גאדג’טי מסקר: Galaxy S21 Ultra – חוד החנית של סמסונג

Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי) Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

בשנה שעברה התגאתה סמסונג ב-Space Zoom, תכונה שאיפשרה למכשיר הגדול והיקר ביותר שלה בסדרת ה-Galaxy S20 לבצע זום דיגיטלי של עד פי 100. התוצאות לא היו איכותיות למדי, לא שציפינו לתוצאות איכותיות במיוחד מזום דיגיטלי מלכתחילה, אבל הבעיה העיקרית הייתה בפוקוס, משהו שהתייחסנו אליו גם בסקירה שלנו לאותו מכשיר.

במחשבה על ה-Galaxy S21 Ultra סמסונג כמובן התייחסה לבעיות המצלמה, ועל הדרך הוסיפה גם לא מעט שיפורים נוספים. זה דבר חיובי כשמטפלים בבעיות שונות שהגיעו בדור הקודם של המכשירים עת יציאתו של הדור הבא, ושיפורים אלו בהחלט מזניקים את הדגם החדש קדימה, אך בסמסונג בחרו גם להוציא דברים החוצה, כמו המטען והאוזניות, ואף לצמצם יכולות מסוימות כמו הטעינה המהירה, אשר מציע מהירות נמוכה יותר בדור החדש.

ה-Galaxy S21 Ultra הגיע לשולחננו בתחילת פברואר, ולאחר כחודש של שימוש, בו רצינו לשים דגש גדול יותר על הסוללה לאחר האכזבה שלנו מזו של ה-S21 הסטנדרטי, אלו המסקנות שלנו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עיצוב, מבנה והחוסרים בקופסה

בסמסונג בחרו לאמץ את הדרך אותה התחילה אפל כשהוציאו את המטען והאוזניות מהאריזה. בסמסונג ציינו כי בחירה זו נובעת משיקולי תרומה לסביבה ואף התייחסו לכך שרבים ממשתמשיה עושים שימוש במטענים ישנים מסוג USB-C, אלו נתמכים על ידי מכשיריה עוד מאז 2017.

אז נכון, מי שהחזיק של סמסונג עוד קודם לרכישת מכשיר חדש, אכן יכול להשתמש בו גם בדגם הנוכחי וכנראה שגם יוכל ליהנות מהטעינה המהירה בהספק של 25 וואט (תלוי מטען, כמובן). אבל לפחות בישראל, הרוכשים המוקדמים קיבלו לא חבילה קטנה וחסכונית שיכולה לתרום לסביבה, אלא חבילת ענק הכוללת שלל מתנות – אוזניות, מטען מהיר ועוד. וזה כיף לקבל מתנות – אבל הקשר בין תרומה לסביבה ובין מה שקורה בפועל הוא קלוש למדי, לפחות עם ההשקה של סדרת ה-Galaxy S21 בישראל.

המבנה של המכשיר השתנה גם כן – אנו מקבלים זכוכית מגן חזקה יותר (Gorilla Glass Victus) שתגן על המסך טוב יותר, וגם גב הגלקסי S21 אולטרה מגיע בצבע מט, כזה שטביעות אצבע לא יבלטו עליו, ומערך צילום במבנה חדש, שנראה די טוב גם אם הוא עדיין בולט מאוד מגב המכשיר כפי שהיה גם בעבר. עדיין מדובר במכשיר גדול מאוד וכבד למדי במשקל של קרוב ל-230 גרם, כזה שדורש זמן הסתגלות לשימוש השוטף בו.

Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

Galaxy S21 Ultra: המסך הכי טוב בשוק

אם יש דבר עקבי במכשירי הדגל של סמסונג, הרי שזהו המסך. סמסונג היא בין יצרניות מסכי ה-OLED הגדולות ביותר לטלפונים והיא מספקת גם את המוצרים הטובים ביותר, ולראיה, ניתן למצוא את מסכיה לא רק במכשירי הגלקסי שלה, אלא גם במכשירי הדגל המובילים של אפל, של שיאומי ושל יצרני טלפונים נוספים בשוק.

ה-Galaxy S21 Ultra מגיע השנה עם מסך מעט קטן יותר (הבדל של 0.1 אינץ’) אל מול ה-S20 אולטרה. המסך בדגם החדש מגיע בגודל 6.8 אינץ’, עם פאנל מסוג Dynamic AMOLED 2X, ברזולוציית +WQHD ובפריסה של 3200 על 1440 פיקסלים, כשהוא מציע בהירות גבוהה יותר (1500nits מול 1400 בדגם הקודם) וקצב רענון דינמי של עד 120 הרץ, אשר עובד הפעם גם בהפעלת הרזולוציה הגבוהה ביותר במכשיר.

דגםGalaxy S20 UltraGalaxy S21 Ultra
גודל התצוגה6.9 אינץ'6.8 אינץ'
רזולוציה ופאנל+WQHD
פריסה: 3200 על 1440 פיקסלים
פאנל: Dynamic AMOLED 2X
+WQHD
פריסה: 3200 על 1440 פיקסלים
פאנל: Dynamic AMOLED 2X
צפיפות פיקסלים511 פיקסלים לאינץ'515 פיקסלים לאינץ'
מאפיינים נוספיםתמיכה ב:
הצגת תכנים בתקן +HDR10
זכוכית: גורילה גלאס 6
יחס תצוגה: 20 על 9
קצב רענון: 120 הרץ
בהירות מירבית: 1400 ניטים
תמיכה ב:
הצגת תכנים בתקן +HDR10
זכוכית: גורילה גלאס 7
יחס תצוגה: 20 על 9
קצב רענון: 120 הרץ
תמיכה בעבודה עם S-Pen
בהירות מירבית: 1500 ניטים

הבהירות של המסך בפועל אכן גבוהה מאוד, כזו שמאפשרת להשתמש בו די בקלות גם מחוץ לבית, והצבעים נראים מצויין גם כן. ברירת המחדל היא המצב ה”ססגוני”, זה שמעצים את הצבעים הנצפים בתצוגה, אך ניתן לבחור גם בצבעים טבעיים יותר, לשנות את האיזון הלבן על גבי סקאלה שנעה בין “קריר” ל”חמים” ואף לשנות כל צבע בנפרד (אדום, ירוק, כחול) באופן ידני.

המסך הפועל תמיד חוסך את הצורך בהדלקה מלאה של התצוגה כל פעם מחדש רק כדי להביט בשעון, אך הוא צרך לא מעט סוללה כשפעל תמיד, בין 10-15 אחוזים בתקופת הבדיקה, בעוד הפעלה רגעית שלו בנגיעה בודדת בתצוגה מציגה חיסכון בחיי הסוללה.

היתרון של קצב הרענון הגבוה מורגש בזמן משחקים, שהציגו תנועה חלקה יותר בהגדרות התצוגה הגבוהות אל מול מצב ה-60 הרץ, אך לא הבחנתי בשיפור ניכר בחיי הסוללה. בסמסונג מציינים קצב קענון דינמי, כזה שמסוגל לנוע בין 10-120 הרץ, כך שניתן לצפות לחיסכון מורגש בצריכת הסוללה בשימושים שוטפים, אך זה כנראה זניח אל מול השימושים שלי במכשיר, על כן לא הצלחתי להבחין בו בתקופת השימוש במכשיר.

Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

Galaxy S21 Ultra: הביצועים

גזרת הביצועים במכשירים של סמסונג הפכה לשדה קרב בעקבות צעד שגוי לדעתי בו נקטה החברה עם השקת סדרת ה-Galaxy Note האחרונה. בסמסונג בחרו לעדכן את מערכת השבבים של קוואלקום, המגיעה לאיזורים מצומצמים בעולם (ארה”ב בראשם), אבל בשאר העולם המשיכה להשתמש במערכת השבבים Exynos 990 שהושקה עם דגמי ה-Galaxy S20 כחצי שנה קודם לכן.

בעולם בו לכולם יש מחשב קטן ביד שמסוגל להתחבר לעולם באמצעות האינטרנט, כולם יודעים מה קורה בכל מקום, וזה הקים סערה לא קטנה בקרב אתרי חדשות, סרטוני יוטיוב וחלחל גם לקהילות של משתמשים. כה עז היה ההד הזה, עד כדי שגם עם השקת ה-Galaxy S21 Ultra, שכבר שודרג למערכת שבבים חדשה לחלוטין – Exynos 2100, עדיין נשמעו קולות כנגד מכשירים המשווקים עם מערכת השבבים של סמסונג, במקום זו של קוואלקום.

הגלקסי S21 אולטרה משווק בישראל, כאמור, עם מערכת השבבים Exynos 2100, זו מיוצרת בתהליך של 5 ננו-מטר ומציעה שדרוג של יותר מ-40 אחוזים בחלקת העיבוד הגרפי ושדרוג של יותר מ-30 אחוזים בקטגוריית הביצועים. ועם כל הרעש שהיה סביב ה-Exynos 990, המערכת החדשה עודכנה לרמה המצמצמת באופן משמעותי את ההבדלים בין המכשירים שנמכרים כאן ובין אלו שנמכרים בארה”ב עם פלטפורמת ה-Snapdragon 888, אך מבחנים שונים מציגים יתרונות מסוימים בביצועים למערכת של קוואלקום גם בשלב זה.

אבל כל זה לא משנה, כי בשורה התחתונה הביצועים הם מהגבוהים שקיימים בשוק, המכשיר מתפקד עם מסך ברזולוציה גבוהה וקצב רענון גבוה בין אם בצפיה בסרטונים, שימוש שוטף במכשיר או משימות תובעניות כמו משחקים עתירי גרפיקה, ואם במבחן השוואתי זה או אחר מישהו מצא פער, הרי שזה חסר כל חשיבות מבחינתי בשימוש השוטף במכשיר. איפה הרעש לגבי פערים כן חשוב? בדיוק במקום שבו רעש כזה עשוי לגרום לחברה כמו סמסונג לשמוע ביקורת ולנסות לשפר ולשפר כדי לספק לנו את המוצר הטוב ביותר אותו היא יכולה לספק.

אבל יש עוד פערים, ואם חשבתם  שסמסונג רק הסירה את המטען והאוזניות מהקופסה, הרי שהשנה כבר לא תוכלו להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני. בעיני לא מדובר בחיסרון משמעותי, שהרי רכיבי האחסון המינמליים כיום אינם קטנים כפי שהיו בעבר, אך עבור מי שהורגלו להשתמש בכרטיס microSD מהסיבות שלהם, הרי שמדובר בחיסרון משמעותי יותר.

Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S21 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

הטעינה וחיי הסוללה

הסוללה בדגם ה-S21 Ultra מגיעה בקיבולת זהה לזו שהתקבלה בסוללת הדגם הקודם בסדרה, זו עומדת על 5000mAh, אך תומכת בהספק טעינה מהירה של 25 וואט בלבד. לא ברור לי מדוע בחרו בסמסונג להפחית את הספק הטעינה, אולי הבחינו בכך שלא רבים אימצו את הטעינה בהספק 45 וואט שהייתה זמינה קודם לכן, בעיקר בשל העובדה כי סמסונג עצמה לא סיפקה מטענים תומכים בדגמים קודמים, ואולי קיימת סיבה אחרת שאינה ידועה.

בסמסונג כבר הוכיחו כי הם יודעים לנתב את המשתמשים על פי צרכים בפועל ולא על פי מפרט על הנייר עת הובילו לקביעת רזולוציית התצוגה +Full HD דרך הגדרת ברירת המחדל גם במכשירים בהם הייתה זמינה רזולוציה גבוהה יותר, וזה עדיין קורה. אבל במקרה של הסוללה, הייתי שמח שמטען ה-GaN שקניתי, שתומך במכשיר החדש של סמסונג ובטעינה מהירה בהספק של עד 65 וואט, לא יקטם ב-25 וואט וידרוש ממני להמתין כשעה וחצי לטעינה מלאה של המכשיר.

ביצועי הסוללה של ה-S21 Ultra, בניגוד לחוויה שלי עם הדגם הרגיל, היו טובים מאוד. אמרתי לא פעם שאני מצפה לחיי סוללה של יומיים לפחות ממכשירים חדשים שנמכרים היום, אבל נדמה שאלי הסוללה לא מספקים זאת, כך שיום עבודה מלא, שמסתיים לרוב עם עוד כ-15-20 אחוזי סוללה, ככל הנראה יספק את הרוב הארי של המשתמשים, גם אלו שמגיעים עם דרישות תובעניות יותר בשימוש השוטף שלהם במכשיר.

שיפורים במערך הצילום

חוץ מהשינוי בעיצוב מערך הצילום האחורי, סמסונג גם הוסיפה לפונקציונליות של המצלמות ושיפרה את הפוקוס הבעייתי שראינו בדור הקודם עם פוקוס לייזר אוטומטי, שמונע תנודתיות לא רצויה באופן כללי ובעיקר בזמן ביצוע זום. כל המצלמות מגיעות הפעם עם פוקוס אוטומטי (Dual Pixel AF) ובביצוע ה-Space Zoom ניתן להבחין באפליקציית המצלמה של סמסונג בחלון קטן נוסף שנפתח ומאפשר לנו לראות מעין הקפאה של התמונה על רמת ייצוב מסויימת. זה מאפשר לדייק את הצילום בביצוע זום גבוה, כדי לשמור על איכות תמונה טובה ככל האפשר, אך אל תצפו ליצירות פאר אם תשתמשו בזום דיגיטלי פי 100 – זה ייראה טוב יותר ממה שהיה במצלמה הקודמת של החברה, אבל זהו עדיין זום דיגיטלי.

השוואת מפרטי המצלמות בין ה-S20 Ultra וה-S21 Ultra:

דגםGalaxy S20 UltraGalaxy S21 Ultra
מספר חיישנים במערך הראשי44
חיישן ראשי108 מגה פיקסל108 מגה פיקסל
תכונות חיישן ראשיחיישן: דור ראשון
מפתח צמצם f/1.8
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל חיישן: 1/1.33 אינץ'
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
חיישן: דור שני
מפתח צמצם f/1.8
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
תמיכה בפוקוס אוטומטי משופר
פוקוס באמצעות לייזר (Laser AF)
גודל חיישן: 1/1.33 אינץ'
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
חיישן משני48 מגה פיקסל (פריסקופ)
מפתח צמצם f/3.5
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
גודל חיישן: 1/2.0 אינץ'
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
זום אופטי: פי 5
זום דיגיטלי: Space Zoom עד פי 100
10 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
גודל חיישן: 1/3.24 אינץ'
תמיכה בפוקוס אוטומטי מהיר - Dual Pixel AF
גודל פיקסלים: 1.22 מיקרו-מטר
זום אופטי: פי 3
חיישן שלישי0.3 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/1.0
מיועד לאיסוף עומק בלבד
10 מגה פיקסל (פריסקופ)
מפתח צמצם f/4.9
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
גודל חיישן: 1/3.24 אינץ'
תמיכה בפוקוס אוטומטי מהיר - Dual Pixel AF
גודל פיקסלים: 1.22 מיקרו-מטר
זום אופטי: פי 10
זום דיגיטלי: Space Zoom דור שני, עד פי 100
חיישן זווית רחבה12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
זווית צילום של 120 מעלות
גודל חיישן: 1/2.55 אינץ'
גודל פיקסלים: 1.4 מיקרו-מטר
12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
תמיכה בפוקוס אוטומטי מהיר - Dual Pixel AF
זווית צילום של 120 מעלות
גודל חיישן: 1/2.55 אינץ'
גודל פיקסלים: 1.4 מיקרו-מטר
וידאועד 8K בקצב של 24 פריימים לשנייה
עד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה
הילוך איטי ברזולוציית Full HD בקצב של 240 פריימים לשנייה
הילוך איטי ברזולוציית HD בקצב של 960 פריימים לשנייה
עד 8K בקצב של 24 פריימים לשנייה
עד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה
הילוך איטי ברזולוציית Full HD בקצב של 240 פריימים לשנייה
הילוך איטי ברזולוציית HD בקצב של 960 פריימים לשנייה
מצלמת סלפי40 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל פיקסלים: 0.7 מיקרו-מטר
זווית צילום: 80 מעלות
40 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל פיקסלים: 0.7 מיקרו-מטר
זווית צילום: 80 מעלות
וידאו סלפיעד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייהעד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה

היתרון האמיתי מגיע בדמות זום אופטי של עד פי 10 (וזה המון!), כשגם הזום פי 20-30 מציג רמת פרטים מרשימה, אף שברמה זו כבר לא מדובר בזום אופטי. אם אתם אוהבים לצלם דברים מרחוק, המצלמה של סמסונג תאפשר לכם לעשות זאת באיכות מרשימה גם מבלי להתקרב.

ציפור
זום פי 10, גלקסי S21 אולטרה (צילום: רונן מנדזיצקי)

התמונות שמפיקה המצלמה הראשית מדוייקות מאוד. רמת האור שנאספת גבוהה, הצבעים עשירים והניגודיות מרשימה, וכך גם הטווח הדינמי.

מצלמת הזווית הרחבה גם היא מרשימה מאוד אל מול האחרות הקיימות בשוק, אך בהשוואה למצלמה הראשית ניכרים ההבדלים באיכות, בעיקר בלילה, אז ניתן לראות את ההבדלים בין כמויות האור שנכנסות לחיישן הראשי ובין אלו שמגיעות לחיישן הצילום הרחב, כשבשתי התמונות המצורפות מטה ניתן לראות את ההבדלים בין צילום בחיישן הראשי ובין צילום בחיישן הזווית הרחבה יחד עם מצב הלילה היעודי פעיל:

תמונות מאקרו נראות מצויין גם כן, והפוקוס האוטומטי הזמין בחיישנים השונים במערך הצילום תורם לכך רבות.

תמונות הסלפי גם הן נראות נהדר וגם בצילום מול מקור תאורה חזק הפרטים בתמונה מוארים היטב ולא נשרפו, כשאפקט הבוקה מציג הפרדה טובה בין המצולם לסביבתו ומטשטש אותה היטב.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy S21 Ultra

ה-Galaxy S21 Ultra הוא ללא ספק אחד המכשירים הטובים והמרשימים שקיימים כיום בשוק, וגם בין היקרים בהם. הוא מציע מסך ענק ומרשים במיוחד עם בהירות גבוהה וצבעים עשירים, עוצמת שמע חזקה הבוקעת מהרמקולים ואף רטט חזק למדי, ביצועים ברמה הגבוהה ביותר בשימוש שוטף ובזמן משחקים ומערך צילום שזכה למקצה שיפורים רחב במיוחד ומציג תוצאות טובות בכל סוגי הצילום.

דגם האולטרה החדש של סמסונג הוא ללא ספק חוד החנית שלה והוא החבילה המושלמת עבור משתמשי אנדרואיד, אך צריך לזכור כי באריזה שעוטפת אותו לא תקבלו מטען ואוזניות.

לרכישה: KSP \ אייבורי

האריזה ותכולתה
6/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
9/10
מצלמה
10/10
9.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך OLED גדול ומרהיב
  • מערך צילום ראשי וסלפי
  • חיי סוללה
  • ביצועים
מה פחות אהבנו
  • טעינה מהירה
  • ללא הרחבת זיכרון
  • ללא כניסת אוזניות
  • ללא מטען ואוזניות בקופסה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-4300 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-4100 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים