיתוח בתחום זה בלבד. סדרת ה-Tegra תכלול את הפלטפורמות Kal-El, Wayne, Logan וה-Stark – ששמותיהם מבוססים על כוכבי-על מהקומיקסים המפורסמים – סופרמן, באטמן, וולורין (אקס-מן) ואירון מן.

  • Kal-El – מניע את הטאבלט של אסוס, יהיה פי 5 יותר מהיר מה-Tegra 2, מיוצר בטכנולוגיית 40 ננו-מטר ויהיה בעל קצב שעון של עד 1.5Ghz.
  • Wayne  – יהיה מהיר פי 10 מה-Tegra 2, יתמוך ב-4 ו-8 מעבדים, ייוצר בטכנולוגית 28 ננו-מטר. תאריך יעד: 2012.
  • Logan – יהיה מהיר פי 50 מה-Tegra 2 וייוצר בטכנולוגית 28 ננו-מטר. תאריך יעד: 2013.
  • Stark – יהיה מהיר פי 75 מה-Tegra 2. תאריך יעד 2014.

מפת הדרכים של NVIDIA נותנת לנו הצצה מעניינת לעתיד הלא רחוק בתחום הסמארטפונים והטאבלטים. האם עוד יהיה לנו עוד צורך במחשב הנייח או הנייד לרוב פעולותינו?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים