סמסונג החלה לאפשר הרחבת RAM וירטואלית במכשיריה; אבל מה זה אומר?

לוגו Samsung צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אם עד היום נתקלנו בהרחבת זיכרון העבודה (RAM) במגוון מותגים סיניים כמו אלו של Oppo, Xiaomi ו-Vivo כפיצ’ר שיווקי וטרנדי, כעת גם סמסונג מצטרפת למועדון והחלה לאפשר הרחבת זיכרון עבודה וירטואלי במכשיריה. המכשיר הראשון לקבל את הפיצ’ר הוא ה-Galaxy A52s 5G, כשאת זה אנחנו מגלים דרך עדכון תוכנה שהגיע לאחרונה אל המכשיר וכלל את התכונה החדשה.

בזמן שהשיטה נקראת בשם שונה בכל חברה שמשתמשת בה, סמסונג קוראת לה RAM Plus ומוסיפה אותה דרך האוויר אל המכשיר. גרסת העדכון המדוברת שהגיעה אל המכשיר היא A528BXXU1AUH9, כשזו שוקלת 250 מגה-בייט ומציעה גם שיפורים ליציבות המצלמה וליציבות ביצועי המכשיר באופן כללי. לאחר העדכון, המשתמשים יכולים להרחיב באופן וירטואלי את זיכרון העבודה ב-4 גיגה-בייט נוספים לסכום כולל של 10 גיגה-בייט על בסיס של 6 גיגה-בייט קיימים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הרחבת זיכרון וירטואלית

טכנולוגיית הרחבת זיכרון עבודה וירטואלית היא לא ממש חדשה, כאשר שימוש בה ראינו כבר לפני שנים גם במחשבים וגם בסמארטפונים, אך רק לאחרונה היא מתחילה לצבור תאוצה בעולם הסמארטפונים ולאגד כותרות. לא מדובר בפיצ’ר גימיקי לחלוטין, אלא בתכונה שנחמד שתהיה לנו במכשיר אך לא מהווה דיל ברייקר או סיבה לרכוש מכשיר בגללה.

בפועל, מדובר בלקיחת נפח אחסון פנימי מהמכשיר והגדרה מחדש שלו בחלקת התוכנה לשימוש כזיכרון עבודה. הבעיה הנמצאת כאן היא שזיכרון עבודה (RAM) הוא זיכרון הרבה יותר מהיר מנפח האחסון שלנו, מה שגורם לכך שללא אופטימיזציה נכונה של האלגוריתם המתפקד מאחורי הקלעים על מנת לעשות זאת, ייתכן כי הדבר רק יעיב על החוויה בעת תפקודו ברקע עקב שימוש לא נכון בנפח אחסון איטי ולא מתאים.

Galaxy S20 FE (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)

כיום ניתן למצוא במכשירנו נפח אחסון פנימי מסוג UFS 3.1 במקרה הטוב ביותר, ובמקרה הגרוע ביותר סביר להניח שיהיה מדובר בנפח אחסון מסוג eMMC 5.1. בפשטות, הזיכרון המוזכר תחילה הוא נפח אחסון מהיר והזיכרון המוזכר שני הוא נפח אחסון איטי יותר, ולהשתמש בטכנולוגיה הזו על נפח אחסון מסוג eMMC זה מתכון לאסון שנגרם רק מרצון שיווקי.

כך או כך, השיטה עובדת בצורה כזו:

הטכנולוגיה תיכנס לפעולה רק כשזיכרון העבודה הפיזי שלכם נגמר והמכשיר צריך להתחיל למחוק פעילויות (אפליקציות) מהרקע. לאחר הכניסה לפעולה, האלגוריתם יבחר רק את האפליקציות שאינן כבדות או דינאמיות כמו אפליקציות היומן, המחשבון, ההגדרות וכו’, ויעביר אותן אל זיכרון העבודה הוירטואלי. הבחירה באפליקציות שכאלו נובעת מהמהירות של נפח האחסון שאינה מסוגלת להתחרות במהירות של זיכרון העבודה הפיזי שלכם, מה שיפנה מקום בזיכרון העבודה הפיזי שלכם למשחקים, אפליקציות תשלומים, רשתות חברתיות וכדומה.

יש צורך בזה במכשירי דגל?

כן ולא. מכשירי דגל כיום מגיעים עם 8, 12 או 16 גיגה-בייט של זיכרון עבודה פיזי, שזה די והותר לכל מכשיר כיום. עם זאת, 4 גיגה-בייט של זיכרון עבודה הספיקו לכל פעילות שרציתם ב-2014, אבל ברור לנו שהיום 4 גיגה-בייט של זיכרון עבודה הם לא ממש מספיק בשביל לשמור מספר רב של אפליקציות ברקע. כתוצאה מכך, שימוש בטכנולוגיה הזו גם במכשירי דגל עם מספיק זיכרון עבודה להיום מאפשרת לנו להיות רגועים יותר לטווח הארוך שבו אפליקציות דורשות יותר ויותר משאבים שלנו לא תמיד יהיה לספק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים