20 סרטים שאנחנו מצפים להם ב-2022

אולם קולנוע תמונה: Pixabay

אחרי שנתיים בהם הקולנוע לקח צעד אחורה, “ספיידרמן: אין דרך הביתה” הוכיח שכל העולם מצפה לשובם של הסרטים הגדולים בבתי הקולנוע. עם התקווה שהשנה החדשה לא תביא עימה סגירות נוספות, אספנו עבורכם את 20 הסרטים הכי מצופים של 2022 שיעזרו לנו לשים את השנתיים האחרונות מאחור, ואם חסר לכם כאן קצת מארוול, תוכלו לצפות גם לפוסט נוסף שיגיע בהמשך.

1. יחידה 355 / The 355

ג’סיקה צ’סטיין מובילה צוות מרשים של שחקניות בסרט האקשן החדש של במאי “אקס-מן: הפניקס האפלה” (X-Men: Dark Phoenix), סיימון קינברג. הסרט עוקב אחר יחידה 355 של ה-CIA, אשר נקראת למרדף חובק עולם בהנהגתה של הסוכנת מייסון בראון (צ’סטיין). כאשר נשק מסוכן נופל לידי ארגון שכירי חרב מחתרתי, בראון מצטרפת לסוכנת גרמנית מתחרה, מומחית מחשבים ופסיכולוגית קולומביאנית כדי להציל את העולם. אל צ’סטיין מצטרפות לופיטה ניונגו, פנלופה קרוז, דיאן קרוגר ו-בינגבינג פאן.

יחידה 355 יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-6 בינואר, 2022.

2. צעקה / Scream

הסרט החמישי בסדרת סרטי האימה שהחלו בניינטיז מחזיר את סידני (נב קמפבל) לעיירה השקטה וודסבורו בה רוצח חדש עוטה את המסכה של “Ghostface” ומאיים לעורר סודות ישנים מעברה הקטלני של העיר – 25 שנים לאחר הרוצח המקורי. זהו הסרט הראשון בסדרה שלא יביים  הבמאי המקורי ווס קרייבן, שהלך לעולמו ב-2015. את הסרט יביימו הפעם הצמד שיצר את סרט האימה “מי שעומד מאחורי” (Ready or Not). עוד חוזרים לסרט החדש קורטני קוקס ודיוויד ארקט.

צעקה יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-13 בינואר, 2022.

3. סמטת הסיוטים / Nightmare Alley

המותחן הפסיכולוגי החדש של הבמאי זוכה האוסקר גיירמו דל-טורו (“צורת המים”) מביא סיוט חדש ועטור כוכבים, ביניהם ברדלי קופר, קייט בלאנשט, טוני קולט, וילם דפו ורוני מארה. הסרט עוקב אחר ברנש חסר מזל בשנות ה-40 (קופר) אשר מצטרף לקרקס וזומם תרמית שתהפוך אותו לעשיר. אך כאשר הוא מקווה להונות טייקון מסוכן בעזרתה של פסיכולוגית מסתורית (בלאנשט), הוא מגלה יריב ראוי שלא יהיה קל לרמות.

סמטת הסיוטים יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-27 בינואר, 2022.

4. מוות על הנילוס / Death on the Nile

סרט ההמשך של “רצח באוריינט אקספרס” (Murder on the Orient Express) מחזיר את הבלש פוארו (קנת’ בראנה) לפתור רצח חדש – הפעם על גדות נהר הנילוס. מדובר בסרט שהמתין זמן רב לשחרורו, בעקבות הקורונה וחשיפת ההאשמות כנגד השחקן ארמי האמר. הסרט עוקב אחר זוג צעיר אשר חופשת ירח הדבש החלומית שלו נקטעת באכזריות. עם הבלש פוארו על הסיפון, כל הנוסעים הופכים חשודים והתפניות ישאירו אותנו לנחש מיהו האחראי? עוד מככבים: גל גדות, לטישה רייט, רוז לזלי, אנט בנינג, ראסל ברנד ואמה מאקי.

מוות על הנילוס יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-10 בפברואר, 2022.

5. אנצ’רטד / Uncharted

סרט ההרפתקאות המבוסס על סדרת משחקי הוידאו המוערכת מביא לנו צמד מנצח בדמות טום הולנד ומארק וולברג המגלמים את ניית’ן דרייק והמנטור שלו ויקטור “סאלי” סאליבן, כוכבי סדרת המשחקים. השניים יוצאים לחפש אוצר אבוד שנקבר לפני 500 שנה, אך נקלעים למירוץ נגד הרפתקן נוסף (אנטוניו בנדרס) שמשוכנע שהאוצר, בשווי 5 מיליארד הדולר, שייך דווקא למשפחתו.

אנצ’רטד יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-17 בפברואר, 2022.

6. באטמן / The Batman

האביר האפל מקבל עיבוד נוסף, הפעם בכיכובו של רוברט פטינסון שנכנס לנעליו של בן אפלק שגילם את הדמות בשנים האחרונות. הסרט מתרחש במהלך שנותיו הראשונות של ברוס ווין כבאטמן, כאשר הוא עדיין מתרגל לתפקיד ומנסה להציל את גות’האם מהנבלים התורנים – הפינגווין (קולין פארל) והרידלר (פול דיינו). זאת בזמן שהוא מנסה להבין האם הוא יכול לבטוח בשותפתו, אשת החתול (זואי קרביץ). הבמאי מאט ריבס (“קלוברפילד”) מבטיח גרסה אפילו יותר אפלה ואלימה ממה שאנחנו רגילים מאיש העטלף, אשר תעסוק גם בצד האלים של העשיר מוכה הטראומה.

באטמן יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-3 במרץ, 2022.

7. מבצע פורצ’ן: תרגיל מלחמה / Operation Fortune: Ruse De Guerre

אחרי הסרט “שומר טינה” (Wrath of Man) שאיחד את כוכב האקשן ג’ייסון סטיית’ם עם הבמאי שהזניק את הקריירה שלו, גיא ריצ’י, הצמד חוזר עם שיתוף פעולה נוסף. מותחן האקשן החדש יעקוב אחר מרגל העל בעל השם המתחרז אורסון פורצ’ן המנסה לעצור מכירה של כלי נשק מסוכנים על ידי סוחר הנשק המיליארדר גרג סימונדס (יו גרנט). בניגוד לרצונו, הוא נאלץ לחבור לכמה מהסוכנים הטובים בעולם, בגילומם של אוברי פלאזה, קארי אלווס ובאגזי מאלון. יחד, הם מגייסים את הכוכב ההוליוודי דני פרנצ’סקו (ג’וש הרטנט), על מנת לסייע להם במשימה שתציל את האנושות.

מבצע פורצ’ן: תרגיל מלחמה יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-17 במרץ, 2022.

8. העיר האבודה / The Lost City

קומדיית אקשן בכיכובם של סנדרה בולוק וצ’נינג טייטום. הסופרת המבריקה אך מתבודדת לורטה סייג’ (בולוק) בנתה את הקריירה שלה על ספרי הרפתקאות אקזוטיים – אך היא עצמה לא מרבה לצאת מהבית. בעת מסע הקידום לספרה החדש, סייג’ נחטפת על ידי מיליארדר אקסצנטרי (דניאל רדקליף) אשר משוכנע שהיא תוכל להוביל אותו לאוצר העיר האבודה שמופיע בספרה האחרון. אל עזרתה יוצא לא אחר מאשר הדוגמן שמצטלם לעטיפות ספריה (טייטום) ששואף להוכיח שהוא יותר מסתם פנים יפות.

העיר האבודה יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-24 במרץ, 2022.

9. אמבולנס / Ambulance

הבמאי מייקל ביי (“רובוטריקים”) חוזר עם מותחן אקשן ענק ומותח בכיכובם של ג’ייק ג’ילנהול ויאיא עבדול מאטין השני. הסרט עוקב אחר חייל לשעבר אשר זקוק לסכום כסף גדול כדי לממן ניתוח לאשתו. כאשר אחיו המאומץ והפושע שומע על מאמציו להשיג כסף ומהר, הוא משכנע אותו להצטרף אליו לשוד בנק מסוכן במהלכו הוא מתכנן לגנוב 32 מיליון דולר. השוד מסתבך כאשר השניים בטעות יורים בשוטר, ונאלצים לצאת למרדף באמבולנס שמצאו.

אמבולנס יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-30 במרץ, 2022.

10. חיות הפלא: הסודות של דמבלדור / Fantastic Beasts: Secrets of Dumbeldor

הסרט השלישי בסדרת הספין אוף של “הארי פוטר” מגיע לאקרנים 4 שנים אחרי הסרט הקודם. הסרט מתרחש בשנות ה-30, כאשר כוחו של גרינדלוולד הולך וגדל. הקוסם דאמבלדור, בגרסתו הצעירה, מגייס את ניוט (אדי רדמיין) וחבריו למשימה לעצור את הצבא של גרינדלוולד. עם מלחמת העולם השניה בפתח, הקוסמים תוהים האם עליהם להתערב כדי למנוע את הזוועות. את תפקידו של גרינדלוולד שגילם בסרט הקודם ג’וני דפ, יגלם הפעם מאדס מיקלסן.

חיות הפלא: הסודות של דמבלדור יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-14 באפריל, 2022.

11. איש הצפון / Northman

סרטו השלישי והגדול ביותר של הבמאי רוברט אגרס (“המכשפה”, “המגדלור”) הינו עיבוד מסקרן ל”המלט” של שייקספיר, שמתרחש על רקע מלחמות ויקינגים. הסרט עוקב אחר הנסיך אמלת’ (אלכסנדר סקארסגארד) אשר חוזר לנקום את מות אביו וחטיפת אמו על ידי דודו, בעזרתה של אשה ערמומית (אניה טיילור ג’וי) אותה הוא פוגש בגלות. עוד מככבים: ניקול קידמן, וילם דפו ואית’ן הוק.

איש הצפון יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-20 באפריל, 2022.

12. אהבה בשחקים: מאווריק / Top Gun: Maverick

סרט המשך ללהיט האהוב של טום קרוז מ-1986. לאחר יותר משלושה עשורים כאחד הטייסים הבכירים בחיל הים האמריקאי, פיט “מאווריק” מיטשל (קרוז) ממשיך לפרוץ גבולות כטייס ניסוי אמיץ אשר מתחמק מקידום בדרגה אשר יקרקע אותו. כאשר הוא מוצא את עצמו מאמן משלוח של בוגרי בית הספר לטיסה לקראת משימה שכמותה טרם נראתה, מאווריק פוגש את סגן בראדלי בראדשו (מיילס טלר) – בנו של חברו המנוח “גוס”. בעומדו כנגד עתיד לא ודאי ושדים מן העבר, מאווריק נקרא להתעמת עם פחדיו העמוקים ביותר במהלך משימה שתדרוש ממנו את ההקרבה האולטימטיבית.

אהבה בשחקים: מאווריק יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-26 במאי 2022.

13. עולם היורה: עולם חדש / Jurassic World: Dominion

פרק שלישי בסדרת החידוש “עולם היורה”, אשר מתרחש 4 שנים לאחר אירועי הסרט הקודם בו דינוזאורים מהונדסים גנטית נמכרו במכירה פומבית לחברות ברחבי העולם. כעת, בני האדם יאלצו להתמודד עם הזנים הפולשים שרכשו. אל כוכב הסדרה החדשה כריס פראט מצטרפים השלישיה המקורית – לורה דרן, סאם ניל וג’ף גולדבלום, שיחזרו לתפקידיהם האיקוניים מהסרט המקורי של ספילברג.

עולם היורה: עולם חדש יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-9 ביוני, 2022.

14. שנות אור / Lightyear

דיסני ופיקסאר משחררים סרט ספין-אוף מיוחד במינו של “צעצוע של סיפור” (Toy Story). הסרט יספר את מקורו של באז שנות אור, הדמות אשר עליה מתבסס הצעצוע שלמדנו לאהוב מארבעת סרטי האנימציה. הטייס הצעיר באז יצא להרפתקה מסוכנת ויהפוך לחייל-החלל האגדי.

שנות אור יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-16 ביוני, 2022.

15. NOPE

סרט האימה החדש של הבמאי ג’ורדן פיל (“תברח”, “אנחנו”). כרגיל מסרטיו של פיל, העלילה נשמרת בסוד ואין אנו יודעים דבר על הסרט מלבד צוות השחקנים, הכולל את זוכה האוסקר דניאל קלויה, קיקי פאלמר וסטיבן יואן.

NOPE יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-21 ביולי, 2022.

16. בלאק אדם / Black Adam

דווין ג’ונסון מגיע ליקום הקולנועי של חברת DC כדמות האנטי-גיבור האיקונית בלאק אדם. הדמות, שתוכננה במקור כנבל בסרט “שהאזאם” (Shazam!) מקבלת סרט משלה, אשר עלילתו טרם שוחררה. עם זאת, באוקטובר האחרון קיבלנו הצצה ראשונה לסצינת הפתיחה של הסרט, המציגה את הכוח העצום של אדם, אשר מחשמל כאן יריב מסכן עד הפיכתו לשלד מתפרק.

בלאק אדם יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-28 ביולי, 2022.

17. משימה בלתי אפשרית 7 / Mission: Impossible 7

המשכון נוסף לסדרת המותחנים של טום קרוז. גם כאן העלילה נשמרת בסוד, ואנו בעיקר יודעים שאל הסוכן אית’ן האנט (קרוז) יצטרפו פעם נוספת חבריו הטכנאים לות’ר (וינג ריימס) ובנג’י (סיימון פג) והסוכנת פאוסט (רבקה פרגסון). אל הסרט גם יצטרפו היילי אטוול כגרייס, אשה אשר נאמנותה מוטלת בספק ו-ונסה קירבי כאלנה, סוחרת נשק הידוע כ”אלמנה הלבנה”.

משימה בלתי אפשרית 7 יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-30 בספטמבר, 2022.

18. האלווין סוף / Halloween Ends

הפרק הבא בסאגה של הרוצח מייקל מאיירס והגיבורה לורי סטרוד (ג’יימי לי קרטיס) שהייתה הניצולה היחידה ממסע הרציחות של מאיירס בשנת 78′. זהו הסרט ה-13 בסדרה, אשר ככל הנראה יחתום סופית את הסדרה.

האלווין סוף יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-13 באוקטובר, 2022.

19. הפלאש / The Flash

בסרט הסולו של הפלאש מבית די.סי, בארי אלן (עזרא מילר) מוצא עצמו כלוא בין העולם שלו מ”ליגת הצדק” לעולם מקביל בו ברוס ווין הוא לא אחר מאשר מייקל קיטון – שגילם את הדמות בסרט הראשון של באטמן מ-1989. העלילה טרם נחשפה רשמית, אך נראה כי מדובר בגרסה של חברת די.סי למולטיוורס של מארוול.

הפלאש יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-3 בנובמבר, 2022.

20. מאריו / Mario

סטודיו האנימציה “אילומיניישן” (“המיניונים”, “סרט לגו”) משתף פעולה עם חברת נינטנדו כדי להחזיר את הכוכבים הגדולים של עולם הגיימינג, מריו ולואיג’י, למסך הגדול. לסרט האנימציה החדש גויסו מיטב שחקני הוליווד שיתרמו את קולם לדמויות הבלתי נשכחות, ביניהם כריס פראט כמריו, צ’ארלי דיי כלואיג’י, אניה טיילור ג’וי כנסיכה פיץ’, ג’ק בלאק כבאוזר, סת’ רוגן כדונקי קונג, קיגן מייקל קי כטואד ופרד ארמיסן כקרנקי קונג. הסרט יגיע לישראל לקראת חג החנוכה.

מאריו יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-22 בדצבמר, 2022.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים