גוגל חושפת את סדרת ה-Pixel 6 ושמה את המעבד במרכז

סדרת ה-Pixel 6 (תמונה: Google) סדרת ה-Pixel 6 (תמונה: Google)

גוגל חשפה היום (ב’, 2.8) באופן רשמי את עיצובה הצבעוני של סדרת הפיקסל הבאה שלה, אשר תכלול את דגמי ה-Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro, כשאת הפרטים הטכניים היא שומרת במועד זה לעצמה עד שתגיע ההשקה של המכשירים בפועל, אך מאשרת כי Google Tensor, המעבד העצמאי הראשון שלה, יהיה זה שיניע את הדגמים החדשים.

את עיצובם של ה-Google Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro כבר ראינו בהדלפות עוד קודם לכן, אבל עכשיו מציגה אותם גוגל באיכות גבוהה ובשלל צבעים, עם הפרדה ברורה בין גוף המכשיר, שיוצע בצבעים שונים כמו ורוד-אדום, צהוב-כתום, תכלת-צהוב, לבן-אפור ושחור-אפור, ובין שטח נפרד בצבע שחור בו יוצבו מערכי הצילום של השניים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

העיצוב החדש מגיע כחלק מהדחיפה של גוגל להתאמה האישית של הטלפון לכל אדם, זו הוצגה תחת הכותרת “Material You” עת הוצגה מערכת ההפעלה אנדרואיד 12, בה ניתן לבצע התאמות פרטניות לעיצוב המסכים במכשיר, עם ערכות נושא, צבעים ואפילו פונטים שונים.

פיקסל 6, עכשיו עם Google Tensor

המעבד הפך לאחד מהכוכבים הגדולים ביותר במפרט של טלפונים, מחשבים, טאבלטים, קונסולות ומוצרים נוספים בשנים האחרונות, ואם פעם היינו צריכים לבחור בין קוואלקום, סמסונג ומדיה-טק, אינטל או AMD, היום המגוון הולך ומתרחב.

שחקניות בתחום הטלפונים תמיד קרצו לתחום פיתוח המעבדים, אך ההנעה שסיפקה לתחום ARM, האחראית העיקרית על הארכיטקטורות העומדות מאחוריהם, עת הציגה פתרונות חדשים המאפשרים לחברות לפתח מעבדים באופן עצמאי בקלות גדולה יותר מבעבר, הובילה למלחמת חימוש אמיתית בתחום.

אפל היא בין הראשונות והוותיקות שהציעו מעבדים בפיתוח עצמי במכשירי האייפון, אך גם סמסונג ו-Huawei פעלו בשוק לא מעט זמן, ואפילו לשיאומי הייתה נגיעה בפיתוח מעבדים עצמאיים כבר לפני מספר שנים. עכשיו מגיע תורה של גוגל, שתנסה לנצל את מה שלמדה לאורך השנים בתחום למידת המכונה והחשיבה העמוקה (“AI”) כדי להציג יתרונות משמעותיים במכשירי הדגל בסדרת הפיקסל 6.

מערכת על שבב Tensor (תמונה: Google)
מערכת על שבב Tensor (תמונה: Google)

מעבד ה-Google Tensor ינצל את המודלים של החברה בתחום התמונה, ובגוגל מבטיחים שזה יאפשר להגיע לגבהים חדשים בתחום עיבוד התמונה. פרטים נוספים ככל הנראה נשמע רק עם חשיפתם הרשמית של הדגמים החדשים, אך לאור יכולותיה המרשימות של החברה בתחום עיבוד התמונה בדגמי פיקסל קודמים, יתכנו הפתעות. תכונות נוספות שיציגו שיפורים הודות ל-Google Tensor יכללו, לפי החברה, שיפורים לתחום זיהוי הדיבור (תתמכו כבר באסיסטנט בעברית בבקשה!), התרגום הסימולטני ועוד.

את ה-Google Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro תשיק גוגל בחודשי הסתיו הקרוב, בין ספטמבר לדצמבר 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים