הוכרז: Vivo X Fold – מכשיר מתקפל ראשון מבית Vivo

Vivo X Fold (תמונה: Vivo) Vivo X Fold (תמונה: Vivo)

חברת Vivo הציגה היום (ב’, 11.4) בסין את המכשיר המתקפל הראשון שלה, ה-Vivo X Fold, אשר מציע מבנה מתקפל הדומה לזה של סדרת ה-Galaxy Fold של סמסונג, עם מסך 8 אינץ’ פנימי הזמין במצב פתוח ומציע קצב רענון דינמי של עד 120 הרץ ומסך 6.53 אינץ’ חיצוני עם פאנל AMOLED.

מדובר במכשיר המתקפל הראשון של Vivo, אך הוא מגיע לשוק שכבר הספיק להתפתח לא מעט מאז הוצגו הדגמים המתקפלים הראשונים לפני מספר שנים. הוא נראה אופי יותר וגם החלקים שמשלבת בו החברה מעידים על כך שב-Vivo חיכו עד שהמכשירים המתקפלים יהיו אמינים יותר לפני שהציגו אחד משלהם.

Vivo X Fold (תמונה: Vivo)
Vivo X Fold (תמונה: Vivo)

מבנה ה-Vivo X Fold

את המסך המתקפל מצפה החברה בזכוכית דקה במיוחד (Ultra Thin Glass, ר”ת UTG), כאשר גם הציר שמאפשר לו להתקפל בנוי בתצורת הפרפר שכבר ראינו בעבר, זו מאפשרת קיפול ללא השארת רווחים בזמן שהמכשיר במצב מקופל, כשב-Vivo מוסיפים גם קיפולי ביניים ב-60 וב-120 מעלות עבור מי שירצו להשתמש במכשיר במצב עומד על השולחן.

המסך החיצוני של המכשיר מגיע עם פאנל AMOLED בגודל 6.53 אינץ’ וברזולוציית +Full HD, אשר תומך בקצב רענון גבוה של 120 הרץ, ותמצאו כאן גם חיישן לזיהוי טביעות אצבע הממוקם מתחת לתצוגה.

אך את עיקר הפוקוס שמה החברה על המסך הפנימי, זה מגיע בגודל 8.03 אינץ’, ברזולוציית 1800×2200 פיקסלים, עם פאנל תצוגה מסוג AMOLED E5 LTPO 3 המאפשר לו להציע קצב רענון דינמי הנע בין 1 ו-120 הרץ, ותומך גם בתקן +HDR10. גם כאן תמצאו חיישן לזיהוי טביעות אצבע מתחת לתצוגה.

ב-Vivo מציינים כי ממשק המשתמש במכשיר יאפשר לפתוח שתי אפליקציות זו לצד זו לעבודה במקביל וגם להתאים אפליקציות תומכות לתצוגה הגדולה לעבודה נוחה יותר, כאשר ניתן יהיה לגרור קבצים ותמונות בין חלונות להעברה מהירה ולפתוח חלונות הצפים על התצוגה.

Vivo X Fold (תמונה: Vivo)
Vivo X Fold (תמונה: Vivo)

מפרט טכני ומצלמות

מתחת למכסה של המכשיר המתקפל ניתן למצוא את מערכת השבבים Snapragon 8 Gen 1 של קוואלקום, יחד עם זיכרון עבודה (RAM) בנפח 12 גיגה-בייט, רכיב אחסון מובנה של 256 או 512 גיגה-בייט וסוללת 4,600mAh אשר תומכת בטעינה מהירה בהספק מירבי של 66 וואט דרך חיבור USB-C, בהספק של עד 50 וואט בטעינה אלחוטית ובהספק של 10 וואט בטעינה הפוכה.

מערך הצילום שזמין במכשיר מציע שתי מצלמות סלפי, האחת ממוקמת בחלק החיצוני של המכשיר, בחלק העליון של התצוגה, ומשתמשת בחיישן ברזולוציית 16 מגה-פיקסל, והשנייה בחלק מופיעה בחלק העליון של המסך הפנימי, אך הרזולוציה של זו אינה ידועה בשלב זה.

Vivo X Fold (תמונה: Vivo)
Vivo X Fold (תמונה: Vivo)

הרכב מערך הצילום הראשי:

  • מצלמה ראשית: חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל (Samsung GN1), ייצוב אופטי (OIS), מפתח צמצם f/1.8, איחוד 4 פיקסלים חופפים ל-1 עם Pixel Bining, הסרטה ברזולוציה מירבית של 8K.
  • מצלמה משנית: חיישן ברזולוציית 48 מגה-פיקסל, צילום בזווית רחבה בת 114 מעלות, מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת פריסקופ זום: חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל, זום אופטי עד פי 5, זום דיגיטלי עד פי 60, מפתח צמצם f/3.4, ייצוב אופטי (OIS).
  • מצלמת עומק\זום: חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, זום אופטי עד פי 2, מפתח צמצם f/1.98.
  • תכונות נוספות: עדשת ZEISS, מצב לילה.

מחירים

את המכשיר משיקה Vivo עבור השוק הסיני בלבד, והוא זמין בצבעים כחול ושחור, ובמחיר של 8999 יואן, הם כ-1413 דולר או 4540 ש”ח עבור גרסת ה-256GB ובמחיר של 9999 יואן (כ-1570 דולר או 5045 ש”ח) עבור גרסת ה-512GB.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים