חטיבת המובייל של LG סיכמה את 2020 בהפסד של 750 מיליון דולר

לוגו LG (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בסוף השבוע האחרון פירסמה LG אלקטרוניקס את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שחתם את שנת 2020, דרך אלו למדנו כי גם בשנת 2020 הציגה חטיבת המובייל של החברה הפסדים גדולים. על רקע שמועות בדבר אפשרות נטישה של שוק המובייל, חתמה LG את השנה בהפסד תפעולי של כ-750 מיליון דולר בחטיבת הטלפונים, אך מדובר בהפסד נמוך יותר בהשוואה לזה שחוותה חטיבת המובייל של החברה שנה קודם לכן.

ההכנסות של חטיבת המובייל הסתכמו בכ-5.2 טריליון וון קוריאני (כ-4.66 מיליארד דולר) במהלך 2020, כאשר מדובר בירידה של כ-12.5% מנתון של כ-5.96 טריליון (כ-5.3 מיליארד דולר) ב-2019. אף הירידה בהכנסות והמשך ההפסדים המצטברים בחטיבה מזו תקופה ארוכה למדי (ראו גרף מצורף מטה), ב-LG הצליחו לצמצם את ההפסד התפעולי כמעט בכל רבעון במהלך השנה החולפת, זאת פרט לרבעון הראשון של השנה.

ב-LG, כמו בחברות אחרות, לא מספקים נתוני מכירות כמותיים של טלפונים מזה שנים רבות, אך לפי הערכות שפרסמה חברת המחקר Counterpoint, עמדה כמות משלוחי הטלפונים של החברה על 24.7 מיליון במהלך 2020, ירידה של 13% משנה לשנה. גם במקרה זה מדובר בצמצום של מגמת הירידה, כאשר בין 2018 ל-2019 חוותה LG ירידה של 30% במספר משלוחי הטלפונים השנתי על פי חברת המחקר.

משלוחי טלפונים במיליונים2020שינוי מ-2019 ל-20202019שינוי מ-2018 ל-2019
סמסונג255.714%-296.92%+
אפל201.13%+195.65%-
וואווי187.721%-238.716%+
שיאומי145.817%+124.75%+
Oppo111.87%-1201%+
Vivo108.55%-113.711%+
Realme42.465%+25.7417%+
לנובו33.318%-40.65%+
LG24.713%-28.430%-
Tecno22.85%+21.620%+
אחרים198.927%-273.124%-
סה"כ1332.510%-1479.12%-

ב-LG מציינים כי ההאטה במכירות מיוחסת לירידה במכירות מכשירי פרימיום ולמחסור בשבבי 4G. תחזיות החברה לשנת 2021 מעידות על צמיחה מחודשת לאחר שנת ההתפרצות של וירוס ה-COVID-19, אך ב-LG מסייגים כשאומרים כי התחרות צפויה גם היא להתעצם במהלך השנה הקרובה.

החטיבות הצומחות ב-LG

אף הביצועים של חטיבת המובייל, ב-LG רשמו צמיחה מרשימה בחטיבות אחרות, אשר הובילה לעליה שנתית של כ-30% ברווח התפעולי של החברה. את 2020 סיכמה LG עם הכנסות של 63.26 טריליון וון קוריאני (כ-56.45 מיליארד דולר), כמעט ללא שינוי מהנתון של 2019, כאשר בצד הרווח התפעולי רשמה החברה זינוק של 31% עם נתון של כ-3.2 טריליון וון קוריאני (כ-2.85 מיליארד דולר).

עיקר הצמיחה ברווח הגיעה מצד חטיבות המוצרים הביתיים והבידור, כאשר חטיבת המוצרים הביתיים והמזגנים רשמה עליה קלה של 3.5% בסעיף ההכנסות, שהסתכם בכ-22.3 טריליון וון (כ-19.95 מיליארד דולר) וסיכמה את 2020 עם רווח תפעולי של כ-2.3 טריליון וון (כ-2 מיליארד דולר), המייצג עליה שנתית של כ-18%.

חטיבת הבידור סיכמה את 2020 עם הכנסות של כ-13.2 טריליון וון (כ-11.8 מיליארד דולר), כמעט ללא שינוי מ-2019, כאשר הרווח התפעולי הסתכם בכ-970 מיליארד וון (כ-867 מיליון דולר), עליה שנתית של כ-23%.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים