רשמי: LG יוצאת מתחום הטלפונים

לוגו LG (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אחת מהשחקניות הוותיקות, הבולטות והאמיצות בשוק הטלפונים אומרת היום “לא עוד”. לאחר סבב דיווחים אודות יציאתה מהתחום, שהביאו להכחשות גורפות מצידה, הודיעה היום (ב’, 5.4) חברת LG אלקטרוניקס כי היא סוגרת את חטיבת המובייל שלה ותפסיק לפתח סמארטפונים. את ההחלטה קיבלה מועצת המנהלים של החברה, והיא תיכנס לתוקף עד ה-31.7.2021.

בהודעה שמסרה היום LG הודיעה החברה כי היא תפנה את המשאבים שתפנה מההשקעה בחטיבת המובייל לחטיבות האחרות שלה, בדגש על פיתוח רכיבים לרכבים חשמליים, מוצרי האינטרנט של הדברים (IoT), בית חכם, רובוטיקה, בינה מלאכותית ופתרונות עסקיים, בנוסף לפלטפורמות ושירותים אותם היא מציעה, כמו מערכת ההפעלה WebOS הזמינה במסכי הטלוויזיה שלה.

את המלאי הקיים של הטלפונים שנותר ברשותה תמשיך החברה למכור בתקופה הקרובה, גם אחרי המועד הקובע לסגירת חטיבת המובייל אם יידרש. החברה מבטיחה להמשיך ולתמוך במכשירים קיימים שלקוחותיה רכשו, כולל עדכוני אבטחה ומערכת הפעלה, אך בשלב זה היא אינה מציינת טווח זמן מוגדר בו תפסיק לספק תמיכה למכשיריה.

מגירת סוללה נשלפת ב-LG G5

דף מידע עם שאלות ותשובות (בעברית) אודות שירות לבעלי מכשירים קיימים זמין בלחיצה כאן.

הכי נועזת בתחום הטלפונים

יציאתה של LG מתחום הטלפונים מניחה מאחור את היצר ההרפתקני שליווה אותה לאורך חייה בתחום הסמארטפונים. במבט לאחור אולי לא צלחה האסטרטגיה של החברה, אך אין ספק כי היא הייתה זו שהעזה לנסות הכי הרבה לאורך שנותיה בתחום.

עד מועד ההכרזה על יציאה משוק הסמארטפונים המשיכה חטיבת המובייל של LG להציג רוח שונה מזו אותה אנו רגילים לראות בתחום, ובמקום לנסות ולהרגיל את הלקוחות לשינויים גדולים שיבואו שנים קדימה, קפצה היישר למים העמוקים וניסתה להפתיע אותנו עם רעיונות חדשים ויצירתיים, גם אם בסוף הקהל הצביע ברגליים ולא ממש התחברה אליהם.

לאורך שנותיה בתחום הציגה LG כמה פיתוחים מרשימים בשוק הטלפונים, בין אם סמארטפון ה-LG Flex בעל הגב הקעור שיכול היה לתקן שריטות קלות בגבו ובין אם ההצהרה החד משמעית של החברה כי מודולים הם הדרך, עת הציגה את ה-LG G5 שאיפשר להוסיף ולהחליף רכיבים שונים, ועד ה-LG Wing, שנחשף רק לאחרונה עם המסך המסתובב שלו.

אף היצירתיות הרבה, חטיבת המובייל של החברה לא הצליחה לצאת מצבר ההפסדים ארוך הטווח שלה. אנו בגאדג’טי עוקבים אחר רצף זה עוד מאז החל ברבעון השלישי של 2015, כשמבט מהיר לגרף המעקב שלנו מעיד על הפסדים מצטברים העולים על סך של 4 מיליארד דולר לאורך התקופה, יותר מ-700 מיליון מאלו הגיעו רק בשנת 2020.

אף סגירתה של חטיבת המובייל, ב-LG ימשיכו להשתמש בטכנולוגיות שפותחו תחתיה גם בהמשך הדרך, כשבשלב זה הודיעה החברה כי לא תעשה ניסיון למכור את הפטנטים שלה כחבילה אחת לחברה אחרת. במקום, ישתמשו ב-LG בידע שנצבר בחטיבה על מנת לפתח טכנולוגיות הקשורות בתחום המובייל, כמו רשתות הדור השישי (6G), וניתן להניח כי פטנטים קיימים בתחום ימשיכו להיות זמינים עבורה כמקור הכנסה נוסף, ככל שיהיו אלו בשימוש על ידי חברות אחרות בתחום, בתשלום כמובן.

נושא נוסף שלא זכה להתייחסות בשלב זה נוגע לאפשרות השימוש בשם המותג של החברה לשיווק טלפונים, בדומה למודל אותו הציגה חברת נוקיה, אשר שמה עדיין נישא על גבי סמארטפונים גם היום, אך מאחורי הקלעים היא אינה מעורבת בפיתוחם או שיווקם, אלא רק באספקת שם המותג ו”הדרך” שלו, בעוד חברת HMD Global אמונה על כל היתר.

שוק הסמארטפונים גבה לא מעט קורבנות לאורך הזמן, עם שמות גדולים כמו נוקיה, בלקברי, HTC, סוני ואחרות, חלקן עדיין נאחזות בשיניים כדי להישאר בתחום, חלקן הודיעו על פרישה, אך אין ספק כי מדובר באחד מהתחומים הקשים והתחרותיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים