סוני חושפת את משקפי המציאות המדומה PlayStation VR2

לוגו PlayStation VR2

חברת סוני חשפה במהלך תערוכת CES 2022 פרטים חדשים על מערכת המציאות המדומה החדשה שלה המיועדת לקונסולת הפלייסטיישן 5, אשר תתפוס את מקומם של ה-PS VR הקודמים שהוצגו ב-2016. המערכת תכלול את משקפי המציאות המדומה שזכו לשם PlayStation VR2 ואת בקרי השליטה VR2 Sense Controller.

הערכה שואפת להעניק לשחקן תחושת נוכחות משמעותית בתוך המשחק, כדי לאפשר לנו להיאבד לחלוטין בתוך העולם הוירטואלי אליו אנו נכנסים. בעוד הערכה עצמה לא הוצגה פיזית במהלך התערוכה, בסוני כן עידכנו אותנו בפרטים טכניים על המוצר החדש.

משקפי ה-PlayStation VR2 יפעלו בתצוגת OLED, עם פאנלים ברזולוציה של 2000×2040 פיקסלים בכל עין. התצוגה תתמוך במשחקי 4K HDR עם קצב רענון של 90/120 הרץ, ותציע לשחקן שדה ראייה של 110 מעלות. בתוך המכשיר יוטמעו ארבע מצלמות פנימיות אשר יעקבו אחר תנועות השחקן ובקרי השליטה, כך שיזהו את הכיוון אליו אנו מסתכלים ללא צורך במצלמה חיצונית.

הטכנולוגיה החדשה תשלב גם מנוע שייצר רטט על פי חוויית המשחק כדי להגדיל את תחושת המציאות. לדוגמה, ברגעים דרמטיים ומלחיצים במיוחד נוכל להרגיש את הדופק המואץ של הדמות, ובמהלך סצינת נסיעה נוכל להרגיש את המהירות הגוברת של הרכב. לסיום, יתווסף פיצ’ר זיהוי תנועת העיניים של השחקן אשר יעזור לנו להתבסס פחות על השלט ויותר על חוויה חושית. עם זאת, גם השלט יגיע עם שדרוג חושי שצורת פד מגע.

את בקרי השליטה מהדור החדש הציגה סוני עוד במרץ 2021, אלו יחליפו את בקרי ה-Move שהוצגו עם מערכת המציאות המדומה הקיימים, כשהם מציעים עיצוב חדש וארגונומי המאפשר אחיזה נוחה יותר, הדקים “מסתגלים” (Adaptive triggers), בדומה לבקר ה-DualSense של ה-PS5, המאפשרים תחושת “מתח” בסחיטה שלהם ומגיעים עם זיהוי מגע של אצבעות ויכולת מעקב במרחב הנצפה דרך המשקפיים.

בקר ה-VR החדש של סוני לפליסטיישן 5 (מקור סוני)
בקר ה-VR החדש של סוני לפליסטיישן 5 (מקור סוני)

סט ה-VR2 יתחבר לקונסולת הפלייסטיישן 5 באמצעות כבל ישיר אחד, והמשחק הראשון שיגיע למערכת המציאות המדומה החדשה הוא Horizon: Call of the Mountain. המשחק הבלעדי לפלייסטיישן ייבנה במיוחד להתאמה למערכת ה-VR2, ויאפשר לשחקן להיטמע עמוק בתוך עולם המשחק.

המפרט הטכני של PlayStation VR2

  • שיטת תצוגה – OLED
  • רזולוציית פאנל – 2000×2040 בכל עין
  • קצב רענון פאנל – 90Hz, 120Hz
  • הפרדת עדשות – מתכוונן
  • שדה ראייה – 110 מעלות
  • חיישנים -חיישן קרבה אינפרה אדום (IR Proximity Sensor), חיישן תנועה ב-6 צירים (3 ג’יירוסקופ, 3 לתאוצה)
  • מצלמות – 4 מצלמות מובנות במשקפיים, מצלמת אינפרה אדום למעקב אחר בקרי השליטה לכל עין
  • פידבק – רטט
  • תקשורת עם פלייסטיישן 5 – דרך חיבור USB Type C
  • אודיו – מיקרופון מובנה, שקע אוזניות סטריאו


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים