ביקורת סדרה: פגע וברח – אקשן אמריקאי עם טוויסט ישראלי

ליאור רז מתוך ליאור רז מתוך “פגע וברח” (באדיבות Netflix)

מאז הפכה “פאודה” ללהיט בינלאומי בנטפליקס, חיכו מעריציה לראות כיצד ינצלו יוצריה, ליאור רז ואבי יששכרוף, את הפופולריות ליצירתם הבאה. כעת מגיעה הסדרה הבינלאומית החדשה שלהם, “פגע וברח” (Hit & Run), סדרת המקור הישראלית הראשונה של נטפליקס – ובה נראה כי צמד היוצרים, יחד עם השואוראנריות האמריקאיות דון פרסטוויץ’ וניקול יורקין (“ההריגה”) למדו דבר או שניים ממה שגרם ל”פאודה” להרגיש רלוונטית לקהל מסביב לעולם ובארה”ב בפרט.

פגע וברח: העלילה

גיבור הסדרה הוא שגב (ליאור רז), מדריך טיולים קשוח אך חביב, אשר מבלה את ימיו בבידור תיירים ביפו. שגב הוא אב מסור לבתו אלה ונשוי בשנית לרקדנית האמריקאית דני (קילן אום), ניו-יורקרית שעברה לישראל כדי להופיע יחד עם להקת המחול בת שבע. החיים המושלמים עומדים בסימן שאלה כאשר דני מתכננת לנסוע לניו יורק לראיון עבודה שאם תקבלה – יצטרכו השניים לחשוב האם להעתיק את מקום מגוריהם מישראל לארה”ב.

התוכניות נגדעות לחלוטין כאשר בדרך לשדה התעופה דני נדרסת בתאונת פגע וברח. הטרגדיה פוגעת קשה בשגב ומשפחתו, הכוללת את בלשית המשטרה טלי (מורן רוזנבלט) אשר מקבלת את המשימה לחקור את התאונה בעצמה.

https://www.youtube.com/watch?v=rg-PqWDievM

הפרק הראשון מנצל היטב את העובדה כי זו סדרה של נטפליקס אשר כל פרקיה משוחררים בבת אחת, ומרשה לעצמו לקחת את הזמן ולהתמקד בעיקר בסיפור הרקע של בני הזוג. על רקע התאונה, אנו נחשפים לפלאשבקים של שגב ודני אשר מספקים הצצה לפגישתם הראשונה, אך גם רומזים כי הדברים לא בהכרח כפי שנראים – ובהמשך הסדרה תתעסק בחשיפת האמת על שניהם ועל התאונה שגדעה את חייהם המשותפים.

זהו פרק פתיחה שמצליח לסחוף דווקא על ידי התעמקות בהיסטוריה ובדמויות ופחות בתעלומת הפשע שעתידה לבוא. עם זאת, הוא עדיין מספק רגעי אקשן ומסתורין שיגרמו לנו לרצות להמשיך ולפענח את הסיפור.

למעשה, הסצינה המיותרת היחידה בפרק היא דווקא הראשונה, בה בחרו היוצרים להציג את שגב בבית הכלא, נדקר על ידי אסיר אחר, לפני שמופיעה הכתובית הכבר קלישאתית של “מספר שבועות קודם לכן”. זוהי סצינה שמנסה להוכיח לנו שאף על פי שהפרק הראשון סנטימנטלי יותר, בהמשך יבוא אקשן – אך אין בכך שום צורך. ההתרחשות בפרק מספיק סוחפת ומעניינת כך שאין צורך בהבטחה למה שעתיד לבוא.

מתוך
מתוך “פגע וברח” (באדיבות Netflix)

הטוב משני העולמות

“פגע וברח” היא קו-פרודוקציה אשר צולמה בישראל ובניו-יורק. השילוב הזה בין האמריקאי לישראלי זורח היטב בסדרה, והיא מנצלת בצורה מצוינת את הטוב שבשני העולמות. מדובר בסיפור מתח מאוד אמריקאי עם ערכי הפקה מרשימים אשר תופס טוויסט ישראלי במיקומו בתל אביב, בשפה וברגעים הקטנים והכה ישראלים  – למשל מרדף מכוניות ברחבי נווה צדק הצפופה או בלשית שבולסת ביסלי במהלך מארב משטרתי.

אלו נגיעות יפות שמהן ברור כי הסדרה מודעת למה הופך את הסיפור שלה לאישי ומוצלח. זוהי תמה שחוזרת גם בעצם עבודתו של שגב כמדריך תיירים אמריקאים ביפו, אשר מספק להם את החוויה הישראלית המושלמת בכך שמשחק עבורם דמות של נהג עממי וחסר סבלנות.

ובכל זאת, מדובר בסדרה יותר אמריקאית מישראלית והכסף של נטפליקס בהחלט מורגש כאן. סצינות האקשן מבוימות היטב ומרדף המכוניות מרגיש משכנע ולא מצועצע. הסדרה סבלה במהלך התפשטות הקורונה מהפסקות בצילומים, אך כפי שדיווחו יוצרי הסדרה, נטפליקס המשיכו לשלם את משכורות הצוות גם בזמן שהצילומים המתינו להתחדש. ההשקעה הזו בהחלט ניכרת, אך באותו זמן הסדרה גם לא מנסה להתרברב רק לשם ההתרברבות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

השורה התחתונה – מה חשבנו על “פגע וברח”

בסופו של דבר מדובר בסדרת מתח עשויה היטב, אשר בהחלט תספק את מעריצי “פאודה” שהמתינו לה. הופעתו של יורם טולדנו בתפקיד נהג המונית שעד לתאונה הזכירה לי את הסדרה “חטופים” שבה כיכב, אשר הפכה כידוע בארה”ב לסדרת הלהיט “הומלנד” (Homeland). הפער בין הגרסאות הוא דוגמה מצוינת למה ש”פגע וברח” מטיבה לעשות. אם “חטופים” הייתה דרמה משפחתית אישית עם מעט מאוד אקשן ו”הומלנד” זנחה את סיפורי משפחות החטופים לטובת עלילת חקירה מותחת, “פגע וברח” בחרה לשלב בין השניים ובכך ודאי תספק את הקהל הבינלאומי של נטפליקס.

“פגע וברח” תעלה לנטפליקס ב-6 באוגוסט, 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים