ג’ף בזוס יעזוב את כסא המנכ”ל באמזון

לוגו Amazon צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ג’ף בזוס הודיע הלילה (ד’, 3.2) כי יעזוב את תפקידו כמנכ”ל אמזון, זאת כ-27 שנים לאחר שייסד את החברה. ההודעה של בזוס מגיעה עם פרסום תוצאותיה הכספיות של אמזון לסיכום שנת 2020, בהם היא מציגה צמיחה של 38% בהכנסות ושל 72% ברווח התפעולי.

באימייל שנשלח לעובדי החברה מציין בזוס כי לאחר עזיבתו את תפקיד המנכ”ל במהלך הרבעון השלישי של 2021, יעבור לתפקיד יו”ר החברה, כשאת מקומו בכסא המנכ”ל יתפוס מי ששימש עד כה כמנכ”ל פעילות הענן (AWS) באמזון, אנדי ג’סי (Andy Jassy). ג’סי הצטרף לאמזון עוד בימיה הראשונים ב-1997, פיקח על חטיבת הענן בחברה מאז הוקמה ב-2003, והפך למנכ”ל החטיבה ב-2016.

הבחירה בו לא מפתיעה, שכן חטיבת הענן של אמזון היא חלק משמעותי מאוד מהחברה, עם נתח של כ-10% מסך הכנסות החברה נכון לרבעון הרביעי של 2020. חטיבת הענן (AWS) רשמה צמיחה של 28% בהכנסות ברבעון האחרון, כשהרווח התפעולי תפח בכ-37% משנה לשנה עם נתון של כ-3.5 מיליארד דולר בתום הרבעון האחרון של 2020. בין המשתמשים בפלטפורמה בעבר ובהווה ניתן למנות לא מעט שמות מוכרים, בהם טוויטר, נטפליקס, פייסבוק וטוויץ’, כמו גם בנקים דוגמת JP Morgan, חברות מדיה כמו MGM ורויטרס וחברות רכב כמו BMW.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

המעבר של בזוס לתפקיד יו”ר אמזון מתבצע לדבריו בשל רצונו לפנות זמן לעיסוקיו האחרים, בהם קרן “Day 1 Fund”, שהוקמה על מנת לסייע בחינוך ילדים צעירים באיזורים נחשלים, וה-“Bezos Earth Fund”, קרן בה הושקעו 10 מיליארד דולר לשם קידום מאמצי השמירה על כדור הארץ. נוסף על אלו, מבקש בזוס להשקיע יותר זמן גם בהמשך פיתוחה של חברת “Blue Origin” העוסקת בחקר החלל וכן בעיתון הוושינגטון פוסט אותו רכש ב-2013.

מאז הוקמה אמזון בימים הראשונים של האינטרנט, אי שם ב-1994, עברה החברה לא מעט תהליכים שהביאו אותה עד לשווי שוק של 1.7 טריליון דולר בו היא נסחרת כיום בבורסת הנאסד”ק, מה שהפך את בזוס לאחד מהאנשים העשירים בעולם עם הון המוערך בכ-180 מיליארד דולר. אמזון החלה כחנות ספרים מקוונת וצמחה מאז לחברת המסחר המקוון הגדולה בעולם, עם הכנסות של כ-386 מיליארד דולר בשנה.

Amazon Go
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

לאורך השנים הגדילה אמזון את עיסוקיה, עם הצגת שירותי הענן AWS ב-2003, השקת מוצרי הקינדל השונים החל מ-2007, השקתה של העוזרת הקולית Alexa ב-2014, ומאז גם מוצרי בית חכם רבים ופלטפורמה שלמה המבוססת עליה. אמזון נכנסה גם לתחום שירותי התוכן, הקבצים והמוסיקה, בהם ניתן למצוא את שירות הסטרימינג Amazon Prime Video ואף פרצה לתחום משלוחי האוכל ופתחה את Amazon Go, רשת חנויות המאפשרות רכישת מוצרים ללא קופות.

בין האתרים והחברות שרכשה אמזון לאורך השנים ניתן למצוא כמה שמות גדולים בתחומים שונים, בהם מסד נתוני הסרטים והשחקנים IMdB, אתר הוידאו Twitch, שנרכש על ידי החברה ב-2014 בעסקה ששוויה הוערך בכ-970 מיליון דולר, וכן את Whole Foods, רשת המזון האורגני אותה רכשה אמזון ב-2017 תמורת סכום המוערך ב-13.7 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים