בכיר בסוני מבטיח מלאי סדיר של הפלייסטיישן 5 במחצית השנייה של 2021

בקר משחק PS5 (צילום: רונן מנדזיצקי) בקר משחק PS5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

קונסולות הפלייסטיישן 5 הושקו לראשונה בנובמבר 2020, אך בין אם ניסיתם לרכוש אחת בחנות במועד ההשקה ובין אם במסגרת המכירה המוקדמת, כנראה שרבים מכם לא הצליחו. כעת שופך ג’ים ראיין, נשיא ומנכ”ל חטיבת הבידור בסוני, מעט אור על הנושא, כשהוא מציין כי מלאי סדיר יתחיל להגיע רק במחצית השנייה של 2021 וכי גרסה יעודית חדשה למשקפי המציאות המדומה של החברה תגיע בהמשך גם כן.

בסוני ציינו לא פעם כי המחסור במלאי נוצר מתוך כמות ביקושים שעקפה את תחזיות החברה, אך עוד לפני שהחלה ההרשמה להרשמה (כן, זה היה בדיוק ככה) לרכישת ה-PS5, כבר אז החלה סוני להזהיר מפני מחסור במלאי. זה היה צפוי, שכן בתקופת הקורונה רבות היו החברות שנתקלו בבעיות שינוע מוצרים לאיזורים רבים בעולם, וראיין אף מתייחס לנושא זה גם בשלב הנוכחי.

על פי דברים שאמר ראיין בראיון לפייננשל טיימס, ישנן סוף סוף חדשות עבור מי שהמתינו עד כה לפלייסטיישן 5, כשהוא צופה כי מלאי הולך וגדל צפוי להגיע בכל חודש ב-2021, ומוסיף לכך כי בחברה מצפים כי תוכלו למצוא את הקונסולה החדשה עם מלאי סדיר בחנויות במהלך המחצית השנייה של השנה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עד כה זכתה הפלייסטיישן 5 להצלחה לא קטנה גם אם לא הצליחו כל מי שרצו לקנות את הקונסולה החדשה לעשות זאת בפועל. על פי הדיווח של סוני בדוחותיה הכספיים האחרונים, היא מכרה מעל 4.5 מיליון יחידות של הקונסולה, מעט יותר בהשוואה להשקה של הקונסולה הקודמת שהושקה ב-2013.

דור חדש של משקפי Playstation VR

עוד הוא מוסיף בראיון לוושינגטון פוסט כי משקפי המציאות המדומה Playstation VR נמצאות כעת בפיתוח לגרסה חדשה שתהיה מיועדת עבור קונסולות ה-PS5 ויציעו עיצוב חדש ונוח יותר לשימוש. השינוי העיקרי בעיצוב יגיע בצמצום החוטים, כשבסוני מכוונים לשימוש בחוט בודד לחיבור לקונסולה והורדת המשקל של המשקפיים. מדובר בשיפור בחשיבה על פני הדור הקודם, אם כי בשוק בו כבר קיימים משקפי מציאות מדומה ללא חוטים כלל, סוני נשארת מעט מאחור.

מקום נוסף בו יקבלו משקפי ה-VR הבאים עדכון הוא לבקרי השליטה, אשר ישאבו כמה מהטכנולוגיות של בקרי המשחק DualSense שהושקו לצד ה-PS5, כשהם יביאו מנגנון תגובה מתקדם יותר לשחקנים ו”את העיצוב הארגונומי הנהדר שלהם”. והרשו לי להעיר על הציטוט הזה של ראיין, כי אחרי כמה חודשי משחק עם ה-PS5, הארגונומיה היחידה שאני מרגיש בשימוש שוטף בבקרי המשחק היא ארגונומיה של כאב.

השוואת מפרטים