פייסבוק מוסיפה יכולת הצפנה מקצה לקצה לשיחות האודיו והוידאו במסנג’ר

פייסבוק (Facebook) הכריזה על שדרוג האבטחה של מסנג’ר (Messenger), שירות המסרים המיידים של החברה, עם הוספת “הצפנה מקצה לקצה” E2EE (ר”ת End-to-end encryption) גם לשיחות האודיו והוידאו בשירות, זאת לאחר שהצפנה זו הייתה זמינה להודעות הטקסט עוד מ-2016. בנוסף להצפנה, החברה משדרגת גם את השליטה על פיצ’ר ההודעות הנעלמות (disappearing messages).

לפי ההודעה של פייסבוק, החברה חוותה עליה משמעותית בשימוש בשיחות אודיו ווידאו במסנג’ר בשנה האחרונה, עם כ-150 מיליון שיחות וידאו שמתבצעות מדי יום במסנג’ר, דבר שהוביל לשדרוג האבטחה הנוכחי עם הוספת ההצפנה גם לשיחות וידאו ואודיו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הצפנה מקצה לקצה הפכה להיות דבר סטנדרטי למדי בתחום שירותי ההודעות השונים, בהם וואטסאפ, השייכת גם היא לפייסבוק, כאשר “יישור הקו” הנוכחי בין פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם בנושא ההצפנה והאבטחה של השיחות בשירותים צפוי להיות חלק מהתקדמות החברה ליצירת שירות הודעות מאוחד בין שלושת השירותים השייכים לה.

הצפנה מקצה לקצה בשיחות אודיו ווידאו במסנג’ר (מקור פייסבוק)

בנוסף להצפנה מקצה לקצה בשיחות האודיו והוידאו, פייסבוק עידכנה את פיצ’ר ההודעות הנעלמות בשירות עם מתן שליטה גדול יותר על הגדרת הזמן בו ההודעה תהיה זמינה לקריאה בטרם תיעלם, עם אפשרות לבחירה בכל פרק זמן בין 5 שניות ל-24 שעות, זאת בהשוואה לאפשרות הקודמת, שאפשרה לבחור רק זמינות לדקה, 15 דקות, שעה, 4 שעות ו-24 שעות, מה שמספק שליטה טובה יותר על הפיצ’ר.

שליטה טובה יותר על הזמן בו זמינות הודעות נעלמות במסנג’ר (מקור פייסבוק)

אפשרות ההצפנה מקצה לקצה לשיחות האודיו והוידאו היא רק חלק משדרוג האבטחה והפרטיות שפייסבוק מתכננת, כאשר לפי ההודעה הרשמית, החברה צפויה להוסיף הצפנה מקצה לקצה גם לשיחות הקבוצתיות במסנג’ר ולהודעות הפרטיות (DM) באינסטגרם בהמשך.

עם העליה במודעות של המשתמשים לנושא הפרטיות, כך עולה גם הצורך של ספקי השירותים השונים להציע אפשרויות אבטחה משופרות למשתמשים שלהם על מנת שיבחרו להמשיך להשתמש בהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים