גוגל מציגה את השינויים בכדור הארץ ב-37 השנים האחרונות עם עדכון ל-Google Earth

Google Earth Timelapse (מקור גוגל)

גוגל עדכנה את פיצ’ר ה-Earth Timelapse בשירות ה-Google Earth של החברה, עם אפשרות תצוגת 3D חדשה המאפשרת לצפות בסרטוני וידאו אותם יצרה החברה, המציגים את השינויים השונים בכדור הארץ כפי שניתן לראות אותם מאוסף צילומי לווין שאוחדו לסרטונים המשקפים את השינויים משנת 1984 ועד 2020.

פיצ’ר ה-Timelapse (“טיים-לאפס”) ב-Google Earth, אותו ניתן לתאר כסרטוני צילומי לווין בהילוך מהיר, הוצג במקור ב-2013 עם צילומי לווין דו-מימדיים אותם אספה גוגל ובאמצעותם הציגה את השינויים בכדור הארץ בין 1984 ועד 2012. עם העדכון החדש גוגל מרחיבה את פרק הזמן ל-37 שנים ומוסיפה תצוגה תלת-מימדית, כאשר היא מאחדת למעלה מ-24 מיליון צילומי לווין שנעשו בין 1984 עד 2020 מגורמים שונים בהם ארה”ב, האיחוד האירופאי, סוכנות NASA ועוד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בצורה הפשוטה ביותר, הסרטונים החדשים מציגים כיצד האנושות שינתה את העולם שמסביבנו (יש מי שיאמר הרסה) עם אפשרות לחלוקה לפי קטגוריות דוגמת שינויים ביערות, התרחבות עירונית, חקלאות, שריפות, כריית משאבים ועוד עם דוגמה מקומית כמו ירידת מפלס המים בים המלח שניתן לראות בסרטון המצורף מטה. גוגל מסרה כי היא תדאג להמשיך ולעדכן את פיצ’ר ה-Timelapse במהלך העשור הקרוב להצגת השינויים השונים בכדור הארץ.

למרות שאפליקציית ה-Google Earth זמינה למכשירי האנדרואיד ו-iOS, פיצ’ר ה-3D Timelapse לא פעיל בהן נכון לרגע זה, כאשר ניתן לצפות ב-Timelapse רק דרך הדפדפן באתר Google Earth. לחילופין, ניתן לראות את הפלייליסטים של כל סרטוני ה-Timeplase ב-2D או 3D דרך יוטיוב או במאגר המלא של גוגל המוסיף אפשרות להורדת הסרטונים עצמם.

בעוד שלא מדובר על פיצ’ר “שימושי”, ה-3D Timelapse החדש של Google Earth מאפשר לנו לראות בצורה ויזואלית נוחה את ההשפעה שיש לנו כבני אדם על הסביבה שלנו. החל מהמסת הקרחונים, שריפות, כריתת יערות ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים