הדור החדש של משקפי ה-Spectacles מוסיף תצוגת מציאות רבודה

משקפי ה-Spectacles החדשים (מקור Snap)

חברת סנאפ (Snap), הבעלים של אפליקציית סנאפצ’ט (Snapchat) הפופולרית, הכריזה על הדור הרביעי של משקפי ה-Spectacles, משקפי המציאות הרבודה (AR) המגיעים ממעבדות הפיתוח של Snap Labs, לראשונה עם תצוגת AR המובנית במשקפיים עצמם לקבלת חוויית מציאות רבודה אמיתית.

משקפי ה-Spectacles הוצגו לראשונה ב-2016 כחלק ממהלך הכניסה של Snap אל שוק המציאות הרבודה, כאשר הגרסה האחרונה שלהם, ה-Spectacles 3 הושקה במהלך 2019. עם זאת, אי אפשר להתייחס למשקפי ה-Spectacles החדשים כאל Spectacles 4, מאחר שבניגוד למשקפי הדור הקודם, שאיפשרו למשתמשים רק לצלם את העולם שהם רואים ואז להוסיף עליו “שכבת מציאות רבודה” דרך תוכנת ה-Lenses של Snap, המשקפיים החדשים כוללים תצוגה מובנית המאפשרת לחוות בזמן אמת את אפקט המציאות הרבודה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הדגש העיקרי בדגם ה-Spectacles החדש הוא התצוגה המובנית שלו. בדור החדש משתמשת החברה בצמד תצוגות 3D waveguide ברזולוציה של 480×564 המוקרנות על המשקפיים בבהירות גבוהה במיוחד של 2000 ניטים (nits), ומאפשרת למשתמשים לראות ללא בעיה את תצוגת ה-AR דרך המשקפיים גם בסביבה מוארת, עם זווית צפיה של 26.3 מעלות. בצד יכולות הצילום, המשקפיים משתמשים בזוג מצלמות RGB בעלות זווית צילום של 115 מעלות ברזולוציה של 1920×1440 לצילום העולם החיצוני, כאשר הן שוקלות 134 גרם ומציעות זמן שימוש של 30 דקות בלבד.

משקפי ה-Spectacles החדשים (מקור Snap)

בניגוד לדור הקודם, משקפי ה-Spectacles החדשים אינם זמינים למכירה לציבור נכון לרגע זה, כאשר החברה מספקת אותם לשימוש בעבור יוצרי תוכן ב-AR להתנסות.

על פניו, משקפי ה-Spectacles החדשים מהווים קפיצת מדרגה עצומה עבור החברה לעומת הדורות הקודמים, אך השדרוג הטכנולוגי מגיע עם בעיה קלה, הנוגעת לזמינות המשקפיים. אפשר להניח כי הוספת התצוגות המובנות הקפיצה באופן ניכר את מחיר המשקפיים, כאשר הדור הקודם נמכר עדיין במחיר של 380 דולר. השילוב של המחיר הגבוה וזמן העבודה המצומצם של חצי שעה בלבד הופכים את משקפי ה-Spectacles החדשים לפתרון נישה שמיועד בשלב זה ליוצרי תוכן נבחרים בלבד.

פתיחת קופסה והסבר רשמי מלא על השימוש וחיבור משקפי ה-AR החדשים:

השוואת מפרטים