מערכת ההפעלה ווינדוס 11 פוגעת בביצועי מעבדי AMD בעד 15%

Windows 11 Windows 11

עדכון חדש של AMD חושף כי התקנת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, ווינדוס 11 שזה עתה שוחררה, צפויה לפגוע בביצועי המחשבים המשתמשים במעבדי ה-Ryzen הנתמכים רשמית על ידי מערכת ההפעלה בעד 15%, זאת לאור צמד באגים הקשורים לזמני השיהוי עם זיכרון הקאש L3 ופיצ’ר ה”ליבה המועדפת” של AMD המסמן למערכת אילו ליבות במעבד בעלות ביצועים משופרים.

באופן לא מפתיע במיוחד, קיימים במערכת הווינדוס 11 שהושקה רק השבוע באגים שלא התגלו במהלך גרסאות הבטא של מערכת ההפעלה, כאשר צמד באגים שאותרו בשימוש המערכת החדשה עם מעבדי AMD יכול לגרום לפגיעה בביצועים ברמה של עד 15%.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לפי הפרסום של AMD קיימים למעשה צמד באגים בשימוש עם ווינדוס 11, כאשר הראשון והמשפיע ביותר מביניהם גורם להגדלת זמני השיהוי עם זיכרון הקאש L3, שמגדיל את זמני השיהוי עד פי 3 ומתורגם לפגיעה של 3%~5% ביישומים רגילים ועד 10%~15% במשחקים. באג נוסף מונע מהמערכת לנצל את ה”ליבה המועדפת” (“preferred core”) בעלת הביצועים הטובים יותר בין הליבות, כאשר זה משפיע במיוחד על מעבדי 8 ליבות ומעלה עם צריכה של 65W ומעלה.

פגיעת ביצועי מעבדי ה-Ryzen עם מערכת הווינדוס 11 (מקור AMD)

AMD ומיקרוסופט עובדות על תיקון שני הבאגים שהתגלו, כאשר הצפי הנוכחי מדבר על תיקון בעדכון שישוחרר במהלך חודש אוקטובר הנוכחי.

כמו בכל גרסה חדשה או עדכון של ווינדוס, ובמיוחד במעבר למערכת הפעלה חדשה לגמרי, לוקח כמה שבועות (ואפילו חודשים) ולתקן ולהעלים את הבאגים שמיקרוסופט פספסה בשלב הבטא. לא מצב אופטימלי אך סביר להניח שזה לא יהיה הבאג האחרון במערכת החדשה שיתגלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים