נטפליקס בוחנת העברת פרופילים בין משתמשים שאינם גרים יחד

לוגו נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בנטפליקס מודעים היטב לעובדה שרבים מאיתנו נוטים לחלוק את הסיסמאות שלנו עם בני משפחה וחברים. החברה תמיד מחפשת דרכים יצירתיות לשכנע את מנוייה לשלם על מנוי בעצמם, וכעת פצחה בניסוי חדש שמטרתו לאפשר לכל מי שיצר משתמש בחשבון שלא שייך לו להעביר את החשבון כפי שהוא לבית אחר.

הפעם הקודמת בה שמענו על ניסיון של נטפליקס להתמודד עם הבעיה הייתה בדיוק לפני שנה, כאשר החברה החלה לדרוש ממספר משתמשים להוכיח כי החשבון שייך להם באמצעות קוד סודי הנשלח לטלפון. מאז לא שמענו יותר מדי על הדרישה הזו, ונראה כי הדבר לא התפשט לכלל המנויים ורובם לא התבקשו לאמת את החשבון.

נטפליקס השיקה את אופציית ניהול הפרופילים ב-2013, במטרה לאפשר למספר מנויים הגרים באותו הבית לפצל את מסכי הבית בשירות, כך שיוכלו לצפות בנפרד. לכל אחת ואחד מהמשתמשים קיימת האפשרות לפתוח פרופיל עצמאי, בו נשמרת רשימת התכנים בהם צפו, כשבנוסף מעניק הפרופיל המלצות אלגוריתם שונות לתכנים. אך הדבר הוביל לכך שגם מי שאינם גרים באותו בית פותחים פרופילים שונים על אותו החשבון – דבר שנטפליקס מעדיפה שלא ייעשה.

הפתרון החדש של נטפליקס לשיתוף המנוי בתשלום

המבחן החדש של נטפליקס מאפשר דרך ידידותית יותר להתמודד עם הבעיה, וכזו שמתבססת דווקא על בעל החשבון ולא על אלו שאינם משלמים עליו.

הניסוי, שהושק בינתיים בצ’ילה, קוסטה ריקה ופרו, קורא למנויים שחילקו את סיסמתם להוסיף משתמש חיצוני לחשבון בתוספת תשלום קלה, שתאפשר המשך צפייה גם בבית אחר בצורה חוקית.

ההצעה של נטפליקס היא שכל בעל חשבון יוכל להוסיף שני פרופילים חיצוניים, אותם היא מכנה “תת-משתמשים” בתוספת של 2.99 דולר למנוי.

בני משפחה המעוניינים להמשיך לחלוק את הסיסמה עם מי שכבר עזב את הבית יוכלו כעת פשוט להעביר את המשתמש הקיים לבית חדש, מבלי לעבור על החוקים של נטפליקס האוסרים זאת.

פתיחת פרופיל של “תת משתמש” תשעתק אוטומטית את הפרופיל כולו לבית החדש. כל ההמלצות, היסטוריית הצפייה ותכני “הרשימה שלי” יעברו דירה יחד עם בן המשפחה, וזה לא יצטרך לפתוח חשבון חדש ויקר משל עצמו.

בשלוש המדינות הנבחנות כעת, משתמשים החולקים את הסיסמה שלהם עם אנשים בבתים אחרים יקבלו הודעה אשר תקרא להם לפתוח “תת-משתמש”. לאחר מכן, בעל החשבון יצטרך לאמת את פרטיו כאשר החשבון החיצוני יופעל באופן חד פעמי.

בדומה למבחן הקודם שביצעה נטפליקס, טרם ידוע האם השיטה תתפשט לכלל המשתמשים בכל העולם או שמא תצטרך לחשוב על פתרון אחר כדי להתמודד עם הבעיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים