גוגל מוסיפה חיפוש חכם בהיסטוריית הגלישה והחיפושים בדפדפן כרום

פיצ'ר ה-Journeys החדש בכרום (מקור גוגל) פיצ’ר ה-Journeys החדש בכרום (מקור גוגל)

גוגל (Google) הכריזה על פיצ’ר חדש לדפדפן הכרום (Chrome) הפופולרי שלה בשם “מסעות” (Journeys), פיצ’ר שנועד לעזור למשתמשים לעשות סדר ולחפש עמודי אינטרנט או חיפושים שביצעו בעבר לפי מילות מפתח, כאשר בנוסף החברה מוסיפה פקודות חדשות ל”פעולות הכרום” המאפשרות לבצע פעולות שונות ישירות מסרגל הכתובות (URL) בדפדפן.

פיצ’ר המסעות החדש של גוגל מספק מענה לבעיה שחוזרת עבור לא מעט מאיתנו ביום יום. בזמן שאנו מחפשים פריט מידע מסויים ברשת או אתר כלשהו, תשומת הלב יכולה לעבור לדברים אחרים ונשכח איזה חיפוש ביצענו או לאיזה אתר נכנסנו קודם לכן במידה וסגרנו את הדפדפן, דבר המקשה עלינו למצוא מחדש את המידע שרצינו.

בעוד שתמיד אפשר להסתכל בהיסטוריה של הדפדפן על מנת לראות באיזה אתרים ביקרנו, הפיצ’ר החדש לוקח את הנושא צעד אחד קדימה ומאפשר למשתמשים לחפש את כלל האתרים אליהם גלשו והחיפושים שביצעו לפי נושאים שונים או מילות מפתח, במקום לחפש זאת באופן ידני בהיסטוריית הגלישה. המנגנון מאחורי הפיצ’ר, שיהיה זמין בדף היסטוריית הגלישה בכרום, אף יקדם אתרים או חיפושים בהם המשתמש ביצע יותר פעילות, דבר שרומז כי מדובר על אתר יותר רלוונטי.

פיצ'ר ה-Journeys החדש בכרום (מקור גוגל)
פיצ’ר ה-Journeys החדש בכרום (מקור גוגל)

בנוסף לפיצ’ר המסעות החדש, גוגל מרחיבה גם את פיצ’ר “פעולות הכרום” (Chrome Actions) שנוסף בגרסה 87 של כרום, כאשר הוא מאפשר לבצע פעולות שונות ישירות מסרגל הכתובת של הדפדפן על ידי הקלדה של פקודות מסויימות, בהן 6 פעולות חדשות:

  • ניהול הגדרות מהיר עם חיפוש המילים Manage settings.
  • התאמה אישית של מראה דפדפן הכרום עם חיפוש המילים Customize Chrome.
  • הצגת היסטוריית הגלישה עם חיפוש המילים View your Chrome history.
  • ניהול הגדרות נגישות עם חיפוש המילים Manage accessibility settings.
  • שיתוף מהיר של טאב הדפדפן הפתוח עם חיפוש המילים Share this tab.
  • הפעלת משחק ה”דינו כרום” עם חיפוש המילים Play Chrome Dino game.

לבסוף, גוגל מוסיפה פיצ’ר משעשע לדפדפן הכרום המיועד למכשירי האנדרואיד, עם ווידג’ט יעודי חדש המאפשר לשחק על מסך הבית במשחק ה”דינו כרום” (Chrome dino) המובנה בדפדפן. דינו כרום הוא מיני משחק אותו יכיר כל משתמש בדפדפן הכרום במחשב שחווה בעיות באינטרנט. במקרה בו הדפדפן מזהה כי אין חיבור אינטרנט זמין הוא יאפשר להעביר את הזמן עם משחק מירוצים קל, בו דינוזאור טי רקס רץ על המסך וצריך לקפוץ מעל מכשולים שונים. לחילופין ניתן לשחק בו גם ידי הכנסת הכתובת chrome://dino בדפדפן הכרום.

ווידג'ט ה-Chrome dino לאנדרואיד (מקור גוגל)
ווידג’ט ה-Chrome dino לאנדרואיד (מקור גוגל)

בשלב הנוכחי פיצ’ר המסעות החדש של גוגל זמין ב-8 שפות שונות (אנגלית, גרמנית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, הולנדית, פורטוגזית וטורקית) אך לא בעברית.

גוגל מדגישה כי פיצ’ר המסעות החדש הוא אופציונלי, כאשר כל המידע מה”מסעות” שמור באופן מקומי בדפדפן ולא מאוחסן על חשבון הגוגל של המשתמש. משתמשים שיבחרו בכך יוכלו לבטל את הפיצ’ר ואף למחוק את היסטוריית החיפושים או תוצאות לא רלוונטיות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים