פייסבוק מוסיפה פרסומות ל-Instagram Reels, והרבה מהן

לוגו אינסטגרם

פייסבוק (Facebook) השיקה את פלטפורמת ה-Instagram Reels, או פשוט Reels, כמתחרה של החברה לפלטפורמת הטיקטוק (TikTok), במטרה ליצור רשת חברתית לשיתוף סרטוני וידאו קצרים של עד 30 שניות. עכשיו, החברה הכריזה על שילוב פרסומות בפלטפורמה בעבור כלל המשתמשים ברחבי העולם, זאת לאחר השקה ניסיונית מצומצמת, סרטוני פרסומות שיוכלו להגיע לאורך של עד 30 שניות, כמו סרטון Reels רגיל.

אפליקציית Reels הושקה לפני כשנה והצליחה להפוך למתחרה רצינית בעבור טיקטוק בשווקים מסויימים בעולם, זאת בנוסף למתחרה YouTube Shorts של גוגל. עם זאת, נראה כי פייסבוק החליטה למנף את ההצלחה של Reels בשנה האחרונה ולעשות את הדבר אותו היא יודעת לעשות “הכי טוב”, להפציץ את המשתמשים בפרסומות באורך של עד 30 שניות ב-Reels, כאורך סרטון רגיל בפלטפורמה, שירוצו בלופ.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לפי המידע הרשמי, משתמשי Reels יחשפו לפרסומות שיגיעו בתצוגת מסך מלא בכלל האזורים באפליקציה. החל מתצוגת פרסומות בין סרטוני ה-Reels השונים בהם מדפדף המשתמש, שיוצגו כסרטון לכל דבר, ועד כלל המקומות האחרים באפליקציה, בהם הפיד (Feed), סיפורים (Stories), טאב ה-Reels ובסייר (Explore), או בצורה פשוטה יותר להבנה – המשתמש לא יוכל “לברוח” מהפרסומות החדשות.

Instagram Reels (תמונה: Instagram)
Instagram Reels (תמונה: Instagram)

תוספת הפרסומות ל-Reels מצטרפת לצעד האחרון של פייסבוק להוספת פרסומות במציאות המדומה עם משקפי ה-Oculus של החברה, צעד שלא אמור להפתיע אף אחד לאור העובדה כי מדובר בערוץ ההכנסות העיקרי שלה. עם זאת, לפחות בכל הנוגע ל-Reels נראה כי החברה החליטה לוודא כי אף משתמש Reels לא יוכל לדלג על הפרסומות עם השילוב שלהן בכל המקומות באפליקציה.

השוואת מפרטים