דפדפן Firefox 89 מגיע עם ממשק חדש

Firefox 89 –

קרן מוזילה (Mozilla), המפתחת את דפדפן פיירפוקס, הכריזה על השקת גרסת ה-Firefox 89, גרסה חדשה המגיעה עם ממשק משתמש מעודכן שקיבל את השם Proton ומחליף את ממשק ה-Photon שהוצג ב-2017, כאשר הוא משתמש בניתוח של מעל 17 מיליארד לחיצות בממשק המערכת על מנת להבין אילו דברים זקוקים לשיפור.

דפדפן הפיירפוקס של מוזילה נשאר גם היום כאחד הדפדפנים הבודדים שאינם משתמשים במנוע הכרומים, כמו ה-Microsoft Edge או דפדפן הכרום של גוגל ששולט בפועל בשוק הדפדפנים העולמי. גרסה 89 החדשה של פיירפוקס מגיעה עם ממשק מעודכן ל-2021 המותאם למחשבים, סלולר וטאבלטים, עם איקונים חדשים, תפריטים מעודכנים ובעיקר כפתורי טאב (Tab) עדכניים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שממשק ה-Proton מגיע כרענון מקיף לדפדפן, הוא אינו מנסה להמציא את גלגל מחדש, אלא לשפר נקודות אותן מוזילה החשיבה כדרושות לשיפור על מנת להפוך את חווית השימוש לחלקה יותר. השינוי הגדול ביותר מגיע בסרגל הכלים המעודכן של מוזילה שהפך להיות פשוט יותר לשימוש, עם הבדל ויזואלי גדול המגיע בטאבים שנמצאים מעל סרגל הכלים ו”צפים” מעליו בגרסה החדשה, כשהם מגיעים בעיצוב עבה יותר ואפשרות הזזה פשוטה.

סרגל הכלים החדש (מקור מוזילה)

שינוי גדול יחסית בעיצוב קיבלו מכשירי האייפון והאייפד עם ממשק פיירפוקס מעודכן המציע חווית שימוש טובה יותר מבעבר, במיוחד לשימוש על מסכי מגע. תפריטי הדפדפן עברו שיפור גם כן, ומציעים בגרסה החדשה ממשק פשוט ונוח יותר לשימוש עם שינויים בסדר התפריטים לפי אופי השימוש ותפריט הרשאות מעודכן ומשולב לניהול הגישה למיקרופון ולמצלמה של המחשב.

דפדפן הפיירפוקס בגרסה 89 החדשה זמין להורדה למחשבי ווינדוס, מק ומכשירי אנדרואיד ו-iOS.

בעוד שדפדפן הכרום של גוגל נשאר השליט הבלתי מעורער של תחום הדפדפנים, פיירפוקס של מוזילה מציע אלטרנטיבה עם דגש מוגבר על נושא הפרטיות ואבטחת המידע, לצד מגוון פיצ’רים כמו ה-Total Cookie Protection ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים