גאדג’טי מסקר: Oppo A94 5G – הכיוון טוב, הביצוע לא מושלם

Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי) Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מכשירי שוק ביניים הופכים ליותר ויותר אטרקטביים ככל שעובר הזמן וכיום אפשר לבחור טלפון במחיר נמוך מ-2,000 ש”ח שכבר לא רק “עושה את העבודה”, אלא מצליח לספק לא מעט איכויות באיזורים שונים. הבחירה בטלפון בשוק הביניים מעט מאתגרת יותר, שכן בניגוד למכשירי הדגל, בדגמי הביניים אנחנו לא מצפים מהכל שיהיה מושלם, וצריכים להבין בדיוק מה אנחנו מחפשים – סוללה חזקה יותר לשימושים תובעניים? רמת ביצועים גבוהה למשחקים? מצלמות סופר איכותיות או עזרים נלווים כמו חיבור אוזניות? עמידות בפני מים? תמיכה ב-5G? טעינה סופר מהירה?

במכשירים במחיר נמוך יותר לרוב ישנן פשרות קטנות לאורך הדרך, כשבכל חברה מנסים לבצע להטוטים כדי לתת את התמורה הטובה ביותר למחיר. כזה הוא גם ה-Oppo A94 5G – הוא משלב מסך AMOLED גדול, אך שומר על קצב רענון סטנדרטי, מציג מבנה שדי נוח לאחיזה ולשימוש שוטף ו-4 מצלמות, סוללה עם טעינה מהירה, אך לא המהירה ביותר, שקע אוזניות אך רמקול מונו, תמיכה ב-5G, זוג כרטיסי סים וגם חריץ להרחבת זיכרון האחסון, ומוצע במחיר שנע סביב 1,600 ש”ח.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מה בקופסה?

  • מכשיר Oppo A94 5G בצבע שחור\אפור
  • כיסוי שקוף וגמיש לגב המכשיר
  • סיכה לשליפת מגירת ה-SIM \ הרחבת הזיכרון
  • מטען מהיר (30W)
  • כבל טעינה והעברת נתונים USB-A ל-USB-C
  • אוזניות תוך-אוזן חוטיות (בסגנון ה-Pods של אפל) עם שלט מובנה

מסך ומולטימדיה

המסך של ה-Oppo A94 מגיע בגודל 6.43 אינץ’, עם פאנל מסוג AMOLED, ברזולוציית +Full HD וקצב רענון סטנדרטי של 60 הרץ, ועם ציפוי של זכוכית ה-Gorilla Glass 5. צפיפות הפיקסלים מסתכמת ב-409 פיקסלים לאינץ’, כשקצב הרענון עומד על 60 הרץ בלבד והבהירות המירבית מסוגלת להגיע עד 800 ניטים (Nits). בחלקו העליון והשמאלי של המסך נמצא חור מצלמה קטן, כשמתחתיו ניתן יהיה לפתוח את הנעילה באמצעות סורק טביעות אצבע, שפעולתו הוכיחה כמאוד מהירה ומדוייקת למשך זמן השימוש במכשיר.

Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

פאנל ה-OLED עושה את העבודה בכל הקשור לניגודיות, כאשר בצד התאורה ניתן להגיע לרמת בהירות גבוהה למדי. הצבעים טובים, אך לא מדובר בתצוגה התומכת בהפרדה גבוהה או מספקת טווח צבעים תחת אחד מהתקנים המוסכמים. ב-Oppo מאפשרים לשים דגש מעט גדול יותר על צד הצבעים עם אפקט ה-OSIE הזמין בהגדרות התצוגה.

דרך הגדרות התצוגה ניתן לבחור את רמת החמימות של התאורה במסך באופן ידני או באמצעות פונקציית ה-Eye Comfort, את זו ניתן להגדיר גם לפי שעות ביום. תצוגה המופעלת תמיד (Always on Display) גם היא זמינה בהגדרות המכשיר, כיאה למסך ה-OLED המשולב בו.

את צד המולטימדיה משלים רמקול בודד הממוקם על גבי המסגרת התחתונה, זה מספק עוצמת שמע גבוהה, אך האיכות אינה מרשימה במיוחד, בעיקר כאשר מדובר בעוצמות שמע גבוהות, אז כבר שומעים צרימות בלתי נעימות. האוזניות המצורפות מספקות עוצמות שמע טובה גם כן, כאשר במקרה של אלו הצלילים נעימים יותר גם בעוצמות הגבוהות, אך הבאסים לוקים בחסר.

Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וסוללה

את ה-Oppo A94 מניעה מערכת השבבים Dimensity 800U מבית מדיה-טק, אשר מיוצרת בתהליך בגודל 7 ננו-מטר וכוללת מעבד 8 ליבות בתדר מירבי של 2.4 גיגה-הרץ. לצידה נמצא זיכרון עבודה (RAM) בנפח 8 גיגה-בייט מסוג LPDDR4x ורכיב אחסון מובנה בנפח 128 גיגה-בייט עם אפשרות להרחבה.

הביצועים של המעבד לא נפלו ממכשירים אחרים בקטגוריה שהשתמשו בפלטפורמות העיבוד המקבילות של חברת קוואלקום. בזמן השימוש השוטף במכשיר וגם במשחקים לא הרגשתי לאגים או איטיות.

בזמן משחק ב-PUBG לא חשתי בהתחממות כמעט כלל. ראוי לציין כי במכשיר שאינו תומך במרבית ההגדרות הגבוהות, השתמשתי בהגדרות הגבוהות ביותר הזמינות – תצוגת HD ו-High Frame Rate בתצוגה ריאליסטית. במשחקים בני חצי שעה בממוצע גם הסוללה החזיקה מעמד יפה, עם ירידה ממוצעת של כ-5% לכל משחק.

הסוללה במכשיר מציעה קיבולת של 4310mAh והיא הציגה ביצועים די מרשימים ועברה יום עבודה שלם בשימושים בינוניים עד כבדים וכיום וחצי בשימושים קלים. הטעינה המהירה משלימה את החוויה הזו, כשה-Oppo A94 תומך בטעינה בהספק 30 וואט, מה שמאפשר להגיע לטעינה מלאה תוך כשעה בלבד.

Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo A94 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצלמות ה-Oppo A94 5G

מערך הצילום של המכשיר מורכב מ-4 מצלמות ומצלמת סלפי קדמית:

  • מצלמה ראשית – חיישן ברזולוציית 48 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/1.7, זווית צילום של 79 מעלות ועדשה העשויה מ-6 חלקים (6P).
  • מצלמה משנית – חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.2, זווית צילום רחבה של 119 מעלות ועדשה העשויה מ-5 חלקים (5P).
  • מצלמת מאקרו – 2 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4.
  • מצלמת שחור/לבן – 2 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4.
  • מצלמת סלפי – חיישן ברזולוציית 16 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/2.4 וזווית צילום של 78 מעלות.

תמונות באור יום ניתן להפיק תוצאות סבירות שגם נראות ממש טוב על גבי מסך הטלפון, כשהבעיה העיקרית שמצאתי במצלמות נוגעת לעיבוד יתר בצד התוכנה. ניכר שב-Oppo ניסו לשפר את הצבעים והתאורה, וגם ביצעו שינויים נוספים שגורמים לחלק מהתמונות להציג כמות גדולה של רעש. התמונות בזווית רחבה מבהירות זאת טוב יותר, ואלו שצולמו בלילה חשוכות למדי ואינן מציגות פרטים רבים.

הביצועים של מצלמת המאקרו מרשימים לטובה, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר במצלמה פשוטה ככל שמדובר בנתונים על הנייר.

מצלמת הסלפי גם היא מציגה תכונות דומות, ומדגישה עד כמה עשוי לפעמים להעיב עיבוד התוכנה שמטרתו לשפר את הנראות, כאשר בצד ההפרדה בצילומי פורטרט מתבצעת עבודה טובה בטשטוש הרקע סביב המצולם.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Oppo A94

עם ה-A94 5G מסמנת Oppo “וי” על חלקים רבים. יש לו מסך Super AMOLED גדול, הוא תומך ברשתות 5G, הביצועים שלו ברמה גבוהה, חיי הסוללה ארוכים ואפילו קיימת תמיכה בטעינה מהירה תוך שעה בלבד. כדי לאזן בין נתונים אלו למחיר הנמוך אשר נע סביב 1500 ש”ח התפשרה החברה במספר במקומות, ואנו מוצאים ביצועים לא מרשימים במיוחד בצד המצלמות והרמקול, והיינו שמחים לראות גם קצב רענון גבוה יותר מזה הסטנדרטי בשנת 2021.

לרכישה: KSP

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
10/10
מצלמה
5/10
8.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • סוללה
  • טעינה מהירה
  • חיבור אוזניות
  • ביצועים
מה פחות אהבנו
  • רמקול מונו
  • מצלמות
  • ללא קצב רענון גבוה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1579 שקלים
  • שוק פתוח: 1565 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים