הוכרזו: Ray-Ban Stories – משקפיים חכמים מבית פייסבוק עם צמד מצלמות מובנות

משקפי Ray-Ban Stories (מקור Ray-Ban)

פייסבוק (Facebook) ומותג משקפי השמש ריי באן (Ray Ban) הכריזו על משקפי ה-Ray-Ban Stories, הדור הראשון של המשקפיים החכמים המשלב בתוכו צמד מצלמות 5 מגה-פיקסל לצילומי תמונות וסרטונים מנקודת המבט של המשתמשים.

כפי שהבטיחה לנו אתמול, פייסבוק חשפה היום (ה’, 9.9) את המשקפיים החכמים הראשונים של החברה שפותחו בשיתוף פעולה עם Luxottica, בעלת מותג ריי באן. בניגוד למשקפיים חכמים סטנדרטיים אחרים, שנועדו לתת מענה לתחום המציאות הרבודה (AR) או מעורבת (MR), המטרה העיקרית של ה-Ray-Ban Stories היא לתת למשתמשים כלי נוסף לתיעוד הסביבה שלהם.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

כיאה למוצר שפותח בשיתוף פעולה עם מותג משקפי שמש, את משקפי ה-Ray-Ban Stories החדשים יהיה אפשר להשיג בלא פחות מ-20 תצורת צבע ומסגרת שונות על מנת לאפשר למשתמשים לבחור את הזוג המתאים להם ביותר. לפי החברה, הסוללה המובנה במשקפיים צפויה להספיק לצילום של עד 50 סרטונים קצרים ועד 200 תמונות, כאשר היא שילבה במשקפיים נורת לד יעודית שתאפשר לסובבים לדעת כי הן מצלמות.

משקפי Ray-Ban Stories (מקור פייסבוק)

צמד מצלמות ה-5 מגה-פיקסל המובנות במשקפיים יוכלו לצלם תמונות ברזולוציה של 2592×1944 או וידאו ברזולוציה של 1184×1184 ב-30 פריימים לשניה, כאשר הזיכרון המובנה במשקפיים יספיק לאחסון של כ~500 תמונות סטילס או כ~30 סרטוני וידאו קצרים של 30 שניות. השליטה במצלמות מבוצעת באמצעות מגע או בהפעלה קולית עם העוזרת של פייסבוק, כאשר במשקפיים קיים מערך של 3 מיקרופונים לצילומי הוידאו וצמד רמקולים זעירים לשמע בעבור המשתמש.

את הסרטונים והצילומים ממשקפי ה-Ray-Ban Stories החדשים ניתן יהיה לראות באמצעות אפליקציית ה-Facebook View (הורדה iOS/אנדרואיד) החדשה של פייסבוק, שתאפשר לשתף אותם למסנג’ר, אינסטגרם ו-וואטסאפ, בנוסף לפלטפורמות פופלריות אחרות כמו טוויטר וטיקטוק.

אפליקציית Facebook View (מקור פייסבוק)

משקפי ה-Ray-Ban Stories של פייסבוק וריי באן יהיו זמינים למכירה החל מספטמבר במדינות נבחרות במחיר של החל מ-299 דולר.

המשקפיים החדשים של פייסבוק הם ניסיון מעניין למדי לחידוש גדול בתחום צילומי הוידאו, מצלמה מנקודת המבט של עיני המשתמש, זאת בניגוד למצלמות הרגילות המשמשות אותנו לצילום הסביב שלנו בצורה “ידנית” עם הידיים שלנו, כאשר אנו מחזיקים אותן ומכוונים לאוביקט הרצוי או צילומי הסלפי המציגים אותנו בסביבה שלנו. המשקפיים החדשים לא מתמקדים במשתמש, אלא בסביבה שלו.

השוואת מפרטים