הסוף למעקב המפרסמים ברשת? גוגל שמה דגש על פרטיות המשתמשים

הסוף למעקב המפרסמים? (מקור גוגל)

גוגל (Google) הכריזה באופן רשמי כי היא תמנע מלפתח או להשתמש בטכנולוגיות חדשות על מנת לעקוב אחר הגולשים ברשת על מנת ליצור להם פרופיל מקוון המיועד לשימוש בפרסומות. הצעד נועד להפיג את החששות של אנשים, כאשר לפי החברה 72% מהאנשים מרגישים כי עוקבים אחריהם ברשת, ואילו 81% חושבים כי הסיכון באיסוף המידע גדול מהתועלת שבו.

ההכרזה החדשה של גוגל מגיעה כצעד ההמשך להחלטה של החברה מתחילת 2020 על הפסקת השימוש ב”עוגיות צד ג'” (third-party cookies), כלי המשמש מפרסמים למעקב אחר המשתמשים וללמוד עליהם פרטים נוספים ליצירת פרסומים ממוקדים. הפרסום החדש של החברה נועד להבהיר כי היא לא תפתח טכנולוגיה חלופית לזיהוי ומעקב אחרי הגלישה של המשתמשים ברשת, אלא תייצר חלופה בטוחה ואנונימית.

אפשר לומר כי מדובר על אישור מחדש של טכנולוגיית ה-Trust Token, שנועדה להיות פתרון חלופי לעוגיות הוותיקות, כאשר היא מאפשרת לקבל מידע המיועד לפרסום מבלי לדעת את הפרטים האישיים של המשתמש ומבלי לאפשר מעקב אחריו במעבר בין האתרים השונים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

החלופה החדשה של גוגל מגיעה בדמות ה-FLoC (ר”ת interest-based advertising) או “פרסום מבוסס אינטרסים”, המייצר פתרון אלטרנטיבי ואנונימי לעוגיות הרגילות ו”מחביא” את זהות המשתמש באוסף מידע גדול של אנשים בעלי אינטרסים דומים, כאשר לפי החברה הטכנולוגיה מציגה יעילות של 95% בהשוואה לעוגיות צד ג’ מסורתיות.

בעוד שגוגל מצטרפת “באיחור” לנושא פרטיות המשתמשים והמעקב אחריהם למטרות פרסום, העובדה כי החברה מבצעת מהלך זה ומאשרת את נושא הפרטיות של המשתמשים גדול בהרבה לעומת המתחרים שלה, בהם פייסבוק, מאחר והיא לא רק שולטת באופן מעשי בשוק הדפדפנים אלא גם חברת הפרסום המקוון הגדולה בעולם.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים