פרטים טכניים על סדרת כרטיסי המסך Alchemist של אינטל נחשפים בהדלפה

לוגו Intel ARC תמונה: Intel

ימים ספורים לאחר הצגת מפת הדרכים הרשמית של אינטל (Intel) למשפחת כרטיסי ה-Intel ARC הגרפיים שיהפכו להיות זמינים במהלך 2022, אנו מקבלים מידע חדש על המפרט הטכני והביצועים של הכרטיסים מחברת SiSoftware, המחזיקה בתוכנת בדיקת ביצועים רשמית בה נבדקו הכרטיסים החדשים.

שנת 2022 מסמנת את כניסתה הרשמית של אינטל לתחום כרטיסי המסך הגרפיים לשוק הביתי, כמתחרה לאנבידיה ו-AMD. סדרת כרטיסי ה-Alchemist (“אלכימאי”), שתהיה משפחת כרטיסי ה-Intel ARC הראשונה שתבוסס על ארכיטקטורת ה-Xe HPG, תציע למשתמשים אלטרנטיבה ברכישת כרטיסי המסך ותגיע לשוק כבר ברבעון הנוכחי, כך לפי מפת הדרכים של החברה.

בעוד שאינטל הכריזה על מותג ה-Intel ARC עוד באוגוסט 2021 ומתכננת לספק למעלה מ-4 מיליון יחידות של כרטיסי Alchemist החל מהרבעון הראשון של 2022, עדיין לא קיים מידע רשמי על הכרטיסים הצפויים, מה שמותיר אותנו עם הדלפת המידע הנוכחית, שמציגה את שלוש הסדרות של כרטיסי המסך החדשים:

  • סדרת ה-A300 – כרטיסים שיגיעו לשוק הנמוך עם עד 128 יחידות עיבוד (CU) ועד 1024 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 6GB עם רוחב פס של 96bit ומהירות של 14Gbps.
  • סדרת ה-A500 – כרטיסים שיגיעו לשוק הביניים עם עד 384 יחידות עיבוד (CU) ועד 3072 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 12GB עם רוחב פס של 192bit ומהירות של 16Gbps.
  • סדרת ה-A700 – כרטיסים שיגיעו לשוק הגבוהה עם עד 512 יחידות עיבוד (CU) ועד 4096 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 16GB עם רוחב פס של 256bit ומהירות של 16Gbps.

הכרטיסים יגיעו בייצור ה-7nm של TSMC ויתמכו ב-DirectX 12 Ultimate עם Ray Tracing. הם ישתמשו ב“מנועי מטריקס” (Matrix Engines) לשיפור ביצועי למידה עמוקה, אך ללא תמיכה בחישובי FP64 באופן מובנה.

מפת הדרכים להשקת כרטיסי ה-Intel ARC (מקור אינטל)
מפת הדרכים להשקת כרטיסי ה-Intel ARC (מקור אינטל)

מבחן הביצועים של ה-Alchemist

בנוסף למפרט של הכרטיסים השונים, הפרסום של SiSoftware כולל גם השוואת ביצועים של כרטיס ה-A380 מסדרת ה-Alchemist, עם השוואה שלו לכרטיסי ה-GeForce RTX 1660Ti ו-GeForce RTX 3050 של אנבידיה ו-Radeon RX 6500XT של AMD בביצועי OpenCL.

הנתון אמנם לא מספק את התמונה המלאה, אך מאפשר לנו לקבל נקודת השוואה ראשונה על ביצועי ה-A380. הוא די שקול למתחרים, אך מגיע בצריכה חשמלית נמוכה יותר של 75W לעומת 100W ויותר של המתחרים.

ביצועי כרטיס ה-Alchemist A380 (מקור SiSoftware)
ביצועי כרטיס ה-Alchemist A380 (מקור SiSoftware)

בעוד שאפשר להתייחס למידע החדש כאמין למדי לאור המקור שלו, אינטל עדיין לא הכריזה רשמית על סדרת כרטיסי ה-Alchemist שלה. את הכרטיסים אנו צפויים לראות במחשבים ניידים כבר במהלך הרבעון הראשון של השנה ובמחשבים נייחים במהלך הרבעון השני, מה שמותיר לנו עוד קצת זמן עד לקבלת המידע הרשמי והמלא מהחברה.

על פניו, נראה כי אינטל מכינה מתחרה ראוי לאנבידיה ו-AMD, כאשר כל מה שנותר זה לחכות להשקה הרשמית על הכרטיסים ולמבחני הביצועים שיוכלו להגיד לנו בוודאות האם ההימור של אינטל על התחום הגרפי ישתלם לה, ויותר מכך, האם ישתלם לצרכני כרטיסי המסך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים