סלקום מסכמת את 2021 ברווח נקי ומציגה סטגנציה בתחום הטלוויזיה

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סלקום פירסמה היום (ה’, 10.3) את דוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2021, בהם הציגה צמיחה במצבת מנויי הסלולר ועליה של כ-11% בהכנסות, כאשר היא מסיימת את השנה עם רווח נקי שהסתכם בכ-27 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד בסך של 170 מיליון שקלים בשנת 2020.

סך הכנסותיה של החברה בשנת 2021 עמדו על כ-4.1 מיליארד שקלים, כאשר חלק מעליה זו מיוחס לאיחוד המלא של תוצאותיה של גולן טלקום, אשר את רכישתה השלימה סלקום בשנת 2020.

איחודה של גולן בתוצאות הכספיות של סלקום גם תרם בגידול במצבת המנויים, זו עמדה עם סיומה של שנת 2021 על כ-3.275 מיליון, צמיחה של כ-2.2% בהשוואה לנתוני 2020.

המעבר לרווח נקי בשנת 2021, לאחר הפסד של כ-170 מיליון בשנת 2020, מעיד לדברי סלקום על הגידול בהכנסות משירותי נדידה, אלה נפגעו במהלך שנת הקורונה בשל עצירת הטיסות ליעדים רבים בעולם, תקופות בידודים ממשוכות וירידה כללית בתיירות העולמית. בסלקום מוסיפים כי למרות העליה, “טרם חזרו להיקפן טרום משבר הקורונה, אך הינן גבוהות יותר מההכנסות משירותי נדידה בשנת 2020“.

ההכנסה הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ב-48 שקלים נכון לסוף 2021, עליה מנתון של 47.3 שקלים שהוצג בסוף 2020, אך בבחינה השוואתית לרבעון הקודם (Q3/2021) מדובר בירידה קלה מנתון של 48.4 שקלים למנוי.

תוצאות החטיבות האחרות בסלקום

שירות הטלוויזיה סלקום tv ממשיך לדשדש בכל הנוגע לצמיחה בבסיס המנויים, כאשר בסיכום שנת 2021 מעידה סלקום על גידול של כ-2000 מנויים בהשוואה לנתון שהוצג בסוף הרבעון השלישי של אותה שנה.

במבט שנתי ניתן לראות כי לא הוצגה צמיחה כלל בכמות המנויים המשלמים, אלה נמדדו ב-252 אלף בסוף 2021, נתון מעט נמוך מזה שהוצג בסוף 2020, אז ציינה החברה 254 אלף מנויים.

בסלקום מסבירים כי “הסטגנציה במספר המנויים בשנת 2021 נובעת בעיקר מהמשבר התקשורתי אותו חוותה החברה בחודש מאי 2021“.

עם סיומה של שנת 2021 מעידה סלקום על צמיחה גם במצבת מנויי הסיבים שלה, אשר הגיעה לכ-135 אלפי מנויים לאחר קצב צמיחה של כ-45% משנה לשנה, כאשר סך כל מנויי התשתית של החברה עמד בסוף 2021 על 305 אלף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים