שינוי המדיניות של וואטסאפ יכנס לתוקף ב-15 במאי עם הגבלות חדשות על סרבנים

אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סערת שינוי מדיניות הפרטיות של וואטסאפ (Whatsapp) לא נעלמה, אלא רק נדחתה, כאשר עכשיו יש תאריך חדש לכניסת השינויים לתוקף, ה-15 במאי. בניגוד לשינוי המקורי שפורסם בינואר ונדחה עקב ה”ביקורת” העולמית, הפעם משתמשים שלא יאשרו את שינוי המדיניות החדש לא ינעלו מחוץ לוואטסאפ לחלוטין, אלא רק יוגבלו לצפיה בהודעות מבלי היכולת לענות עליהן.

ההודעה של וואטסאפ על שינוי המדיניות של החברה בתחילת ינואר ושיתוף המידע עם פייסבוק הוביל לתגובה חריפה מצד משתמשים ברחבי העולם, דבר שהוביל לעליית השימוש באפליקציות הטלגרם וסיגנל האלטרנטיביות, כאשר טלגרם אף שחררה עדכון שאפשר למשתמשי וואטסאפ לעבור בקלות עם היסטוריית ההודעות שלהם מוואטסאפ לטלגרם.

עם זאת, שינוי המדיניות לא נעלם אלא רק נדחה. בעוד ששינוי המדיניות המקורי מינואר הציב בפני המשתמשים עובדה פשוטה – הסכימו למדיניות או הפסיקו להשתמש באפליקציה, בשינוי שיכנס לתוקף ב-15 במאי וואטסאפ “מרככת” את המכה נגד המשתמשים, ובמידה ואחרי ה-15.5 הם לא יסכימו לאשר את מדיניות הפרטיות החדשה, השימוש שלהם באפליקציה יוגבל באופן חד צצדי.

משתמשים שלא יאשרו את המדיניות החדשה יוכלו להמשיך לצפות ולקבל הודעות בוואטסאפ, אך לא להגיב אליהן, כאשר לאחר 120 יום מבלי להגיב להודעות, החשבון שלהם יוגדר למעשה כלא פעיל וימחק.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שינוי מדיניות הפרטיות החדש של וואטסאפ (מקור וואטסאפ)

למרות שהיכולת לקבל הודעות במשך 120 יום לאחר סירוב קבלת מדיניות הפרטיות היא פתרון “טוב יותר” מאשר נעילה של המשתמשים מחוץ לאפליקציה במקרה והם מסרבים לאשר את שינוי המדיניות החדש, עדיין מדובר בפעולת עונשין מול משתמשי אפליקציית המסרים שלא לא מעט מאיתנו, במיוחד בישראל, עושים בה את השימוש העיקרי להעברת הודעות מזה לזה.

בעוד שסיגנל ראתה עליה בשימוש וטלגרם מתחזקת באופן קבוע, הרוב הגורף של המשתמשים ממשיכים את השימוש בוואטסאפ כאפליקציית ההודעות שלהם. כל מה שנותר עכשיו הוא לחכות לחודש מאי הקרוב ולראות האם הפעם החברה תכניס את השינוי במדיניות לתוקף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים