הצצה ראשונה: מבט מקרוב על המתקפלים החדשים של סמסונג

Samsung Galaxy Z Flip 3 ו-Z Fold 3 (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

סמסונג הכריזה אתמול (ד’) על שני מכשירים מתקפלים חדשים, ה-Galaxy Z Fold 3 בעל מסך הענק וה-Galaxy Z Flip 3 בעל המבנה הקומפקטי שאפשר להכניס בקלות לכיס. השניים הגיעו עם מגוון שיפורים מתחת למכסה המנוע ומעליו, ויזכו גם להשקה הנרחבת ביותר של מוצרים מתקפלים בישראל, השקה שבסדר הגודל שלה מבחינתה של סמסונג, שווה לזו של מכשירי דגל סטנדרטיים כמו אל בסדרות ה-Galaxy S וה-Galaxy Note.

את שני הדגמים החדשים כבר אפשר להזמין במסגרת ההזמנה המוקדמת (פרטים תמצאו בלחיצה כאן), אבל השניים ינחתו בישראל רק באמצע ספטמבר, אחרי תקופת החגים. כדי להביא את המכשירים יותר קרוב אליכם עוד לפני שינחתו באופן רשמי בישראל, קפצנו לירושלים, שם ערכה סמסונג אירוע הכרזה מקומי, והתרשמנו מהדור החדש של המתקפלים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Galaxy Z Fold 3 – יותר אפשרויות וגם תמיכה ב-S-Pen

אחרי שני דורות של ה-Fold מגיע הדגם היציב יותר בסדרה. בסמסונג דאגו להקשיב למה שאמרו הסוקרים וגם מי שרכשו את המכשיר ושיפרו את אחד החלקים החשובים ביותר במכשיר מתקפל – המסך. מספיקה נגיעה במסך החדש (בהנחה שנגעתם במסך של דגמים קודמים בסדרה, כמובן) כדי להבין שישנו כאן שינוי. הוא מרגיש נעים יותר למגע ובסמסונג אומרים שמדובר בציפוי חדש לחלוטין לתצוגה, שנועד לשמור עליה הרבה יותר טוב וגם לספק מגע יותר טוב עם האצבע.

צד נוסף בשיפור שמגיע למסך הוא הוספת התמיכה ב-S-Pen, מוצר שהיה מזוהה עד כה בעיקר עם מכשירי ה-Galaxy Note וכעת זוכה לגרסה ייעודית עבור ה-Fold 3. הצורה שלו שונה מעט, עם קצה עגלגל יותר ובסמסונג אמרו לנו שבפנים מסתתרים קפיצים שנועדו להפחית את העומס על המסך כדי לא לפגוע בו בזמן השימוש בעט. בפועל, אף שמדובר בשיטת פעולה מעט שונה של העט מול זו שראינו בדגמי ה-Galaxy Note בעבר, בסמסונג הצליחו לייצר חוויה לא רעה. התחושה של העט על המסך נוחה וחלקה, והמעקב גם הוא טוב מאוד.

Samsung Galaxy Z Fold 3 (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

מעט ביקורת יש לנו על מצלמת הסלפי ה”נסתרת” מתחת לתצוגה. מדובר בניסיון הראשון של סמסונג בתחום, וזהו אחד המכשירים היחידים שתוכלו למצוא בשוק עם מצלמה המסתתרת מתחת למסך, אך בפועל לא מדובר בהסתרה מלאה. כאשר רקע התצוגה כהה, לא נראה את המיקום של המצלמה מתחת למסך באופן בולט במיוחד, אך עדיין אפשר לראות אותה, וכשהתצוגה בהירה ניתן להבחין בה יותר. זה מפריע הרבה פחות לעבודה שוטפת על המסך מחור בתצוגה שניתן למצוא היום בהרבה מאוד טלפונים, אבל עדיין לא מסתיר את המצלמה ב-100% – צעד ראשון טוב מאוד, אבל כנראה ניאלץ להמתין עוד דור או שניים כדי לקבל תוצאות טובות יותר.

הפתיחה והסגירה של ה-Galaxy Z Fold 3 נוחה. הוא נפתח ונסגר בקלות והמעבר בין המסך הפנימי לחיצוני מתבצע באופן מיידי. תוספת חשובה כאן היא התמיכה בקצב הרענון הגבוה של עד 120 הרץ גם למסך הפנימי וגם לחיצוני, וכשמדובר במסך חיצוני גדול כמו זה של הפולד, זה משמעותי מכיוון שנוח מאוד להשתמש בו באופן שוטף גם אם אנחנו לא צריכים את המסך הענק לעבודה מורכבת יותר או לצפייה טובה יותר בסרטים.

Samsung Galaxy Z Fold 3 (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

המסך הפנימי הוא כמובן גולת הכותרת של הפולד 3. בגודל של 7.6 אינץ אפשר להכניס הרבה ובסמסונג מכוונים לניצול טוב יותר של כל השטח הזה דרך התאמות לאפליקציות המובנות במכשיר וגם לאפליקציות פופולריות רבות אחרות. כמות שיתופי הפעולה שסמסונג נכנסה אליהם עם חברות המפתחות אפליקציות צד שלישי, כמו ספוטיפיי, מיקרוסופט ונטפליקס היא חיובית מאוד עבור מכשיר מהסוג הזה, שמאפשר עכשיו לנצל טוב יותר את המסך הגדול, בין אם עובדים על אפליקציה בודדת ובין אם על כמה במקביל. כמי שעובד על מסמכים במקביל עם הכלים של מיקרוסופט עוד לפני הפולד, אני בהחלט רואה את היתרון במסך הגדול שלו לעבודה גם מחוץ לבית ובלי המחשב (ששוקל מעל 2 ק”ג – הוא איתי תמיד, אבל היה נחמד לסחוב במקום מכשיר ששוקל עשירית מזה).

המפרט הטכני של המכשיר כמובן עשיר, עם Snapdragon 888, עד 12 גיגה-בייט של זיכרון והחל מ-256 גיגה-בייט של אחסון. את כל הפרטים הטכניים תוכלו למצוא בכתבה שלנו על ה-Galaxy Z Fold 3 בלחיצה כאן.

Galaxy Z Flip 3 – בדרך למכשיר דגל מתקפל להמונים

אתחיל ואומר שעדיין מעט קשה לי עם הקונספט של לפתוח את המכשיר באופן פיזי (בניגוד להדלקת המסך בלבד במכשירים אחרים), אבל הדור החדש של ה-Galaxy Z Flip מציג תכונה אחת משמעותית שיכולה לפתור את הבעיה הזו. בחלק האחורי של הפליפ 3 יש עכשיו מסך הרבה יותר גדול, כמעט פי 2 מזה שהופיע בדור הקודם (1.9 אינץ’ מול 1.1 אינץ’), ואפשר לראות עליו הרבה יותר פרטים – הצלחתי להפעיל נגן קומפקטי של ספוטיפיי בלי לפתוח את המכשיר, להקליט פתקי אודיו וגם לראות תצוגה מקדימה טובה מאוד שמאפשרת לצלם תמונות סלפי עם מערך הצילום הראשי.

הפתיחה של הפליפ עדיין מעט קשה עבורי. זה לא בלתי אפשרי לפתוח את הקיפול של המכשיר עם יד אחת, רחוק מזה, אך קיימת התנגדות מסוימת שדורשת הסתגלות. אני מניח שגם פה, כמו בדגם הקודם, אחרי שמבצעים את פעולת הפתיחה והסגירה מספיק פעמים, כבר מתרגלים לכמות הכוח שיש להפעיל ואפשר לפתוח אותו ביד אחת ללא בעיה גדולה. חשוב לומר כי ההתנגדות אותה אני מזכיר כנראה לא תיעלם גם בהמשך הדרך, כי מטרתה למנוע פתיחה מקרית של המכשיר בתיק או בכיס.

עבודת החלוקה של המסך רלוונטית גם במקרה של ה-Galaxy Z Flip 3, ממש כמו שהיא רלוונטית עבור ה-Fold 3, רק שכאן מדובר על מסך 6.7 אינץ’ שיחולק לשניים ויאפשר גם העמדה של המכשיר בצורה נוחה על השולחן.

המבנה של המכשיר מעט קטן יותר בהשוואה לקודמו וגם כאן סמסונג חיזקה את הזכוכית כך שתעמוד בפני פגעי קיפול ושריטות, וגם בדגם הזה אפשר למצוא קצב רענון גבוה של 120 הרץ, מה שתורם לתנועה חלקה יותר על המסך. הוא נוח למדי לאחיזה, גם במצב פתוח ובטח שבמצב סגור, והמחיר שלו, גם אם נמצא ברף הגבוה של הסקלה, כבר נמוך ממה שהיה בעבר.

את המפרט הטכני והפרטים על המכשיר תוכלו למצוא בלחיצה כאן.

Samsung Galaxy Z Flip 3 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Galaxy Z Flip 3 (צילום: רונן מנדזיצקי)

המחירים בישראל

דגם Galaxy Z Fold 3 עם 12+256GB במחיר 5,999 ש”ח.

דגם Galaxy Z Fold 3 עם 12+512GB במחיר 6,699 ש”ח.

דגם Galaxy Z Flip 3 עם 8+256GB במחיר 3,599 ש”ח.

לחצו כאן למידע נוסף ולהזמנה המוקדמת


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים