כניסתה של הוט למיזם הסיבים של חברת החשמל יאיץ את קצב הפרישה בישראל

שלט HOT צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

משרד התקשורת הודיע היום (ב’, 8.2) כי אישר את רכישת השליטה של חברת הוט (HOT) בהקמת רשת אינטרנט סופר מהירה המבוססת על הסיבים האופטיים של חברת החשמל כחלק ממיזם IBC בו שותפה גם חברת סלקום, כאשר בכפוף לאישור ידרשו החברות להאיץ את פרישת הרשת כך שתהא זמינה עבור לפחות 1.7 מיליון משתמשים ברחבי הארץ תוך 5 שנים, ולשמור על אחידות פרישת רשת הסיבים בין המרכז והפריפריה.

מנכ”לית משרד התקשורת לירן בן-חורין:

אנחנו מאמינים שאישור העסקה יביא להאצה משמעותית של פרישת הסיבים בכל רחבי המדינה ובפריפריה בפרט. זוהי בשורה אמיתית לאזרחי ישראל, כאשר במסגרת אישור העסקה חייבנו את החברה לחבר 1.7 מיליון משקי בית כאשר כל משק בית שיחובר במרכז הארץ -יחובר משק בית בפריפריה.

אישור העסקה יביא את מבנה הבעלות במיזם הסיבים של חברת החשמל לקבוצה הכוללת את הוט, סלקום וקרן תש”י (תשתיות ישראל), שיחזיקו בבגרעין השליטה בחברה עם הון של 70% ממניותיה, כאשר ביתרת אמצעי השליטה (30%) תמשיך להחזיק חברת החשמל.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בכפוף לאישור העסקה, דרש משרד התקשורת בראשות שר התקשורת בני גנץ כי בעקבות הצטרפותה של הוט לגרעין השליטה בחברה, יואץ קצב הפרישה של רשת הסיבים בארץ ויגיע לעד 1.7 מיליון משקי בית עד 2025, במקום מיליון משקי אב שהוגדרו על פי התכנית הקודמת, כאשר התניה נוספת היא לפרישת הרשת ביחס של 1:1 בין מספר משקי בית בפריפריה מול המרכז.

בנוסף, תתבקש IBC לשמר את אופיה כחברה סיטונאית ותחוייב להעניק הנחות כמות על מנת לאפשר לשחקנים קטנים שישתמשו ברשת החדשה למכור חבילות תקשורת ללקוחות קצה. הוט תחוייב להציע לכל ספקי האינטרנט להצטרף לכל סל שירותים משותף שאושר לה בעבר ואשר יוצע על בסיס תשתית גישה לאינטרנט של IBC, בתנאים שווים ובלתי מפלים בהשוואה לספק האינטרנט הוט-נט, הקשור באופן ישיר לחברת הוט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים