גרסה 89 של דפדפן ה-Microsoft Edge מציגה סידור טאבים חדש וחיסכון במשאבים

דפדפן Microsoft Edge דפדפן Microsoft Edge

מיקרוסופט (Microsoft) שחררה גרסה מעודכנת של דפדפן ה-Microsoft Edge המגיע מעכשיו בגרסה 89, כאשר היא מוסיפה לדפדפן מגוון פיצ’רים חדשים בהם “טאבים ישנים” המשהה טאבים של עמודי אינטרנט שאינם פעילים על מנת לחסוך במשאבי המחשב, זאת בנוסף לאפשרות חדשה לסדר את הטאבים בצורה אנכית ולא רק אופקית ועוד.

דפדפן ה-Microsoft Edge העדכני של מיקרוסופט מבוסס על מנוע הכרומים של גוגל, מה שגורם לכך כי גרסת 89 של הדפדפן מגיעה בסמיכות להשקה של ה-Chrome 89, אם כי מיקרוסופט מציגה מגוון שיפורים יעודיים לגרסת הדפדפן שלה שלא נמצאו בעדכון הגרסה של דפדפן הכרום של גוגל.

בין השיפורים היעודיים של מיקרוסופט אפשר למצוא את ה”טאבים הישנים” (Sleeping Tabs), אפשרות חדשה ה”מרדימה” טאבים שלא נמצאים בשימוש לאחר זמן מסויים, מה שמוריד לפי החברה את השימוש במעבד בעד 26% ואת צריכת הזיכרון בעד 16%. בבחינתנו את הפיצ’ר בגרסת הבטא במשך תקופה בת כמה שבועות, העומס על משאבי המערכת במחשב המקבוק בו נבחנה הגרסה אכן ירד באופן משמעותי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בין השיפורים הנוספים אפשר למצוא את “מאיץ ההפעלה” (Startup boost), הפותח את דפדפן האדג’ ברקע עם הפעלת המחשב במידה והאפשרות מופעלת, מה שמקצר את זמן ההפעלה של הדפדפן ב~29% עד 41% לפי החברה. בצד הויזואלי יותר, מיקרוסופט הוסיפה “טאבים אנכיים” (Vertical Tabs), תכונה המסדרת את הטאבים השונים כעמודה בצד הדפדפן במקום השורה הרגילה שלהם.

המעבר הגדול של מיקרוסופט מדפדפן ה-Edge המקורי ל-Microsoft Edge מבוסס הכרומים החדש הצליחה להגדיל את נתח השוק של הדפדפן בעולם, כאשר החברה אף צפויה להסיר את הגרסה הישנה של הדפדפן בעדכון אפריל הקרוב למערכת ההפעלה ווינדוס. נותר לראות עכשיו האם הפיצ’רים החדשים של מיקרוסופט יגיעו בסופו של דבר גם לדפדפן הכרום הרגיל של גוגל המבוסס כמוהו על מנוע הכרומיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים