גאדג’טי מסקר: Lenovo Tab P12 Pro – טאבלט פרימיום עם מסך גדול במיוחד

Lenovo Tab P12 Pro - main 2 Lenovo Tab P12 Pro – main 2

רובנו המוחלט מחזיקים כיום במכשיר סמארטפון סלולרי, ומשתמשים הזקוקים למסך גדול יותר יבחרו להשתמש לרוב בטאבלטים דוגמת ה-Lenovo Tab P12 Pro, המספק חווית שימוש הדומה לזו שנקבל בסלולר, אך מגיע עם מסך AMOLED גדול בהרבה של 12.6 אינץ’.

טאבלט ה-Lenovo Tab P12 Pro, שהגיע לאחרונה לארץ, מגיע כדגם הפרימיום האחרון של לנובו ונועד להתחרות בסדרת ה-Glaxy Tab S של סמסונג. זהו בראש ובראשונה כלי לצריכת תוכן, הודות למסך ה-AMOLED 2K שמגיע בגודל של 12.6 אינץ’, אך הוא יכול לשמש להרבה מעבר לכך בזכות המפרט הטכני שלו והאפשרות לחבר מקלדת ניתקת ההופכת אותו לפתרון דמוי מחשב נייד.

טאבלט Lenovo Tab P12 Pro (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
טאבלט Lenovo Tab P12 Pro (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Lenovo Tab P12 Pro

כמו כל מכשיר בו אנו משתמשים, אחד החלקים החשובים ביותר הוא המסך, כאשר ה-Tab P12 Pro מגיע עם מסך AMOLED גדול במיוחד של 12.6 אינץ’ ברזולוציית 2K ופורמט תצוגה של 16:10, יחס מסך-גוף של 89%, ציפוי Gorilla Glass 5 לעמידות בזמן השימוש ותמיכה בעט מגע יעודי, שהגיע איתו באריזה במקרה שלנו.

בעבור המטרה העיקרית שלו, צפיה בתוכן, מסך ה-Tab P12 Pro מהווה פתרון מעולה לצפיה בסרטים הודות לרזולוציה הגבוהה שלו, התמיכה בטכנולוגיית ה-Dolby Vision ובהירות של עד 600 ניט, יתרון שבולט במיוחד בתנאי תאורה נמוכה.

בחלק העליון של המסך אפשר למצוא מצלמת 8 מגה-פיקסל קדמית המספקת איכות תמונה סבירה למדי לשיחות וידאו.

הצבע האפור-מתכתי שולט ברוב עיצוב הטאבלט, מלבד הגב שלו, המגיע עם פס אפור מחוספס בחלקו העליון המקנה לו מראה יותר ייחודי.

הדבר הראשון שאפשר להרגיש כשמחזיקים את ה-Tab P12 Pro ביד בפעם הראשונה הוא כי מדובר במוצר פרימיום. הטאבלט מגיע עם גוף מתכת דק ומרשים במיוחד של 5.56 מ”מ עם משקל סביר למדי יחסית לגודל שלו העומד על 565 גרם.

מסביב למסגרת הטאבלט אפשר למצוא מערך שמע מרובע מרשים במיוחד של רמקולי JBL בעוצמה של 1.5W כל אחד לאיכות שמע גבוהה וחזקה, יחד עם חיבור ה-USB-C ו-3 כפתורים המתרכזים באזור המצלמה האחורית, בהם צמד כפתורי ווליום וכפתור כיבוי והדלקה המשמש גם כקורא טביעות אצבע.

בניגוד להרבה מכשירי סלולר כיום, ה-Tab 12 Pro מגיע עם חריץ מיקרו SD להרחבת הזיכרון המשמש גם להכנסת כרטיס סים בדגמים תומכים. בחלק האחורי מופיעה בליטה שחורה וקטנה יחסית המאכלסת את מערך הצילום של הטאבלט וכוללת מצלמת 13 מגה-פיקסל ראשית, מצלמת 5 מגה-פיקסל רחבה ופלאש.

בעוד שטאבלט ה-Tab P12 Pro מגיע באופן בסיסי ללא אביזרים נוספים מלבד העט הייעודי שלו, שמתמגנט לנקודה השחורה בגבו, ניתן להשיג עבורו כיסוי מגנטי השומר גם על המסך או מקלדת מגנטית המגיעה עם כיסוי אחורי, אותה קיבלנו יחד עם הטאבלט לסקירה.

המקלדת מתחברת לגוף הטאבלט בעזרת מגנט עם 4 נקודות חיבור ביניהם, כאשר היא מספקת חווית שימוש נוחה למדי לאחרת זמן הסתגלות קצר. על אף שהיא מזכירה מקלדת של מחשב נייד רגיל, היא מותאמת יותר לשימוש עם מערכת האנדרואיד בצורה המזכירה את מקלדות הכרומבוק.

החלק הנוסף שמגיע עם המקלדת ל-Tab P12 Pro הוא הכיסוי המגנטי האחורי, המגיע במבנה הדומה לכיסוי הרגיל של הטאבלט, אך ללא החלק הקדמי, אותו ממלאה במקרה הז המקלדת, המשמשת גם להגנה על המסך.

החלק התחתון משמש כרגלית להעמדת הטאבלט בצורה דומה למחשבי ה-Surface של מיקרוסופט והחלק העליון כ”תא” אחסון נפתח לעט המגע, שנועד לשמור עליו בזמן הנשיאה.

כאן יש לציין כי בעוד שה-Tab P12 Pro הזמין בארץ מגיע עם עט ה-Precision Pen 3 עם אפשרות לחיבור מגנטי לגב הטאבלט, בסט שהגיע לביקורת צורף עט ה-Precision Pen 2 הקודם של החברה, שאינו מתמגנט אך עדיין עובד איתו. מאחר וזה לא העט שיגיע למשתמשים שירכשו אותו בארץ, העדפנו שלא להרחיב עליו.

ממשק וחווית שימוש – Lenovo Tab P12 Pro

טאבלט ה-Tab P12 Pro מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 של גוגל, עם מספר שיפורים של לנובו עליהם נרחיב בהמשך. בעוד שמדובר על ממשק הדומה לזה אותו ניתן למצוא בסלולר, זהו לא הפתרון הטוב ביותר למכשירים עם מסך גדול, דבר שצפוי להיפתר עם המעבר למערכת האנדרואיד 12L שתגיע לטאבלט בהמשך ונמצאת כבר היום במצב בטא.

הממשק נקי ונוח לשימוש בעבור כל משתמש אנדרואיד ממוצע, כאשר במקרה של ה-Tab P12 Pro הממשק מגיע ב-2 מצבים שימוש, כטאבלט רגיל או במצב עבודה, אליו הטאבלט עובר לאחר חיבור המקלדת ליצירת ממשק הדומה יותר לזה של מחשב נייד או כרומבוק, עם שורת משימות בה מרוכזים הפקדים השונים כמו גם אפשרות לעבודה עם חלונות מרובים היכולים לעבוד גם כחלונות צפים.

שני פיצ’רים שימושיים במיוחד בטאבלט מגיעים בדמות הם ה-Entertainment Space של גוגל, מרכז מדיה יעודי המספק בין השאר ממשק נוח לצפיה בשירותי סטרימינג והופך את השימוש בטאבלט לנוח יותר ללא הצורך לעבור בין התוכנות השונות.

בנוסף, הטאבלט מגיע עם ה-Project Unity של לנובו, פיצ’ר המאפשר לחבר את הטאבלט למחשב ולהשתמש בו כמסך חיצוני ואלחוטי. זהו שדרוג משמעותי לחווית השימוש במחשב הודות לשטח העבודה הנוסף, התמיכה במגע והעט המצורף.

דבר אחד שצריך לציין הוא שבעוד ה-P12 Pro הוא טאבלט פרימיום, סביר להניח שמשתמשים שירכשו אותו יחזיקו בכיס מכשיר סלולר עם מצלמה איכותית יותר מצמד מצלמות ה-13/5 מגה-פיקסל שלו.

בעוד שהמצלמות מספקות איכות תמונה סבירה, אפשר להתייחס אליהן רק כפתרון “גיבוי” ולא פתרון צילום עיקרי.

לבסוף, הדבר שחשוב ביותר בעבור כל אחד מאיתנו הוא זמן הסוללה של הטאבלט, וכאן ה-Tab P12 Pro לא מאכזב כלל הודות לסוללת ה-10200mAh הענקית המשולבת בו.

עם תלות במצב השימוש במסך, שכן קיימת אפשרויות שונות שישפיעו על חיי הסוללה, כמו מצב 120Hz או שימוש במצב טאבלט בלבד, זמן הסוללה נע בטווח ה-10~15 שעות, די והותר בעבור כל משתמש ממוצע, כאשר הטאבלט תומך בטעינת 45W מהירה להטענה של הסוללה הגדולה שלו.

מבחני ביצועים – Lenovo Tab P12 Pro

ה-Tab P12 Pro נועד ליותר מרק צפייה בוידאו, כאשר לנובו ציידה אותו במערכת השבבים Snapdragon 870, רענון 2021 לשבב ה-865 אותו היה אפשר למצוא במכשירי הפרימיום הסלולריים במהלך 2020 וקדם לשבבי ה-888 ו-8Gen1 החדשים יותר.

עם זאת, העובדה כי מדובר בשבב ישן יותר לא גורעת מהביצועים שלו, המספיקים לכל שימוש נורמלי בטאבלט, בין אם מדובר על גלישה ברשת או בהפעלת משחקים שונים.

מפרט מלא:

  • מערכת שבבים – Snapdragon 870.
  • מסך – 12.6 אינץ’ AMOLED ברזולוציית 2K של 2560×1600.
  • זיכרון – 8GB LPDDR5.
  • אחסון – UFS 3.1 בנפח 256GB.
  • מצלמות –
    • קדמית – 8 מגה-פיקסל.
    • אחורית – 13 מגה-פיקסל ראשית ו-5 מגה-פיקסל עם זווית רחבה.
  • סוללה – 10200mAh ותמיכה בטעינת 45W מהירה.
  • גודל – 184.53×285.61×5.63 מ”מ.
  • משקל – 565 גרם.

על מנת לקבל מדד לביצועי הטאבלט, ביצענו בדיקות ב-3 מבחני ביצועים:

  • בדיקת ביצועי מעבד – אפליקציית GeekBench 5.4.4 בה הטאבלט קיבל ציון של 949 ו-3039 נקודות לביצועי ליבה בודדת וריבוי ליבות בהתאמה.
  • בדיקת ביצועים גרפיים – אפליקציית 3DMark מבחבן Wild Life בו הטאבלט קיבל ציון של 4295 נקודות.
  • בדיקת ביצועים כללית – אפליקציית AnTuTu 9.3.5 בה קיבל הטאבלט ציון של 711762 נקודות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Lenovo Tab P12 Pro

טאבלטים מגיעים לרוב כנקודת אמצע בין המכשיר הסלולרי ובין המחשב האישי, כאשר הם מספקים חווית שימוש דומה לזו של טלפון, אך עם מסך גדול בהרבה, מה שהופך טאבלטים כמו ה-Tab P12 Pro לפתרונות מעולים לצפיה בתוכן, במיוחד לאור העובדה כי הוא מגיע עם מסך AMOLED ברזולוציית 2K גבוהה ומערך שמע מבית JBL.

על אף שהטאבלט מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 הקודמת של גוגל, עדיין מדובר על ממשק נוח לשימוש, במיוחד עם ה-Entertainment Space של גוגל, כאשר אפשר לצפות לעדכון עתידי למערכת האנדרואיד 12L.

בונוס שימושי במיוחד לטאבלט הוא Project Unity, המאפשר לנצל את מסך ה-12.6 אינץ’ כשטח עבודה נוסף למחשב הנייד.

אם יש ברשותכם את התקציב ואתם מחפשים טאבלט בתור מסך לצפיה בתוכן באיכות גבוהה, ה-Tab P12 Pro הוא פתרון מעולה ומומלץ במיוחד, כאשר היכולת להוסיף לו מקלדת ולהשתמש בו כמחשב נייד נותנת לו ערך מוסף כתחליף לנייד.

טאבלט ה-Lenovo Tab P12 Pro זמין למכירה בארץ במחיר של 3079 ש”ח לגרסת ה-WiFi ו-3779 ש”ח לגרסת ה-5G הסלולרית, את הכיסוי היעודי במחיר של 129 ש”ח, אך נכון להרגע המקלדת היעודית איננה זמינה למכירה בארץ.

מה אהבנו?

  • מסך AMOLED 2K גדול ואיכותי
  • רמקולים טובים וחזקים
  • איכות בניה גבוהה ומבנה דק
  • ביצועים טובים
  • עט Precision Pen 3 מצורף (על אף שלא הגיע בביקורת)
  • זמן סוללה ארוך
  • כיסוי/מקלדת נוחים (נמכר בנפרד)
  • אפשר להשתמש כמסך חיצוני למחשב עם Project Unity
  • יש בטא אנדרואיד 12L

ומה לא?

  • אנדרואיד 11 שפחות מתאים ל-12 אינץ’
  • מצלמות בינוניות
  • מחיר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים