שעון Amazfit GTR 2 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

גאדג’טי מסקר: Amazfit GTR 2 – שעון ספורטיבי נוח לשימוש ביום יום

חברת הואמי (Huami) הפכה לאחת מענקיות המוצרים הלבישים החכמים עם סדרת רצועות ה-Mi Band אותן יצרה בעבור שיאומי ושעוני ה-Amazfit השונים, בהם ה-Amazfit GTR 2 אותו נבדוק הפעם, הדור השני של שעון ה-GTR של הואמי המגיע בגרסת ספורט העשויה אלומיניום, כאשר קיימת גרסה קלאסית יוקרתית יותר העשויה פלדת אל-חלד.

שעון ה-GTR 2 החדש של הואמי הוכרז במהלך 2020 יחד עם שעון ה-GTS 2, כדור השני שמחליף את שעוני ה-GTR ו-GTS המקוריים של החברה, כאשר אף סקרנו את דגם ה-GTS. בפועל, הואמי שחררה 3 דגמים נוספים בסדרה עם דגמי ה-GTR 2e ו-GTS 2e הזהים לדגמים הרגילים, אך אינם מגיעים עם אחסון פנימי למוזיקה, ושעון ה-GTS 2 Mini, גרסה מוקטנת של ה-GTS 2.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שעון Amazfit GTR 2 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Amazfit GTR 2

בדומה לכל מוצר לביש אחר, הדבר הבולט ביותר ב-GTR 2 הוא מסך ה-AMOLED, המגיע בגודל של 1.39 אינץ’ וברזולוציה של 454×454, כאשר הוא מצופה בזכוכית מחוסמת מעוגלת (2.5D) מסוג לא ידוע. מסך ה-AMOLED מאפשר שימוש נוח גם בסביבה מוארת, כאשר עוצמת התאורה הרשמית עומדת על 450 ניט.

בניגוד לדור הקודם בו לשעון הייתה מסגרת פיזית מסביב למסך, בדגם החדש החלק הקדמי כולו עשוי מקשה אחת וניתן למצוא סימוני שעון סביב המסך, עם פסים גדולים ובולטים בשעות 3, 6, 9 ו-12 ופסים נוספים במרווחי 5 ו-15 דקות למראה יותר קלאסי.

השעון מגיע בעיצוב מעוגל ודק יחסית בעובי של 10.7 מ”מ ובמשקל של 31.5 גרם לגרסת הספורט שנבדקה, כאשר ניתן למצוא בצידו הימני צמד כפתורים במיקום השעות 2 ו-4, המשמשים לתפעול פיזי של השעון. הכפתור העליון מסומן באדום על בסיס הכפתור ומשמש להפעלת המסך, חזרה וכניסה לתפריט השעון, כאשר הכפתור התחתון משמש כקיצור דרך אותו ניתן להגדיר לבצע פעולות מגוונות כמו הפעלת פעילויות ספורט.

מבט על החלק האחורי של השעון מגלה את חיישן ה-BioTracker 2 PPG של הואמי המשמש למדידת דופק ורווית החמצן בדם, כאשר בנוסף לכך ניתן למצוא בגבו של ה-GTR 2 צמד פתחים קטן המשמשים את המיקרופון והרמקול המובנים וחור קטן נוסף המיועד לברומטר. מבט על הרצועה מראה לנו כי הואמי בחרה להמשיך ולהשתמש בחיבור רצועה סטנדרטי של שעון בגודל של 22 מ”מ.

המיקרופון והרמקול המובנים מעניקים מספר פי’צרים השכחים פחות בשעונים חכמים רגילים היום, כאשר ניתן להשתמש בשעון כדיבורית לטלפון ולנהל את השיחה דרכו – לא הפתרון הטוב ביותר, אך שימושי במקרה הצורך. אפשרות נוספת שנכון להרגע איננה פעילה וצפויה להגיע בעדכון עתידי היא תמיכה בהפעלה קולית של Alexa, העוזרת הקולית של אמזון, ישירות מהשעון.

הפיצ’ר האחרון והמעניין למדי מגיע בדמות ה”עוזרת הקולית הלא מקוונת” (Offline voice assistant), יכולת להפעלה קולית של השעון עם אפשרויות כמו הפעלת מעקב אחר פעילות ספורט מסויימת או מוזיקה, כאשר החיסרון היחיד לאפשרות זו הוא בכך שהיא מוגבלת לשפה האנגלית בלבד וזמינה רק כאשר ממשק השעון מוגדר לאנגלית.

מפרט טכני מלא:

  • מסך – AMOLED עגול בגודל 1.39 אינץ’ ורזולוציית 454×454.
  • רצועה – 22 מ”מ סטנדרטית.
  • חיישנים – BioTracker 2 PPG למדידת דופק ורווית חמצן בדם, שינה, צעדים, ברומטר, מצפן, מיקום.
  • מיקום – GPS ו-GLONASS.
  • מעקב ספורט – מעקב אחרי +90 סוגי פעילויות כושר שונות.
  • סוללה – 471mAh לעד 14 ימי שימוש במצב רגיל ועד 38 יום במצב חיסכון לפי היצרן.
  • עמידות – עמידות למים בתקן 5ATM (עומק 50 מטר).
  • גודל – 46.4×46.4×10.7 מ”מ.
  • אחסון – 3GB.
  • משקל – 31.5 גרם לגרסת הספורט מאלומיניום, 39 גרם לגרסה הקלאסית מפלדת אלחלד.

ממשק – Amazfit GTR 2

השימוש בשעון ה-GTR 2 סטנדרטי למדי ודומה לשעוני החברה האחרים, כאשר הוא מבוסס על מחוות:

  • הסטה ימינה או שמאלה מתצוגת השעון הראשית תעבור על ה”ווידג’טים” השונים, הכוללים: ווידג’ט רשימה, מוזיקה, מזג אוויר, דופק, סיכום פעילות ומדד PAI. החלק המעניין ביותר מבין האפשרויות השונות הוא ווידג’ט הרשימה, שמשמש כתפריט ווידג’טים נוסף משל עצמו המציג בתצוגה קטנה יותר: שעון מעורר, מזג אוויר, PAI, דופק, פעילות יומית ומדידת רווית חמצן בדם. אפשרויות דומות לתצוגת הווידג’טים הראשית אך בצורה קומפקטית יותר, דבר המאפשר לשלב ביניהם בהתאם להעדפות המשתמש.
  • הסטה מטה מתצוגת השעון הראשית תפתח את ההגדרות המהירות של ה-GTR 2, עם אפשרויות מרובות עד כדי כך כי יש בפועל 2 מסכים של הגדרות מהירות הכוללות בין השאר אפשרות להפעלת פנס על ידי הפיכת המסך ללבן והגברת בהירות, הפעלת מצב חיסכון בסוללה, התאמה של התאורה האחורית ועוד.
  • הסטה מעלה מתצוגת השעון הראשית פותחת את תצוגת ההתראות השונות מהמכשיר הסלולרי, כאשר מקבלים רשימה מקוצרת של ההתראות השונות עם יכולת לפתיחה שלהן לקריאה של התוכן המלא במידת הצורך. בדומה לכל השעון עצמו, קיימת תמיכה מלאה בשפה העברית בתצוגת ההתראות.

שימוש בכפתור העליון מאפשר לפתוח לנו את תצוגת התפריט של השעון, המגיע עם אנימציה “מעוגלת” חלקה ומהירה במיוחד בזמן גלילה בין האפשרויות השונות, עם 4 אפשרויות זמינות על המסך עצמו. גם כאן אפשר למצוא תפריט ווידג’טים נוסף הכולל בתוכו אפשרות להפעלת המצפן, ברומטר, טיימר, ספירה לאחור ואפשרות למציאת המכשיר הסלולרי.

בעוד שהשעון אפשר במקור מעקב אחרי 12 פעילויות ספורט שונות הכוללות: ריצה, הליכה, רכיבת אופניים, הליכון, אופני כושר, שחיה במים פתוחים, שחיה בבריכה, אלפטיקל, טיפוס, ריצת שטח, סקי ואימון חופשי, הרי שאחד העדכונים האחרונים לשעון הוסיף תמיכה במעקב אחר למעלה מ-90 סוגי פעילויות ספורט שונות הכוללות בין השאר ריקוד, האבקות, כדורסל ועוד. אפשרות שימושית נוספת שקיימת בשעון היא הפעלה וזיהוי אוטומטי של 6 פעילויות ספורט באופן אוטומטי, כמו ריצה, רכיבה על אופניים ועוד, זאת בנוסף לאפשרות להפעלה קולית של מעקב אחר פעילות ספורט.

השעון מגיע עם מערכת מיקום מובנית מבוססת GPS ו-GLONASS, המאפשרת מעקב מדויק למדי אחרי מיקום המשתמש בזמן פעילות הספורט שהציג דיוק של מטרים בודדים בבדיקה שלי, כאשר בסיום הפעילות ניתן לראות סיכום מקוצר על גבי השעון עצמו ומידע מורחב באפליקציית ה-ZEPP של השעון.

בעוד שכמו בשעונים חכמים אחרים ניתן לשלוט על המוזיקה מהמכשיר הסלולרי מהשעון עצמו. בשעון ה-GTR 2 קיימת אפשרות לניגון מוזיקה מהאחסון הפנימי שלו (שלא קיים בגרסת ה-GTR 2e), כאשר ניתן להעביר מוזיקה מהמכשיר הסלולרי ישירות לשעון באמצעות חיבור ה-WiFi המובנה המשמש רק למטרה זו.

לאחר העברת המוזיקה ניתן לשנות את הגדרות הנגן להפעלת מוזיקה ישירות מהשעון, כאשר קיימים 3 “מצבי שמע”: כל השירים, אוסף שירים רגיל אותו בוחר המשתמש ואוסף שירים לריצה. החיסרון בשתי אפשרויות הפלייליסט הוא כי אפשר להגדיר אותן רק מהשעון עצמו, מה שפחות נוח כשיש הרבה קבצי מוזיקה, כשאין אפשרות להגדרה מאפליקציית ה-ZEPP. בעוד שאפשר לשמוע את המוזיקה ישירות מהרמקול המובנה בשעון, השימוש העיקרי הוא באמצעות חיבור אוזניות Bluetooth אליו.

הממשק עצמו נוח ומהיר, כאשר חיסרון קל מגיע בדמות “עודף” התפריטים והאפשרויות השונות בשעון. בנוסף, העדכון האחרון של השעון הוסיף אפשרות מעניינת ושימושית במיוחד בעבור משתמשים שמאליים הלובשים את השעון על יד ימין – ניתן להגדיר את השעון להפוך את התצוגה ב-180 מעלות ולאפשר למשתמשים ללבוש אותו “הפוך” על יד ימין לשימוש נוח יותר, פיצ’ר אותו אני רואה לראשונה בשעונים חכמים.

טעינה וחיי סוללה – Amazfit GTR 2

כמו בכל מוצר לביש אחר, אחד הדברים החשובים ביותר בשעון הוא פרק הזמן בו ניתן להשתמש בו בין טעינה לטעינה. במקרה שלנו, ה-GTR 2 מגיע עם סוללת מגיע עם סוללת 471mAh המספיקה לעד 14 ימי שימוש במצב רגיל או עד 38 ימים במצב חיסכון, כאשר בפועל בזמן הסקירה הגענו לכמחצית מהזמן עם כ-7~8 ימי שימוש במצב רגיל. יש לציין כי במהלך הסקירה השעון היה בשימוש נרחב יותר לעומת שימוש סטנדרטי, כאשר אפשר להניח שהוא ישרוד כ~10 ימים במצב רגיל. קיימת אפשרות למסך “פועל תמיד” (Always-On,) אך מדובר על דבר לא פרקטי בפועל מאחר והוא מצב שזולל סוללה.

GTR 2 – מצב סוללה

בנוסף למצב השעון הרגיל, ניתן להעביר את השעון למצב חיסכון בסוללה שמנטרל את כל היכולות החכמות שלו ומשאיר תצוגת שעון בסיסית עם השעה, תאריך, מצב סוללה וכמות הצעדים שבוצעו על כה. מטעמים פרקטיים לא נבדקה הטענה לזמן סוללה של 38 יום במצב החיסכון בסוללה. פיצ’ר מעניין למדי שחסר בשעון הוא האפשרות למעבר אוטומטי למצב חיסכון בסוללה כאשר רמת הסוללה נמוכה. כניסה למצב החיסכון בסוללה מבוצעת באופן ידני בלבד, וניתן לקוות כי החברה תוסיף את האפשרות בהמשך על מנת שהמשתמש לא ימצא את עצמו ללא היכולת לדעת מה השעה גם כאשר אחוז הסוללה נמוך.

GTR 2 – מצב חיסכון (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אפליקציית שליטה – Amazfit GTR 2

אפליקציית השליטה העדכנית של שעוני ה-Amazfit מגיעה בשם החדש Zepp (אנדרואיד/iOS) כחלק ממותג ה-Zepp החדש של הואמי, כאשר מדובר למעשה במיתוג מחדש בלבד ולכן נעבור בקצרה על האפליקציה, המגיעה עם 3 מסכים עיקריים:

  • דף הבית – המסך הראשי מציג מידע הכולל את כמות הצעדים/מרחק/קלוריות ברמה יומית, תיעוד השינה, דופק אחרון שנמדד, עמידה ביעדים ומדד PAI, כאשר ניתן לפתוח עמוד משנה לכל אחד מהמדדים לפירוט טוב יותר ומידע מימים קודמים.
  • תהנה (Enjoy) – הגדרות שעון מהירות דוגמת שעון מעורר, תזכורות, מצא את המכשיר ועוד.
  • פרופיל – מסך הכולל את הגדרות האפליקציה וההתקנים המחוברים למכשיר, בהם שעון ה-GTS 2 עצמו.

לחיצה על כל אחת מאפשרויות המידע השונות כמו שינה, דופק, PAI, סטרס ועוד יפתחו דף מפורט יותר על המידע הרלוונטי עם תצוגה של ההיסטוריה יומית, שבועית וחודשית.

אפשר למצוא באפליקציה גם את מדריך המשתמש המלא של השעון בשפה העברית יחד עם הגדרות הטלפון המאפשרות את השימוש בשעון כדיבורית ותפריט המוזיקה היעודי המאפשר העלאה של שירים לשעון דרך חיבור ה-WiFi אך לא ניהול שלהם, דבר שמסבך את השימוש במידה ויש כמות שירים גדולה.

תצוגות שעון – Amazfit GTR 2

שעוני הואמי ידועים מזה זמן רב כמציעים למשתמש מגוון רחב של תצוגות שעון, כאשר ניתן להחליף בין מספר תצוגות שעון המובנות בשעון עצמו בתור ברירת מחדל, חלקם עם אפשרות להתאים שדות מידע רלוונטיים להעדפות המשתמש. השינוי מתבצע בלחיצה ארוכה על המסך הראשי או דרך תפריט ההגדרות של השעון עצמו.

בנוסף לתצוגות השעון המובנות, ניתן להוריד תצוגות שעון נוספות מתוך חנות תצוגות השעון באפליקציית ה-Zepp ולנהל את תצוגות השעון הנמצאות בשעון עצמו.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Amazfit GTR 2

שעון ה-Amazfit GTR 2 של הואמי ממשיך את המסורת של החברה המייצרת לא מעט דגמים פופולריים, כאשר הוא מגיע כרגע משופרת ומעוצבת יותר מה-GTR המקורי עם מסך AMOLED גדול. בעבור משתמשים המחפשים שעון ספורטיבי עם מגוון אפשרויות גדול למדי הכולל נגן מוזיקה פנימי, ה-GTR 2 מהווה פתרון נוח ושימושי למדי במיוחד עם תג המחיר שלו.

העובדה כי מדובר על ממשק עברי מלא גם באפליקציה וגם בשעון בניגוד לחלק מהשעונים האחרים בשוק הופכים אותו לפתרון מעולה למשתמש הישראלי, גם אם מדי פעם ניתן למצוא שגיאות כתיב בתפריט עם רווחים חסרים. החיסרון הממשי היחיד שאפשר לציין על השעון הוא האיטיות היחסית בה הוא מתעורר ממצב בו המסך כבוי, דבר שרבים לא יחשיבו כקריטי במיוחד וסביר שיפתר בעדכונים קרובים.

בעבור מי שמחפש שעון חכם לא יקר במיוחד עם מגוון פונקציות גדול, ה-GTR 2 מהווה פתרון מעולה ונוח לשימוש יומיומי עם מראה מודרני ודק.

מחיר: 779 ש”ח (אחריות לשנה, יבואן רשמי קבוצת ח.י)

לרכישה: KSP | אייבורי

מה אהבנו?

  • עיצוב דק ויפה.
  • מסך AMOLED בהיר ונוח לצפיה.
  • ממשק מהיר.
  • זמן סוללה של יותר משבוע.
  • עברית מלאה.
  • רצועת 22 מ”מ סטנדרטית.
  • הפעלה קולית לא מקוונת.
  • מעקב אחרי 90+ פעילויות ספורט שונות (אחרי עדכון).
  • מגוון תצוגות שעון.
  • נגן מוזיקה מובנה.
  • מתאים גם לשמאליים אחרי עדכון גרסה.
  • מחיר סביר.

מה לא אהבנו?

  • לוקח מספר שניות להתעורר ממצב “שינה”.
  • ההפעלה הקולית הלא מקוונת בממשק אנגלי בלבד.
  • איכות שיחה בינוני בשיחות מהשעון עצמו.
  • אין תמיכה כרגע ב-ALEXA.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים