וואטסאפ ו-iMessage חולקות מידע רב עם רשויות החוק בארה”ב בניגוד לסיגנל וטלגרם הבטוחות יותר

אפליקציית טלגרם (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית טלגרם (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

כולנו משתמשים באפליקציות מסרים מסרים מיידיים, בין אם מדובר בוואטסאפ, טלגרם, סיגנל או ברבות אחרות, אך לא כל תוכנות המסרים נולדו שוות. מסמך רשמי של הבולשת הפדרלית בארה”ב, ה-FBI (ר”ת Federal Bureau Of Investigation), שפורסם במגזין Rolling Stone, חושף כמה ואיזה מידע מוכנות החברות לספק לרשויות החוק במידה וידרשו לכך.

המסמך החדש מפרט את כמות המידע והנסיבות בהן חברות העומדות מאחורי תוכנות המסרים המיידים השונות ימסרו מידע לרשויות החוק בארה”ב לאחר קבלת צו זימון (Subpoena) או צו חיפוש (search warrant), כאשר רשימת התוכנות כוללת את: iMessage, Line, Signal, Telegram, Threema, Viber, WeChat, WhatsApp ו-Wicker.

וואטסאפ של מטא ו-iMessage של אפל מספקות את כמות המידע הגדולה ביותר לרשויות החוק מבין כל האפליקציות, כאשר בהצגת צו חיפוש אפל תספק מידע רב הכולל היסטוריית מידע של עד 25 ימים, אך ללא תוכן ההודעות. עם זאת, במידה וקיים גיבוי של ה-iMessage בענן ה-iCloud של החברה תוכן ההודעות עצמו יהפוך להיות זמין, מאחר שאפל תספק את מפתחות ההצפנה ל-iCloud.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

טבלת תוכנות המסרים המידיים של ה-FBI (מקור Rolling Stone ו-Property of the People)

בדומה ל-iMessage, גם וואטסאפ מספקת לא מעט מידע לרשויות החוק, וזה כולל רשימות אנשי קשר, כאשר וואטסאפ אף תספק לרשויות החוק מידע “חי” כל 15 דקות על מקור ויעד שליחת ההודעות אך ללא התוכן שלהן. במידה וקיים גיבוי של וואטסאפ ל-iCloud במכשירי אפל, גם תוכן ההודעות יהפוך לזמין למרות שהאפשרות הזו נעלמה למעשה עם הפעלת ההצפנה מקצה לקצה לגיבויים בענן.

צמד האפליקציות המובילות בהגנה על המשתמשים שלהן גם בפני רשויות החוק הן סיגנל וטלגרם, שלא יספקו את תוכן ההודעות כלל. בעוד שסיגנל תספק לרשויות רק מידע הנוגע למועד הרישום של משתמשים לשירות המסרים וזמן ההתחברות האחרון שלהם, טלגרם תספק מידע הכולל כתובת IP ומספר טלפון של משתמש רק במקרה של חקירת טרור מאומתת.

בזמן שלא מעט מגולשי גאדג’טי משתמשים כבר היום באפליקציית הטלגרם (הורדה: אנדרואיד / אייפון / ווינדוס), גם אפליקציית הסיגנל (הורדה: אנדרואיד / אייפון / ווינדוס) שנחשבת לבטוחה כמוהה זכתה לפופולריות גבוהה בתחילת השנה ברחבי העולם.

למרות שלרובנו אין סיבה לחשוש כי רשויות החוק ירצו לחטט לנו במידע האישי בתוכנות המסרים בהן אנו משתמשים, מעודד לראות כי טלגרם וסיגנל, הנחשבות לצמד אפליקציות מסרים מידיים בטוחות, אכן מגינות על המידע של המשתמשים שלהם גם מול בקשות של רשויות החוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים