החל מ-2022: עמלות מנויים למפתחי אפליקציות של גוגל יחתכו בחצי ל-15%

לוגו Google Play תמונה: Google

בהמשך למהלך עליו הכריזה גוגל במרץ האחרון, ממשיכה כעת החברה בצעד נוסף שיפחית את העמלות אותן היא גובה ממפתחי אפליקציות ומשחקים המארחים את היישומים שלהם בחנות האפליקציות Google Play, כאשר המהלך החדש יפחית את העמלות אותן גובה גוגל בתשלומים על מנויים לאפליקציות מ-30 ל-15 אחוזים.

בשונה מהמהלך הקודם, שנכנס לתוקף בתחילת יולי 2021, הפעם גוגל מפחיתה את העמלות עבור כלל המפתחים המתארחים בחנות האפליקציות שלה, ולא רק עבור מפתחים קטנים עם הכנסות של עד מיליון דולרים בשנה. החל מה-1.1.2022, מכל מפתח שיש ברשותו אפליקציה שמקבלת תשלום על בסיס מנוי חודש, שנתי וכדומה, תיגבה גוגל עמלה בגובה 15% מהתשלום שהעביר המנוי, בעוד 85% יישמרו בצד מפתחי האפליקציות, כאשר בגוגל מציינים כי ההפחתה תיושם החל מרגע הצטרפות המנוי, ולא רק לאחר השנה הראשונה.

מודל העמלות החדש אותו התחילו ליישם בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל גם יחד מגיע לאחר תביעה שהוגשה נגד גוגל וחברות טכנולוגיה נוספות בשנה שעברה, בטענה כי הן פועלות באופן מונופוליסטי, כאשר חלק מהטענות בכתב התביעה מתארות את פועלן של גוגל ואפל בחנויות האפליקציות שלהן.

בגוגל רואים זאת אחרת ובתכנית חדשה עבור שירותי מדיה היא מתארת תגובה לכך שבמקרים מסוימים שירותי מדיה המוצעים דרך חנות האפליקציות שלה מהווים את החלק הארי של ההכנסות עבור המפתחים שלהם, ובמקרים אלה היא מעוניינת בהפחתת העמלות אותן היא דורשת.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

תכנית המדיה של גוגל מתייחסת לאפליקציות המציעות ספרים, וידאו או אודיו (מוסיקה, ספרי אודיו וכד’), מאלו תגבה החברה 15% כבר מתחילת הדרך, כאשר במקרים מסוימים מציינת החברה כי העמלה יכולה לרדת גם ל-10% כאשר “עלויות תוכן הן חלק משמעותי מההכנסות” עבור אותה אפליקציה, לדברי החברה. ניתן להבין מכך כי בגוגל מתייחסים לאפליקציות המציעות שירות מנויים אשר נדרש לשלם עמלות ליוצרי תוכן, אך בחברה לא מציינים באופן מפורש את הדרישות לקבלת ההטבה מעבר לכך.

על תכנית המדיה של גוגל אפשר לקרוא כאן.

השוואת מפרטים