פייסבוק היא עכשיו מטא – תתמקד בחיים במציאות חלופית

שלט 'מטא' חדש במטה פייסבוק (תמונה: Meta) שלט ‘מטא’ חדש במטה פייסבוק (תמונה: Meta)

במצגת ארוכה ולעיתים די מוזרה, הציג אמש (ה’, 28.10) מייסד ומנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, את חזון החברה לעתיד, ובתוך כך חשף שם חדש שיעיד על הפנייה של פייסבוק בעיסוק בדברים גם מעבר לרשת החברתית. השמות של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם ישמרו כפי שהיו, אך שם החברה שמחזיקה בהן מלמעלה יהיה מעתה – מטא (Meta).

השם החדש מעיד על חזון המטא-יקום (Metaverse) אליו התייחסו בחברה בעבר, אשר מטרתו לשלב אלמנטים מתוך המציאות המדומה אל העולם האמיתי וגם לאפשר לנו לקיים תקשורת מעצימה יותר על ידי שימוש בעולמות וירטואלים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

במצגת שלו ציין צוקרברג מפורשות כי הוא רואה באותו יקום חלופי כעתיד, וככזה שיתפוס את מקומה של התקשורת בין אנשים כתחליף לאמצעים בהם אנו עושים שימוש כיום, כמו טלפונים וטאבלטים – “אני רואה זאת כהתחלה של הפרק הבא עבור האינטרנט”, הוא אמר. במקום להסתכל במסך קטן כדי לראות את החברים והמשפחה או לבצע שיחות חשובות בזמן העבודה, כולנו ניכנס למציאות חלופית, כזו המסוגלת לשלב בין העולם האמיתי (מציאות רבודה) ובין העולם הוירטואלי (מציאות מדומה).

את המצגת בת השעה וחצי ניצל צוקרברג כדי להציג את האפשרויות שיקנה לנו המטא-יקום, אך זה ככל הנראה היה מוקדם מידי לעשות זאת. חזון הוא משהו אחד, אך ההדגמות, שנועדו בעיקרן להציג לנו אפשרויות שונות לדברים שנוכל לעשות במטא-יקום, היו לא בשלות, ילדותיות מאוד ורחוקות מאוד ממה שהייתם רוצים שעולם וירטואלי שתיכנסו אליו יהיה – אנשים יושבים בשולחן עם מפלצות, מרחפים באוויר סביב אומנות – אלו דברים שאולי היינו מקבלים במשחק Second Life לפני כשני עשורים, אך כשמדובר בחזון לעתיד שלנו שמגיע מאחת החברות הגדולות והמשפיעות בעולם כיום – זה די מאכזב.

פייסבוק מטא רואה במטא-יקום כפרוייקט קולקטיבי, כזה שאולי היא תוביל, אך שבמידה רבה יהיה תלוי גם בפיתוחים נוספים שיצטרפו. וזה להגיד הרבה. כי פייסבוק לא לבדה בעולם הטכנולוגי, וחברות גדולות אחרות הפועלות בתחומים הנושקים לשלה כמו גוגל, למשל, לא בהכרח ימצאו זאת לנכון להצטרף לפיתוח אותו מובילה המתחרה, וייתכן כי גם בעתיד נמצא פלטפורמות שונות שיאפשרו לנו גישה למטא-יקומים שונים וישאירו את אפשרות הבחירה בידיים שלנו.

הרעיון של המטא-יקום הוא להפוך פעילויות אותן אנו מבצעים היום למעצימות יותר תוך שימוש באמצעים כמו משקפי מציאות מדומה ורבודה, פיתוחים עליהם שמה מטא דגש מזה זמן מה. החברה אף תפוצל לשתי מחלוקות עיקריות, האחת תהיה אחראית על האפליקציות (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, מסנג’ר), והשנייה היא Reality Labs, שכבר היום עוסקת באופן בלעדי בעולמות המציאות החלופית (מדומה ורבודה).

פרט לשם השונה של החברה, לא הרבה ישתנה בזמן הקרוב – צוקרברג אמר במהלך המצגת כי הבאת החזון של המטא-יקום למציאות עשויה לקחת בין 5 ל-10 שנים, ובזמן הזה ככל הנראה תתמקד החברה תחילה בפיתוחים הקשורים לתחום המשחקים – מדובר באחד מהתחומים הצומחים והמכניסים ביותר, וזה שבו למטא יתרון גדול מאז רכשה את חברת Oculus VR, התופסת את החלק הארי בתחום משקפי המציאות המדומה.

אחד מהצעדים הראשונים שלוקחת פייסבוק בשילוב בין המציאות הקיימת לזו המדומה הוא Horizon Home, ממשק חדש למשקפי המציאות המדומה Quest, שיחליף את הקיים בממשק “חברותי” יותר – צפו בסרטון על מנת שתוכלו להתרשם:

בהמשך מתכננת מטא להרחיב את החוויה ותשיק ממשקים נוספים שיעזרו לנו ליצור קשרים עם אחרים בתוך המציאות המדומה. אם Horizon Home הוא שער הכניסה, הרי ש-Horizon Worlds יאפשר לנו להיכנס ל”עולמות” שונים שיציאו לנו לבצע פעילויות בתחומים שונים בתוך המציאות המדומה (עבודה, לימודים, בילויים ועוד), ויהיו גם חדרי עבודה (Horizon Workrooms), גישה להופעות, אירועים ומשחקי ספורט (Horizon Venues) והתאמה של אפליקציית מסנג’ר לביצוע שיחות בתוך המציאות המדומה.

מידע נוסף אודות Meta תוכלו למצוא באתר החברה

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים