מנהל הסיסמאות Synology C2 Password יעזור לעשות סדר בסיסמאות שלכם

מנהל הסיסמאות C2 Password

הכתבה בחסות סינולוג’י

בנוסף לפתרונות האחסון המקומיים שלה, מציעה סינולוג’י (Synology), המוכרת בעיקר מתחום פתרונות האחסון מבוססי הרשת,  גם סט כלים בענן החברה תחת השם Synology C2. בין הכלים נמצא את שירות האחסון בענן C2 Storage המיועד לשמש כגיבוי ואחסון יעודי למשתמשי ה-NAS, שירות גיבוי הענן C2 Backup אותו בדקנו ואת מנהל הסיסמאות המאובטח והחינמי C2 Password עליו נדבר הפעם.

בעולם הדיגיטלי של היום לרובנו יש חשבונות באתרים, שירותים וחשבונות מקוונים שונים, מה שאומר שלכל אחד מהם יש גם שם משתמש וסיסמה נפרדים. בעוד שניתן לזכור בעל-פה כמה חשבונות וסיסמאות, לרוב לא נוכל לזכור הרבה מהם, או במקרה הגרוע יותר נשתמש בסיסמאות חוזרות בכמה שירותים שונים או בסיסמאות שמצד אחד קל יותר לזכור, אך מן הצד השני גם קל לנחש או לפרוץ.

פתרון אחד לאבטחה מגיע בדמות מנגנון האימות הדו-שלבי, הידוע גם בתור 2FA (ר”ת Two-factor authentication), אשר מוסיף שכבת אימות נוספת. אך במציאות של היום לא כל השירותים המקוונים משתמשים ב-2FA ולכן הסיסמה נשארת החוליה החלשה והפגיעה בהגנה על החשבונות שלנו. כאן נכנסים לשימוש מנהלי הסיסמאות, שמאפשרים לנו להשתמש בסיסמאות מאובטחות ומורכבות יותר מבלי שנצטרך לזכור את כולן בעל-פה.

מנהל הסיסמאות C2 Password

הכלים של מנהל הסיסמאות C2 Password

מנהל הסיסמאות C2 Password של סינולוג’י הוא שחקן חדש יחסית בשוק מנהלי הסיסמאות שהוכרז בחודש ספטמבר האחרון, והוא מציע מגוון פיצ’רים למשתמשים הכוללים:

  • אחסון של עד 10,000 פריטים בהצפנת AES 256-bit.
  • סנכרון סיסמאות בין מכשירים.
  • מחולל סיסמאות מובנה.
  • תמיכה באימות TOTP (ר”ת Time-based One-time Password) המשמשות לאימות דו-שלבי.
  • משלוח קבצים מאובטח.

והכי חשוב… מדובר במנהל סיסמאות המוצע בחינם.

התוכנית החינמית של C2 Password

יצירת חשבון Synology

הצעד הראשון לשימוש ב-C2 Password זהה לזה אותו נעבור בהרשמה לכלל שירותי ה-C2, וכולל יצירת חשבון Synology במידה ועדיין אין לכם חשבון כזה. את החשבון פותחים באמצעות כתובת אימייל או חשבון של גוגל או אפל. במידה ובוחרים במייל רגיל, נשלחת הודעה בעלת קוד לאימייל, איתו מאמתים את החשבון, ולאחר מכן המערכת מבקשת מאיתנו ליצור מפתח הצפנה לחשבון ומספקת בנוסף קוד שחזור עם אפשרות שמירה שלו כקובץ טסקט.

את קוד השחזור (Recovery Code) חייבים לשמור באופן בטוח מאחר ובלעדיו לא ניתן לשחזר את המידע, שכן הוא מוגן בהצפנת AES 256-bit, אשר מצד אחד הופכת את החשבון לבטוח יותר ומצד שני, במידה ומאבדים את הקוד, לא ניתן יהיה לגשת למידע המוצפן בשירות ה-Synology C2.

שימוש במנהל הסיסמאות C2 Password

אחרי שנרשמנו לחשבון ה-Synology, אפשר לעבור לשימוש בפועל  במנהל הסיסמאות C2 Password, וכבר בשלב הראשון אפשר לראות את פאנל הניהול או “הכספת שלי” (My Vault) כפי שהחברה קוראת למסך הראשי.

C2 Password – מסך ראשי בהתחלה

למעשה, לפני שמגיעים למסך הראשי בפעם הראשונה, אנו מקבלים חלון קופץ שיבקש מאיתנו להוריד תוסף לדפדפן הכרום של גוגל או דפדפן האדג’ של מיקרוסופט, כאן גם מתגלה החיסרון הגדול של ה-C2 Password בשלב הנוכחי – הוא מוגבל רק לכרום ואדג’, ללא תמיכה בדפדפנים אחרים כמו פיירפוקס או ספארי, אך יותר מכך, לחברה עדיין אין אפליקציה יעודית לאנדרואיד או iOS, שיתווספו בהמשך.

חלון קופץ להתקנת תוסף לדפדפן

לאחר שהתקנו את התוסף הרלוונטי בדפדפן, השימוש נהיה פשוט למדי. אפשר לייבא את הסיסמאות שלנו מהדפדפן בו משתמשים על ידי ייצוא של הסיסמאות לקובץ CSV דרך ההגדרות או להוסיף פריטים חדשים דרך הממשק.

כאן צריך להדגיש דבר חשוב, בעוד שאנו מתייחסים ל-C2 Password כמנהל סיסמאות בלבד, למעשה אפשר לאחסון בו מידע אחר כמו פרטי חשבון בנק, אשראי, מידע אישי, פתקים מאובטחים ועוד למילוי מהיר במידת הצורך ברשת, כאשר כל המידע נשמר בצורה מוצפנת בשרתי החברה.

כמו בכל מנהל סיסמאות אחר, גם ב-C2 Backup אפשר למצוא מחולל סיסמאות המאפשר לנו לבחור באורך סיסמה של החל מ-5 ועד 30 תווים, עם שימוש באותיות קטנות, אותיות גדולות, מספרים וסימנים מיוחדים, כאשר שלושה הפסים מתחת לסיסמה מסמנים עד כמה היא מאובטחת.

מחולל סיסמאות ב-C2 Password

לאחר שהוספנו את הסיסמאות השונות והמידע הרלוונטי האחר, השימוש ב-C2 Password שקוף למדי, עם אפשרות למילוי אוטומטי או גישה ידנית לסיסמאות שמאוחסנות בו, כאשר הדבר היחיד שיש לזכור לפני השימוש בו הוא ביטול מנהל הסיסמאות המובנה של הדפדפן.

משלוח קבצים מאובטח

תכונה שימושית נוספת שסינולוג’י שילבה ב-C2 Password היא האפשרות למשלוח קבצים בצורה מאובטחת למשתמשים אחרים, כאשר ניתן לשלוח קבצים בגודל של עד 100MB. עם זאת, רק פעולת משלוח אחת יכולה להיות פעילה בו זמנית.

השימוש בפיצ’ר משלוח הקבצים די פשוט, כאשר בחלון הראשי של ה-C2 Password יש לבחור באפשרות File Transfer בחלק העליון והשמאלי של המסך ולאחר מכן לבחור את הקובץ אותו אנחנו רוצים לשלוח.

לאחר בחירת הקובץ ניתן לשנות את הגדרות משלוח הקובץ, בהן תוקף הקישור שנע בין 30 דקות ועד ל-7 ימים, אפשרות להגבלת הורדה לפעם אחת בלבד, ובמקרה של משלוח תמונות ניתן להוסיף סימן מים יעודי על קובץ התמונה.

בסיום העלאת הקובץ מקבלים קישור מאובטח להורדה שלו, את זה ניתן לשלוח לצד המקבל. לאחר שהצד המקבל פותח את הקישור, ישלח קוד אימות חד פעמי למייל אותו הגדרנו בזמן משלוח הקובץ כאמצעי ביטחון נוסף.

סיכום – C2 Backup

בעולם של היום בלתי אפשרי להסתדר ללא מנהל סיסמאות. במידה ואתם מצליחים לעשות זאת, כנראה שהסיסמאות שלכם לא מספיק מאובטחות וקל מדי לזכור אותן או שאתם משתמשים באותן הסיסמאות עבור כל האתרים ושירותי הרשת, מה שהופך אתכם לפגיעים במיוחד במקרים (הרבים) של הדלפות פרטי משתמש מהאתרים השונים.

לא חסרים מנהלי סיסמאות בשוק של היום, בין אם מדובר על מנהל הסיסמאות המובנה בדפדפן עצמו או מנהלי סיסמאות יעודיים דוגמת LastPass, 1Password ורבים אחרים. עם זאת, בלא מעט מקרים החברות מקדמות מסלולים בתשלום עם פיצ’רים שלא קיימים בגרסה החינמית שלהם או מגיעים עם מגבלות אחרות בגרסה החינמית.

C2 Password החדש של סינולוג’י מגיע עם לא מעט פיצ’רים שימושיים לניהול נוח של מידע וסיסמאות בנוסף לאפשרות משלוח קבצים בצורה מאובטחת, כאשר המגבלה היחידה שלו היא התאימות לדפדפן האדג’ וכרום בלבד בשלב זה, דבר שצפוי להיפתר עם גרסאות יעודיות ל-iOS ואנדרואיד שצפויות להגיע ב-2022.

מנהל הסיסמאות C2 Password מגיע עם חבילה חינמית בעבור המשתמשים הביתיים. עם זאת, האתר של סינולוג’י החל להציג בנוסף גם חבילה בתשלום של 4.99 דולר שתתווסף בקרוב ותהיה זהה לחינמית מלבד האפשרות לשתף סיסמאות בין 6 משתמשים שונים.

נסו את Synology C2 Password בחינם – לחצו כאן

להתייעצות עם מומחה של סינולוג’י – לחצו כאן

סרטון ההסברה הרשמי של סינולג’י על שירות ה-C2 Password:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים