איחוד רשמי: OnePlus ו-Oppo יעבדו תחת חטיבת פיתוח ומחקר זהה

OnePlus 8 Pro (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) OnePlus 8 Pro (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

תאגיד האלקטרוניקה BBK Electronics ידוע לכולנו כזה המחזיק בידיו את המותגים Oppo, Vivo, OnePlus, Realme ואחרים, כאשר בפועל אנו רואים לא מעט מכשירים זהים היוצאים בשמות שונים ל-2 מתוך החברות. כעת, זוג המותגים OnePlus ו-Oppo הודיעו באופן רשמי כי הם החלו בשיתוף חטיבת פיתוח ומחקר (R&D) זהה.

חטיבות הפיתוח והמחקר של השתיים היו, לפחות על הנייר, שונות האחת מהשנייה. אך בפועל, כבר ראינו שלא מעט מהפיתוחים המוצגים אצל אחת מהחברות מופיעות מיד לאחר מכן אצל השנייה. הדוגמה העדכנית ביותר לכך היא הזכוכית מחליפת הצבעים אותה הציגה וואן פלוס על קונספט למכשיר ה-OnePlus 8T Concept, ומספר ימים בלבד לאחר מכן כבר ראינו את מכשיר ה-Oppo Reno5 Pro Plus משתמש בטכנולוגיה זהה תחת המיתוג Reno Glow.

את הדיווחים הראשוניים לכך שזוג החברות עומדות לשתף באופן רשמי את חטיבת הפיתוח המחקר שלהן קיבלנו מהאתר DoNews, אשר חשף כי זוג חטיבות ה-R&D של השתיים התמזגו לחטיבה אחת לפני לא פחות משנה נכון לחודש דצמבר 2020, כשהחשיפה האחרונה אודות הנושא מגיעה רק עכשיו, עקב העובדה ששילוב חטיבות הפיתוח נחתם באופן סופי והשינוי התבצע. על פי דבריו של עובד ב-Oppo, יחסי הפיתוח בין החברות מזכירים את יחסי הפיתוח של שיאומי עם רדמי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

OnePlus 8 Pro לצד ה-OnePlus 7 Pro (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus 8 Pro לצד ה-OnePlus 7 Pro (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

ההקבלה בין המותגים מתבצעת עקב כך ששיאומי ותת-המותג שלה רדמי (שכעת מתפקד באופן עצמאי), משתפים מכשירים תחת שמות שונים ובכך גם את שלל הפיתוחים שלהן, מה שכעת צפוי לקרות יותר ויותר גם אצל OnePlus ו-Oppo. לאחר שהגיעו הדיווחים, וואן פלוס שחררה הודעה רשמית במייל, המפורטת להלן (בתרגום חופשי):

על מנת להשתמש במשאבים בצורה היעילה ביותר ולעזור לצמיחת המותג OnePlus, התחלנו בתהליך מיזוג של חלק מיכולות הפיתוח והמחקר בתוך OPLUS, המשקיע הוותיק שלנו. OnePlus תמשיך לפעול באופן עצמאי על מנת לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר למשתמשיה הנוכחיים ומשתמשיה העתידיים.

OPLUS אינו משקיע בודד. מדובר בקבוצה המשקיעה משאבים גם ב-Oppo ו-Realme, וכש-Realme מהווה את תת-המותג של Oppo, לא נהיה מופתעים לראות גם מכשירים תחת המותג הזה המשתפים מאפיינים רבים עם מכשירי OnePlus בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים