תקן ה-PCI Express 6.0 כמעט מוכן ויביא להאצת קצב העברת הנתונים במחשבים

טכנולוגיית ה-PCIe 6.0 בגרסה 0.9 (מקור PCI-SIG)

ארגון העל PCI-SIG (קבוצת האינטרסים המיוחדים של PCI), האחראי על תקן ה-PCI, הכריז על שחרור גרסת 0.9 לתקן ה-PCI Express 6.0 (להלן PCIe 6.0). הגרסה האחרונה לפני שחרור התקן הסופי של דור ה-PCIe הבאה, שצפויה לצאת עד סוף 2021 ולהכפיל את קצב העברת הנתונים לעומת תקן ה-PCIe 5.0, מ-128GB/s ל-256GB/s.

חיבור ה-PCI Express או PCIe הוא אחד המחברים הנפוצים ביותר כיום בתחום המחשוב, כאשר הוא משמש לחיבור התקנים שונים ללוח האם, בהם כרטיסי מסך או כונני SSD NVMe המגיעים עם מחבר שונה אך עדיין בתקן ה-PCIe. בעוד שכיום אנו רק מתחילים לראות יותר ויותר התקנים עם חיבור ה-PCIe 4.0 המגיע במהירות 64GB/s, תקן ה-PCIe 5.0 כבר זמין ומגיע במהירות של 128GB/s ואילו תקן ה-PCIe 6.0 יציע מהירות גדולה עוד יותר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

תקן ה-PCIe 6.0 הוכרז ב-2019 ועודכן לגרסה 0.5 בתחילת 2020 על ידי ארגון ה-PCI-SIG. הוא משתמש בטכנולוגיית PAM (ר”ת Pulse Amplitude Modulation) בעלת 4 רמות, שתחליף את טכנולוגיית ה-NRZ (ר”ת Non-Return-to-Zero) הנמצאת כיום בשימוש, צעד שיאפשר לשלוח פי 2 יותר מידע מבלי להגדיל את רוחב הפס, עם האפשרות לשלוח 4 סוגי אותות בינאריים: 00, 01, 10, 11, במקום שניים בסיסיים של 0 או 1.

גרף מהירות העברת מידע PCIe (מקור PCI-SIG)

עם השקת גרסה 0.9 של תקן ה-PCIe 6.0, אפשר להניח שארגון ה-PCI-SIG יעמוד ביעד שלו להציג את הגרסה הסופית של התקן עד סוף 2021. עם זאת, צריך לזכור כי יקח זמן רב יחסית עד שהתקן יכנס לשימוש, לכל הפחות בשוק הבייתי שרק בתקופה האחרונה עובר להשתמש בתקן ה-PCIe 4.0.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים