קוואלקום חושפת מעבדים חדשים למחשבים מבוססי ARM

שבב ה-Snapdragon 8CX Gen 3 למחשבי ARM (מקור קוואלקום)

קוואלקום (Qualcomm) ממשיכה להציג את פיתוחיה בכנס ה-Snapdragon Tech Summit השנתי, כאשר היא מכריזה על ה-Snapdragon 8cx Gen 3, מערכת השבבים המתקדמת שלה למחשבים מבוססיARM, המציעה שיפור ביצועים של 85%, ולצידה את ה-Snapdragon 7c+ Gen 3 המיועדת לשוק הביניים ומציעה שיפור ביצועים של 60%.

אחרי שחשפה אמש את שבב ה-Snapdragon 8 Gen 1 למכשירי הסלולר, קוואלקום מציגה כעת את צמד מערכות השבבים החדשות שלה לתחום מחשבי ה-ARM המתפתח, בהן ה-Snapdragon 8cx Gen 3 שמחליפה את ה-Snapdragon 8cx Gen 2.

בניגוד לדור הקודם שהיה שדרוג קל ל-Snapdragon 8cx המקורי, הדור השלישי והחדש מגיע לראשונה בייצור ה-5nm העדכני ומציע שיפור ביצועי ליבה בודדת של כ~40%, שיפור ביצועי ריבוי ליבות של כ~85% ושיפור ביצועיים גרפיים של עד 60% לעומת הדור הקודם, עם יכולת הרצה של משחקי 1080p ב-120 פריימים בשניה וזמן סוללה של עד 25 שעות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מחשב נייד מבוסס Snapdragon 8CX Gen 3 (מקור קוואלקום)

מבחינת קישוריות, שבב ה-8cx החדש יוכל להגיע עם אחד מ-3 מודמים: Snapdragon X55/X62/X65, המציעים מהירות הורדה של עד 10Gbps, וגם את שבב ה-FastConnect 6900 של החברה עם תמיכה ב-WiFi 6/6E, התומך במהירות הורדה של עד 3.6Gbps.

Snapdragon 7c+ Gen 3

בדומה לשבב ה-8cx החדש, גם ה-Snapdragon 7c+ Gen 3 מהווה שדרוג משמעותי על פני ה-Snapdragon 7c Gen 2 הקודם של החברה, זאת למרות שהתרגלנו לכך שקוואלקום מסמנת עם “פלוס” בעיקר שידרוג תדרים בין השבבים שלה.

השבב החדש מגיע בייצור 6nm ויציע שיפור ביצועי ליבה בודדת של כ~30%, שיפור ביצועי ריבוי ליבות של כ~60% ושיפור ביצועיים גרפיים של עד 70% לעומת הדור הקודם, כאשר הוא משלב את מודם ה-Snapdragon X53 5G עם מהירות הורדה של עד 3.7Gbps ואת שבב ה-FastConnect 6700 עם תמיכה ב-WiFi 6/6E במהירות הורדה של עד 2.9Gbps.

מחשבי ה-ARM הראשונים שיתבססו על שבבי ה-Snapdragon 8cx Gen 3 ו-Snapdragon 7c+ Gen 3 צפויים להגיע לשוק בחציון הראשון של 2022.

עולם המחשוב, שמתבסס בעיקרו על מעבדי x86, מתחיל להתפצל לאחרונה לשני זרמים עיקרים – מחשבי ה-x86 שאליהם התרגלנו ומחשבי ה-ARM החדשים הכוללים את מחשבי המק של אפל המבוססים על סדרת שבבי ה-Apple M1/MAX/PRO, ומחשבי ה-PC מבוססי ה-ARM הכוללים את שבבי הסנאפדרגון של קוואלקום.

למרות שמיקרוסופט וקוואלקום החלו את פיתוח מחשבי הווינדוס על ARM עוד בשנת 2016, גם היום, 5 שנים לאחר מכן, עדיין מדובר בפתרון נישתי למדי. עם זאת, אפל עם סדרת ה-Apple M1 שלה הצליחה להציג את היכולות של ARM במחשבים, בעוד שקוואלקום עדיין אינה מציעה פתרון ברמה דומה. נותר כעת לחכות ולראות מה תציג החברה בשנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים