תגידו שלום לפייסבוק, החברה מתכננת להציג שם חדש כבר בשבוע הבא

פייסבוק צילום: רונן מנדזיצקי

פייסבוק (Facebook) צפויה להכריז על שינוי שם לחברה במהלך שבוע הבא במסגרת אירוע ה-Facebook Connect השנתי שלה שיערך ב-28.10 ואולי אף מוקדם יותר, כך עולה מדיווח חדש של The Verge, אך יש להבדיל בין החברה עצמה, שצפויה לשנות את השם שלה, ובין הרשת החברתית בעלת אותו השם ששמה ישאר ללא שינוי.

המהלך הצפוי של פייסבוק מזכיר מאוד את הארגון מחדש אותו ביצעה גוגל ב-2015 עם הקמתה של אלפבית (Alphabet), שאיגדה בתוכה את כלל פעילות החברה. דבר דומה צפוי לקרות גם לפייסבוק, שכבר מזמן איננה רק בעלת הרשת החברתית פייסבוק, אלא מחזיקה מגוון גדול במיוחד של חברות אותן היא רכשה במהלך השנים, כמו הרשת החברתית אינסטגרם (ב-2012), פלטפורמת המסרים המידיים וואטסאפ (ב-2014), חברת פתרונות המציאות המדומה Oculus (ב-2014) ועוד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אחד השינויים הגדולים ביותר שפייסבוק החלה לבצע בתקופה האחרונה הוא העבודה על המטא-יקום (Metaverse) כ”דבר הגדול הבא” של החברה, מה שיוצר לא מעט אינטרס בעבורה להפריד בין פייסבוק כרשת חברתית ובין חברה המחזיקה במגוון פלטפורמות ופיתוחים בתחומים שונים.

השאלה הגדולה שעדיין נשארת בגדר מיסתורין היא מה יהיה השם החדש של החברה, דבר שמוגדר כסוד שמור במיוחד לפי הדיווח, כאשר קיים סיכוי כי השם יהיה קשור ל-Horizon (“אופק”), דבר המתיישב עם הרצון של החברה להפוך את המטא-יקום לאופק החדש שלה, תוך התמקדות בתחומי המציאות המדומה (VR) והרבודה (AR).

עם כשבוע בלבד לפני אירוע ה-Facebook Connect, לא נצטרך לחכות זמן רב לחשיפת השם החדש של פייסבוק, כאשר אפשר גם לקשור את הרצון של החברה לשנות את השם שלה כניסיון להמעיט מעט מהביקורת כלפיה בכל הקשור לבעיות הפרטיות וההשפעה השלילית של החברה על ילדים, נושא שהפך גדול ובעייתי בעבורה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים