הוכרז: Samsung SSD 980 – כונן SSD NVMe ראשון של סמסונג ללא זיכרון DRAM מובנה

כונן Samsung SSD 980 (מקור סמסונג)

סמסונג (Samsung) הכריזה על ה-Samsung SSD 980, כונן ה-SSD NVMe הראשון של החברה שמגיע ללא זיכרון DRAM מובנה, בניגוד לסדרות ה-SSD האחרות שלה, כאשר הוא מיועד להיות פתרון זול בעבור השוק הביתי במחיר של החל מ-50 דולר לנפח של 250GB, ומציע מהירות העברת נתונים של עד 3500MB/s.

משפחת כונני ה-SSD 980 של סמסונג נועדה להיות פתרון ה”שוק הנמוך” החדש של החברה, בשל שמדובר על כונן SSD חסר זיכרון קאש (DRAMless), מה שמוריד את מחירו, כשהוא נועד להחליף את כונני ה-SSD 970 EVO . מדובר במשפחת כונני SSD חדשה לחלוטין בעבור סמסונג, ולמרות השם שדומה ל-SSD 980 Pro מדובר על כונן SSD שונה לגמרי, אשר מגיע ללא סיומת כלל, בניגוד לכונני ה-Pro, EVO או ה-QVO, בהם ה-SSD 870 QVO האחרון.

בעוד שהעובדה כי מדובר בכונן SSD חסר זיכרון קאש מובנה הייתה אמורה לפגוע באופן ניכר בביצועי הכונן, סמסונג משתמשת בטכנולוגיית ה-HBM (ר”ת Host Memory Buffer) על מנת לקשר בין בקר ה-Pablo, הנמצא על הכונן ישירות, ובין זיכרון המערכת, על מנת לפצות על החוסר בזיכרון DRAM מובנה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

כונן ה-980 החדש מגיע בנפחים של 250GB, 500GB ו-1TB ומסוגל להציג ביצועי קריאה רציפה של עד 3500MB/s וכתיבה רציפה של עד 3000MB/s, בנוסף לשימוש בטכנולוגיית ה-TurboWrite 2.0 של סמסונג על מנת להגדיר חלק משבב ה-V-NAND TLC בתור זיכרון SLC לשיפור ביצועים נוסף.

כונן Samsung SSD 980 (מקור סמסונג)

מפרט טכני:

  • נפח – 250GB, 500GB ו-1TB.
  • סוג זיכרון – V-NAND 3-bit TLC.
  • בקר זיכרון – סמסונג Pablo.
  • זיכרון קאש – ללא.
  • מהירות כתיבה/קריאה רציפה – עד 3000/35000MB/s.
  • מהירות כתיבה/קריאה רנדומלית – עד 480/500KIOPS.

כונן ה-Samsung SSD 980 החדש זמין למכירה במחירים של 50, 70 ו-130 דולר, בהתאמה, לנפחים של 250GB, 500GB ו-1TB.

מחירים בישראל (עודכן 14.3.2021):

כונן ה-SSD החדש של סמסונג נועד להיות פתרון לשוק הנמוך, אך אין זה אומר כי מדובר בכונן SSD “נחות”, וזאת הודות לטכנולוגיות השונות אותן שילבה סמסונג בכונן על מנת לאפשר לו להציג ביצועים גבוהים על אף היותו חסר זיכרון DRAM, כאשר הוא מהווה פתרון טוב בעבור משתמשים המחפשים כונן SSD NVMe בתקציב נמוך.


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים