דיווח: אפל תציג 5 מחשבי מק עם שבבי Apple silicon ב-2022

Apple (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Apple (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

אפל (Apple) צפויה להציג לא פחות מחמישה מחשבי מק חדשים במהלך 2022, בהם מחשבים נייחים וניידים, כך עולה ממידע חדש שמגיע מטור של כתב בלומברג מארק גורמן (Mark Gurman), המציין כי החברה צפויה להציג גרסאות חדשות לניידי ה-MacBook Air ו-MacBook Pro, בנוסף לגרסאות חדשות וחזקות יותר למחשבי ה-iMac, Mac Mini ו-Mac Pro הנייחים שלה.

ההכרזה של אפל על התוכנית לשבבי ה-Apple silicon מבוססי ה-ARM מהייצור העצמי של החברה ב-2020 הייתה לאחד מהשינויים הגדולים ביותר בתחום המחשוב בשנים האחרונות, והחברה השיקה מאז את שבב ה-Apple M1, אותו ניתן למצוא בחלק ממחשבי החברה, ולאחרונה גם את שבבי ה-Apple M1 Pro ו-Apple M1 Max המשודרגים.

עם השקת ה-Apple M1 הבטיחה אפל להעביר את כל סדרת המחשוב שלה לשבבי ה-Apple Silicon עד שנת 2022, דבר שצפוי להתרחש בפועל בהנחה והדיווח הנוכחי אכן נכון. על פי הדיווח, נוכל לראות במהלך השנה הקרובה את הדגמים הבאים של אפל:

  • iMac 2022 – גרסת מחשב iMac חדשה וחזקה יותר בהשוואה לדגם ה-iMac 24 2021 מבוסס ה-Apple M1.
  • MacBook Air 2022 – גרסה משודרגת ל-MacBook Air שתתבססי על שבבי ה-Apple M2 הבאים של אפל ועיצוב משופר.
  • Mac Mini 2022 – גרסה מעודכנת וחזקה יותר של מחשב ה-Mac Mini הזעיר.
  • MacBook Pro 2022 – דגם MacBook Pro חדש לגמרי בסדרה המיועד להגיע בתקציב נמוך.
  • Mac Pro 2022 – מחשב Mac Pro חדש שיתבסס לראשונה על שבבי ה-Apple silicon.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מחשב ה-Mac PRo ומסך ה-Pro Display XDR (מקור אפל)
מחשב ה-Mac PRo ומסך ה-Pro Display XDR (מקור אפל)

בעוד שקיימת חשיבות לדיווח אודות שבב ה-Apple M2, שצפוי להגיע עם כמות ליבות הזהה לזו שהגיעה בשבבי ה-Apple M1 מהדור הנוכחי ולהציע שיפור בביצועים, המידע המעניין ביותר בדיווח הנוכחי קשור לנייד ה-MacBook Pro הבא של אפל, שיצטרף לדגמי ה-MacBook Pro 14/16 שהושקו השנה, אך אמור לשמש כגרסת “כניסה” חדשה לסדרה בתקציב נמוך יותר בהשוואה להם.

בנוסף, מחשב ה-Mac Pro הבא, שיחליף את דגם ה-Mac Pro 2019, צפוי לסמן מעבר גדול למדי של הסדרה שהתבססה על היום על מעבדי אינטל וכרטיסי ה-Radeon של AMD, ומעניין יהיה לראות את היישום של אפל במחשב שנועד לספק רמת ביצועים גבוהה במיוחד.

הדבר היחיד שנותר לעשות בשלב הנוכחי הוא לחכות לשנת 2022 כדי שנוכל להבין האם הדיווח אכן נכון ואפל תסיים להעביר את כל סדרת המחשבים שלה לשבבי ה-Apple M1/M2, וכיצד הם ישתוו למעבדי אינטל ו-AMD, במיוחד במקרה של ה-Mac Pro.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים