גאדג’טי מסקר: MSI GE76 Raider – מפלצת הגיימינג של MSI

נייד MSI GE76 Raider (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בזמן שמרבית הגיימרים יעדיפו להשתמש במחשבים נייחים רגילים למשחקים, קיימים לא מעט פתרונות גיימינג ניידים עם מפרטים טכניים חזקים לא פחות, כאשר הפעם בדקנו את נייד ה-MSI GE76 Raider המשלב מסך 17.3 אינץ’ בתדר רענון גבוה במיוחד של 360Hz ומגיע עם מעבד Core i9 עוצמתי וכרטיסי GeForce RTX חזק לא פחות ליצירת מכונת גיימינג “ניידת”.

בעוד שנייד הגיימינג האחרון אותו בדקנו, ה-ROG Flow X13 של ASUS ניסה “לרקוד על שתי חתונות” בתור נייד גיימינג ונייד קל ודק בו זמנית, נייד ה-GE76 Raider של MSI שהוכרז במאי 2021 לא מסתיר את המטרה העיקרית שלו, גיימינג והרבה ממנו, כאשר הנייד משתייך לקטגוריית תחליפי המחשבים הנייחים עם מסך 17.3 אינץ’ ענק ומשקל של 2.9 ק”ג, ההופכים אותו לנייד מספיק בשביל להעביר אותו ממקום למקום, אך לא לשאת אותו באופן קבוע בתיק הגב.

נייד MSI GE76 Raider (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – MSI GE76 Raider

כמו בכל נייד אחר, הדבר הבולט ביותר בנייד ה-GE76 Raider הוא המסך שלו, במיוחד מאחר שמדובר בנייד בעל מסך 17.3 אינץ’, עצום במובנים של ניידים. בתצורה שנבדקה המסך הגיע ברזולוציית Full HD עם תדר רענון גבוה במיוחד של 360Hz המיועדת יותר לתחום ה-eSport, כאשר המסך זמין גם בגרסת QHD בתדר 165/240Hz או UHD ב-120Hz, מה שמאפשר לבחור את ההעדפה בין תדר רענון גבוה או רזולוציה גבוהה יותר.

בעוד שהמסך מגיע בגימור מט, הוא מותאם יותר לשימוש בסביבה בייתית, או לכל הפחות מוצלת, כשהוא מציע תאורה אחורית חלשה יחסית. עם תדר רענון של 360Hz מקבלים חווית שימוש חלקה במיוחד כמעט בכל מצב ולא רק במשחקי מחשב, אך עם זאת איכות הצבעים לוקה מעט בחסר מאחר והדגש בפאנלי מסך מסוג זה הוא על הביצועים ופחות על צבעים, למרות שניתן להתאים אותם עם התוכנה המצורפת של MSI. בצד העליון של המסך אפשר למצוא מצלמת רשת מובנה המציעה רזולוציה של 1080p.

נייד GE76 Raider – מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

כנייד גיימינג 17.3 אינץ’, הגוף הגדול של ה-GE76 Raider אפשר ל-MSI לצייד אותו בלא מעט מעט חיבורים, בהם גם בחלק האחורי שלו ולא רק בצדדים:

  • חיבורים מימין – צמד חיבורי USB-A 3.2 Gen 1 וקורא SD.
  • חיבורים מאחור – חיבור יעודי לחשמל, HDMI, חיבור רשת קווי, USB-C Thunderbolt 4 ומיקרו DisplayPort.
  • חיבורים משמאל – חיבור אוזניות 3.5 מ”מ משולב, USB-C 3.2 Gen 2 ו-USB-A 3.2 Gen 1.

מדובר בכמות גדולה של חיבורים בעבור מחשב נייד, כאשר החיבורים האחוריים נועדו להקל על השימוש בנייד בעמדה קבועה עם סידור הכבלים מאחורי המסך. אישית הייתי שמח לראות עוד USB-C על חלקו הימני של הנייד אך עדיין לא יחסר למשתמש הממוצע חיבורים.

השימוש במסך 17.3 אינץ’ אפשר ל-MSI לשלב פד מספרים יעודי מלא בחלק הימני של הנייד, כאשר היא מתאימה את מיקום פד העכבר שמאלה ממרכז הנייד על מנת להתאים אותו יותר למרכז המקלדת. בעוד שפד העכבר מעט קטן יחסית לגודל הנייד, לא מדובר בבעיה ממשית מאחר וגיימרים אליהם נועד הנייד נוהגים להשתמש בעכבר גיימינג יעודי ולא בפד.

מאחר ונייד גיימינג לא יהיה שלם ללא תאורת RGB מובנית, מקלדת הנייד, שנוצרה בשיתוף פעולה עם יצרנית ציוד הגיימינג ההקפי SteelSeries, מצויידת בתאורת RGB נפרדת לכל מקש, זאת בנוסף לפס התאורה הגדול בחלקו הקדמי, כי לגיימרים אין דבר כזה “יותר מדי RGB”. את השליטה בתאורה מבצעים באמצעות התוכנה היעודית של החברה המאפשרת גם לבטל אותה במידה ומשתמשים (כמוני) פחות אוהבים RGB אך עדיין רוצים לקבל ביצועים גבוהים בנייד.

בעוד שהחלק הקדמי של הנייד בולט בזכות פס תאורת ה-RGB הגדול שלו, העיצוב של שאר גוף הנייד מינימליסטי באופן מפתיע לנייד גיימינג, עם גב מתכתי כסוף המשלב את לוגו הדרקון של MSI באמצע הגב. הדבר הבולט ביותר בו הוא ציר המסך בחלקו התחתון שאיננו מגיע בקצה הנייד אלא קרוב יותר למקלדת, ליצירת מקום בעבור החיבורים האחוריים.

החלק התחתון של הנייד מעוצב בצורת משושים מרובים, כאשר חלקם פתוח על מנת לשמש לקירור, אך חלקם סגורים ומשמשים לצרכים עיצוביים בלבד.

MSI שילבה בנייד מערך אודיו עם 4 רמקולים של Dynaudio, הכולל צמד טוויטרים בעוצמה של 1W וצמד וופרים בעוצמה של 2W ליצירת שמע איכותי וחזק, כאשר בנוסף לפתחי הרמקולים בחלקו העליון, משני צידי המקלדת קיימים פתחי רמקולים נוספים.

ה-MSI GE76 Raider לא מנסה להיות הנייד הדק או הקל ביותר, כשהוא מגיע בעובי של 27.43 מ”מ ומשקל של 2.9 ק”ג, אך השילוב הזה אפשר לחברה ליצור נייד חסין מאוד עם הנדסת יתר בחלקים כמו צירי המסך היציבים במיוחד בנייד שנבדק.

מבחני ביצועים – MSI GE76 Raider

נייד ה-GE76 Raider של MSI מיועד להיות תחנת גיימינג ניידת (יחסית) עם מפרט שיוכל להתמודד עם כל משחק מחשב שהמשתמש יוכל לזרוק עליו, כאשר אפשר להגיד בקלות כי לא קיים מפרט טכני גבוה יותר בשוק כיום מבחינת המעבד וכרטיס המסך:

  • מעבדCore i9-11980HK מהדור ה-11 של אינטל.
  • זיכרון – 32GB DDR4.
  • אחסון – SSD בנפח 1TB מדגם PM9A1 של סמסונג.
  • כרטיס מסך – GeForce RTX 3080 16GB.
  • מסך –17.3 אינץ’ עם פאנל ברמת IPS ברזולוציית Full HD בתדר 360Hz.
  • משקל – 2.9 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו כמה בדיקות ביצועים כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על הביצועים הגבוהים ביותר. את התוצאות חילקנו לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה. לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 בה קיבל ציון כללי של 7196 נקודות.

מבחן ביצועים PCmark

מעבד ה-Core i9-11980HK נבדק בתוכנת ה-GeekBench, בה קיבל ציון של 1629 נקודות לליבה בודדת ו-8948 לריבוי ליבות, וכן תוכנת ה-Cinebench R23 בה קיבל המעבד ניקוד של 1584 לביצועי ליבה בודדת ו-11638 לריבוי ליבות. בצורה לא מפתיעה, ה-i9-11980HK הוא מעבד מפלצתי.

כרטיס ה-GeForce RTX 3080 נבדק עם תוכנת ה-3DMark במבחן ה-Time Spy, בו הוא קיבל ציון של 11,695 נקודות ובתוכנת ה-Superposition בהגדרת 1080p מדיום, בה הוא קיבל ניקוד של 23,297 נקודות בהתאמה.

כונן ה-SSD המובנה מדגם PM9A1 של סמסונג מגיע ככונן NVMe עם חיבור PCIe 4.0 המאפשר לו להציג מהירות גבוהה במיוחד העומד על מהירות קריאה שנעה עד 6.13GB/s וכתיבה עד 4.81GB/s בתוכנת ה-ATTO, כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 8839 נקודות עם מהירות כתיבה רציפה של כ~4GB/s וקריאה של כ~4.26GB/s.

באופן לא מפתיע במיוחד, נייד ה-GE76 Raider מציע ביצועים ברמה הגבוהה ביותר כיום בשוק, עם מפרט טכני מקסימלי מהצד של אינטל עם מעבד ה-Core i9-11980HK ואנבידיה עם כרטיס ה-GeForce RTX 3080, כאשר גם ה-SSD המובנה מציע ביצועים גבוהים במיוחד בזכות חיבור ה-PCIe 4.0.

חווית שימוש – MSI GE76 Raider

כפי שאמרתי לא פעם בעבר, אני לא מחשיב את עצמי כגיימר ומעדיף באופן אישי ניידי Thin & Light. עם זאת, שום נייד סטנדרטי, ובמיוחד ניידים קלים ודקים, לא יצליחו להתמודד עם רמת הביצועים אותם מציעים תחליפי המחשבים הנייחים, בהם ה-GE76 Raider של MSI. במשקל של כ-3 ק”ג מדובר במפלצת גיימינג במשקל כבד, אך בסופו של דבר לא מדובר על נייד שנועד להיסחב באופן קבוע.

חווית השימוש הכללית בנייד טובה מאוד, החל מרמת המקלדת ועד כמות החיבורים אותם הוא מציע, כאשר עם המפרט הטכני שלו הוא מסוגל להתמודד עם כל משחק בשוק ללא בעיה גדולה במיוחד, בזכות מסך ה-FHD 360Hz ששם דגש על קצב הרענון תחילה, דבר המאפשר לכרטיס ה-GeForce RTX 3080 להציג ביצועים מרשימים. למרות שלא מדובר על המסך האיכותי ביותר בשוק, כאשר גם MSI עצמה מציעה את הדגם עם מסכים ברזולוציה ואיכות מסך גבוהים יותר, גרסת ה-360Hz נועדה בעיקר לגיימרים שזקוקים לביצועים גבוהים ופחות חייבים איכות צבעים גבוהה במיוחד.

למרות שה-GE76 Raider הוא מחשב נייד, השימוש העיקרי בו בתור תחליף למחשב גיימינג נייח הוא כאשר הוא מחובר באופן קבוע לחשמל. חברת MSI לא שילבה בנייד סוללה צנועה, אלא סוללת 99.9Wh בנפח המקסימלי אותו ניתן להעלות חוקית למטוס (100Wh). עם זאת, הנייד נועד בעיקר לעבודה ישירות מהחשמל, כאשר הסוללה המובנית מספיקה לכ-4~3 שעות שימוש בלבד, דבר המשתנה בעיקר בהתאם לאופן השימוש והאם הנייד משתמש בכרטיס המסך המובנה החסכוני יחסית או בכרטיס ה-GeForce שצורך הרבה.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-MSI GE76 Raider

נייד ה-MSI GE76 Raider הוא מפלצת גיימינג ניידת מבית MSI שמכוונת לגיימרים בעלי תקציב גבוה, כאשר גרסת מסך ה-Full HD 360Hz שנבדקה מיועדת בעיקר לספורטאי eSport תחרותיים הזקוקים למסך בעל קצב רענון גבוה במיוחד.

למי שמחפש נייד גיימינג חזק ואיכותי, חברת ASUS מציע מגוון פתרונות גדול ועדכני בהם ה-ROG Strix SCAR 15 המציע ביצועים טובים. העובדה כי ASUS בחרה להוסיף לסט של הנייד כמה בונוסים נחמדים בדמות מצלמת הרשת החיצונית, פתרון אותו חברות נוספות צריכות לאמץ, עכבר הגיימינג Chakram core ויכולת התאמה אישית של הנייד עם ה-Armor Cap אותו גם ניתן להדפיס בבית לבד, מעניק ערך נוסף לנייד במיוחד לאור מחירו הגבוה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אם תקציב הוא לא הבעיה ואתם רוצים נייד גיימינג שיוכל להתחרות ללא הרבה בעיה עם מערכות מחשבי גיימינג נייחים, ה-MSI GE76 Raider הוא הפתרון עבורכם, כאשר צריך להדגיש שוב את נושא המחיר מאחר והוא כה גבוה.

נייד ה-GE76 Raider 11UH שנבדק זמין למכירה בארץ במחיר של 16,690 ש”ח בתצורה דומה לזו שנבדקה (עם 16GB זיכרון במקום 32GB).

מה אהבנו?

  • מפרט עוצמתי במיוחד.
  • SSD מהיר להחריד.
  • מסך Full HD ב-360Hz שזמין בתצורות נוספות.
  • RGB (למי שאוהב).
  • מקלדת SteelSeries נוחה.
  • מערך רמקולים מרובע איכותי.
  • מצלמת רשת טובה.

ומה לא?

  • מחיר, מחיר ושוב פעם מחיר.
  • RGB (למי שלא אוהב).
  • טביעות אצבע, טביעות אצבע בכל מקום.
  • איכות מסך נמוכה יחסית על חשבון תדר הרענון.
  • זמן סוללה נמוך.
  • משקל.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים