דיווח: עסקת הענק של Nvidia לרכישת ARM ב-40 מיליארד דולר לא תצא לדרך

שלט ARM (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי

אחת מהרכישות הגדולות ביותר בתחום השבבים ככל הנראה עומדת לרדת מהפרק, כאשר דיווח המגיע היום (ד’, 26.1) מאתר בלומברג מציין כי בחברת אנבידיה (Nvidia) שוקלים לסגת מעסקת הרכישה של ARM הבריטית עבור סכום שנאמד ב-40 מיליארד דולר.

על פי הדיווח, באנבידיה לא הצליחו לייצר התקדמות בהשלמת העסקה כבר מעל לשנה ובשל כך החלו שותפותיה של החברה לשמוע ממנה כי היא לא מצפה להשלים את הרכישה כלל, כאשר במקביל מתכננת חברת סופטבנק, המחזיקה ב-ARM מאז רכשה אותה ב-2016 תמורת 31 מיליארד דולר, לשנות כיוון ולבחון מחדש את האפשרות לחזור למסלול הנפקתה של החברה.

לא מעט קשיים הוערמו על אנבידיה בדרך לקבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים להשלמת העסקה עליה הודיעה בספטמבר 2020, כאשר בדרך נתקלה בהתנגדויות הן מצד חברות כמו קוואלקום, מיקרוסופט וגוגל, והן מצד גורמים ממשלתיים מאנגליה, שם חוששות הרשויות מהוצאת אחת מהחברות המשפיעות ביותר על שוק השבבים בשני העשורים האחרונים, ומארה”ב, שם תבעה רשות הסחר הפדרלית לחסימת העסקה בשל החשש כי אנבידיה תייצר יתרון לא הוגן בשוק השבבים.

חברת ARM מפתחת את ארכיטקטורות המעבדים שנמצאים כמעט בכל מכשיר מובייל בעשור האחרון, כאשר אחד מהמהלכים הגדולים של החברה הגיעו ב-2020, אז השיקה את מעבדי ה-Cortex X, המאפשרים לחברות ליצור גרסאות מותאמות של ליבות ARM באופן ספציפי בעבור המכשירים שלהם בסיוע החברה. מאז, חברת אפל כבר הספיקה לעבור לשימוש כמעט מלא בפלטפורמה החדשה של ARM לצורך פיתוח מעבדים (כמו M1 Pro / M1 Max) עבור מחשבי המק שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים