המהפכה מתחילה: שירות הזרמת המשחקים Onlive מגיע לאנדרואיד ו-iOS

אחד משירותי הענן היותר מלהיבים כיום הינו ללא ספק Onlive, המאפשר משחק בכותרי PC וקונסולות מרחוק על שרתי החברה. היום Onlive חושפת רשמית אפליקציות עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS, אשר יאפשרו לכם לשחק בכותרים המובילים היום על גבי כמעט כל פלטפורמה אפשרית ללא תלות בחומרה, כמו: טלוויזיות, מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים. אם רציתם לשחק ב-Batman: Arkham City או Assassin’s Creed Revelations על גבי הטאבלט שלכם, אז זהו ללא ספק השירות ששווה לכם לעקוב אחריו.

נכון, הפלטפורמות החדשות היום כמו ה-Apple A5 וה-Tegra 3 מספקות ביצועים מרשימים ומשחקים בעלי גרפיקה נפלאה – Infinity Blade 2 ל-iOS הוא דוגמא מצויינת לכך. אך אם כל הכבוד לאפליקציות ומשחקי ארקייד כמו Fruit Ninja הממכר, לפעמים אתה פשוט הייתה שמח לקבל יותר. אפליקציית ה-Onlive החדשה ל-iOS ואנדרואיד מביאה את חווית הקונסולה למכשירים הניידים ובכל מקום דרך WiFi, דור 3 או דור 4. האפליקצייה עצמה חינמית וכל משחק שתרכשו דרך Onlive יהיה ניתן למשחק מכל מכשיר התומך בשירות (לדוגמא אם רכשתם את המשחק דרך הטאבלט, תוכלו לשחק בו גם על גבי הטלוויזיה).

Onlive מציעה כרגע 25 כותרים שעברו התאמה למשחק במסכי מגע, אך כמות הכפתורים הרבה לעיתים תגרום לכם לרצות כנראה את בקר המשחק היעודי הדומה לזה המוכר מעולם הקונסולות. את הבקר החברה תציעה בקרוב עבור $50 והוא יכול להתחבר לכל מכשיר שתרצו אלחוטית – PC או מק, טאבלט או סמארטפון, ולמי שמעוניין במהירות תגובה משופרת ניתן לחבר גם דונגל USB.

למשתמשים הישראלים Onlive לא זמינה כרגע, אולם כעת החברה עובדת על הגעתה לאירופה. השירות מושפע מאוד ממרחק המשתמש משרתי החברה, כך שאם אין עוד שרת בישראל או באירופה סביר להניח שהביצועים לא יהיו טובים. גם לקוראינו בחו”ל, חשוב לבדוק קודם שחיבור האינטרנט מתאים לדרישות של החברה. למצטרפים עכשיו ישנו משחק אחד חינם: LEGO Batman.

שירות Onlive מביא עימו שני יתרונות מהפכניים: לא תצטרכו עוד להתעסק עם חומרה ולשדרג את מכשיריכם השונים או לרכוש קונסולה יקרה כל כמה שנים; אתם יכולים להמשיך כל משחק מכל פלטפורמה שתבחרו. לכן אם החברה תקפיד להגדיל ולעדכן את היצע המשחקים ותצליח להיכנס לשווקים נוספים, קשה לנו לראות איך הוא לא מצליח. נוף הגיימינג צפוי להשתנות מקצה לקצה.

האם זהו סופן של הקונסולות?

וידאו – בדיקה של האפליקציה והמשחק דרכה של אתר IGN:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים